Murat D. in cel gearresteerd

jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
Oorspronkelijk gepost door jacob
Oorspronkelijk gepost door Mariken
Oorspronkelijk gepost door Jelle
ik vind het best hoor Mariken.

Het is een heel goeie jongen en ik zal hem vragen om eens een bakkie koffie te komen drinken.
Jelle, ik zou het zeer op prijs stellen als je serieus reageerd/ Ik bedoel het namelijk ook zo. En niet denigrerend.
Het feit dat jij een andere mening bent toegedaan betekend nog niet dat je lekker badinerend kan gaan schrijven. Zeg dan gewoon nix lijkt mij zo. (En vraag jezelf af wat het chr geloof voor je betekend misschien?........)

[Aangepast op 20/4/05 door Mariken]

[Aangepast op 20/4/05 door Mariken]
laten we van jou kant dan mogen verwachten niet te pas en te onpas de maat wordt genomen over ons christen zijn.
Ik neem geen maat, ik stel vragen.
Je moet er niet omheen draaien. Als je in deze context zo'n opmerking plaatst dat geeft dat te denken.
Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Mariken, wij behoeven niet iemand te veroordelen maar we mogen wel oordelen over zijn of haar gedrag en we mogen ook een mening hebben over hoe men dergelijke mensen moet aanpakken. Dat blijkt hier in Nederland altijd te slap te gebeuren.
Dat wil niet zeggen dat we beter zijn, maar wel dat we dergelijke daden niet gedaan hebben.
Het is alleen vreemd dat men alles mag zeggen behalve als men anderen op zijn fouten wijst en zegt dat het niet deugd.
Jelle, oordelen over daden mag. Maar in deze topic komen postings voor waarin niet alleen de daad maar ook de persoon veroordeeld wordt. En daar erger ik me aan.
Overigens acht ik me niet beter omdat ik bepaalde dingen wel of niet doe of gedaan heb. Ik denk dat de hele mensheid, inclusief mijzelf slecht is. En uiteindelijk ook tot de meest gruwelijke daden in staat zijn.
Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door jacob
Oorspronkelijk gepost door Mariken
Oorspronkelijk gepost door jacob
Oorspronkelijk gepost door Mariken Jelle, ik zou het zeer op prijs stellen als je serieus reageerd/ Ik bedoel het namelijk ook zo. En niet denigrerend.
Het feit dat jij een andere mening bent toegedaan betekend nog niet dat je lekker badinerend kan gaan schrijven. Zeg dan gewoon nix lijkt mij zo. (En vraag jezelf af wat het chr geloof voor je betekend misschien?........)

[Aangepast op 20/4/05 door Mariken]

[Aangepast op 20/4/05 door Mariken]
laten we van jou kant dan mogen verwachten niet te pas en te onpas de maat wordt genomen over ons christen zijn.
Ik neem geen maat, ik stel vragen.
Je moet er niet omheen draaien. Als je in deze context zo'n opmerking plaatst dat geeft dat te denken.
En wat denk je dan?
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Mariken, wij behoeven niet iemand te veroordelen maar we mogen wel oordelen over zijn of haar gedrag en we mogen ook een mening hebben over hoe men dergelijke mensen moet aanpakken. Dat blijkt hier in Nederland altijd te slap te gebeuren.
Dat wil niet zeggen dat we beter zijn, maar wel dat we dergelijke daden niet gedaan hebben.
Het is alleen vreemd dat men alles mag zeggen behalve als men anderen op zijn fouten wijst en zegt dat het niet deugd.
Jelle, oordelen over daden mag. Maar in deze topic komen postings voor waarin niet alleen de daad maar ook de persoon veroordeeld wordt. En daar erger ik me aan.
Overigens acht ik me niet beter omdat ik bepaalde dingen wel of niet doe of gedaan heb. Ik denk dat de hele mensheid, inclusief mijzelf slecht is. En uiteindelijk ook tot de meest gruwelijke daden in staat zijn.
Met dat laatste ben ik het eens. Ik weet ook niet goed hoe ik met de strijdige emoties moet handelen.

Aan de ene kant zou ik dat jong een paar rotschoppen verkopen. En aan de ander e kant ben ik een gezegend mens dat mijn wieg ergens anders heeft gestaan. En dat de Heere het met mij zover niet heeft laten komen, wetende tot hetzelfde in staat te zijn.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Mariken, wij behoeven niet iemand te veroordelen maar we mogen wel oordelen over zijn of haar gedrag en we mogen ook een mening hebben over hoe men dergelijke mensen moet aanpakken. Dat blijkt hier in Nederland altijd te slap te gebeuren.
Dat wil niet zeggen dat we beter zijn, maar wel dat we dergelijke daden niet gedaan hebben.
Het is alleen vreemd dat men alles mag zeggen behalve als men anderen op zijn fouten wijst en zegt dat het niet deugd.
Jelle, oordelen over daden mag. Maar in deze topic komen postings voor waarin niet alleen de daad maar ook de persoon veroordeeld wordt. En daar erger ik me aan.
Overigens acht ik me niet beter omdat ik bepaalde dingen wel of niet doe of gedaan heb. Ik denk dat de hele mensheid, inclusief mijzelf slecht is. En uiteindelijk ook tot de meest gruwelijke daden in staat zijn.
Mariken, eigelijk wil je zeggen dat we iemand nooit af mogen keuren. Dát is onzin. Wat iemand doet komt voort uit wie hij is. En natuurlijk zijn we allemaal even slecht. Maar deze jongen laat die zondige gevoelens de vrije loop, en dát is nu juist waarom hij gevangen zit, en dát is nu juist waarom ik het geen prettig persoon vindt. Zondige daden kiezen we zelf voor, het is echt niet iets wat ons zomaar overkomt ofzo.

Iemand oordelen op zn daden is niet alleen bijbels, zó werkt de maatschappij gewoon. Als jij je rot gedraagd vinden de mensen je een rotzak. Zo simpel is dat...
Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door memento
Mariken, eigelijk wil je zeggen dat we iemand nooit af mogen keuren. Dát is onzin. Wat iemand doet komt voort uit wie hij is. En natuurlijk zijn we allemaal even slecht. Maar deze jongen laat die zondige gevoelens de vrije loop, en dát is nu juist waarom hij gevangen zit, en dát is nu juist waarom ik het geen prettig persoon vindt. Zondige daden kiezen we zelf voor, het is echt niet iets wat ons zomaar overkomt ofzo.

Iemand oordelen op zn daden is niet alleen bijbels, zó werkt de maatschappij gewoon. Als jij je rot gedraagd vinden de mensen je een rotzak. Zo simpel is dat...
Ik denk inderdaad dat je nooit de persoon moet afkeuren. Overigens ook niet daden vergoeilijken of weg moet poetsen.
Wat de maatschappij doet of vind, daar heb ik op dit forum eigenlijk niet zo'n boodschap aan. Ik denk namelijk echt dat je houding als christen anders zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
Oorspronkelijk gepost door memento
Mariken, eigelijk wil je zeggen dat we iemand nooit af mogen keuren. Dát is onzin. Wat iemand doet komt voort uit wie hij is. En natuurlijk zijn we allemaal even slecht. Maar deze jongen laat die zondige gevoelens de vrije loop, en dát is nu juist waarom hij gevangen zit, en dát is nu juist waarom ik het geen prettig persoon vindt. Zondige daden kiezen we zelf voor, het is echt niet iets wat ons zomaar overkomt ofzo.

Iemand oordelen op zn daden is niet alleen bijbels, zó werkt de maatschappij gewoon. Als jij je rot gedraagd vinden de mensen je een rotzak. Zo simpel is dat...
Ik denk inderdaad dat je nooit de persoon moet afkeuren. Overigens ook niet daden vergoeilijken of weg moet poetsen.
Wat de maatschappij doet of vind, daar heb ik op dit forum eigenlijk niet zo'n boodschap aan. Ik denk namelijk echt dat je houding als christen anders zou moeten zijn.
Ps 11:5 De HEERE proeft den rechtvaardige; maar den goddeloze, en dien, die geweld liefheeft, haat Zijn ziel

Dát is wat de bijbel zegt over oordelen van personen. En op vele andere plaatsen lezen we Gods oordeel niet alleen tegen de zonden, maar ook tegen de zondaar.

--------------

Ik wálg van de humanistische ideeën dat ik iemand niet mag veroordelen op zn daden. Als iemand geaccepteerd wil worden, laat hij zich dan ook zo gedragen. Heeft hij daar problemen mee, laat hem dan hulp zoeken, en dán ben ik bereid er rekening mee te houden. Maar kom voorderest niet aan met 'het is zo'n lieve jongen, hij doet alleen af en toe wat rottig'. Het christendom predikt geen liefdoenerij, maar échte liefde, en echte liefde predikt geen tolerantie, maar bekering!

[Aangepast op 20/4/2005 door memento]
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Vanmorgen in de Rijn en Gouwe stond een uitgebreid verhaal over Murat.
Hij was op eerste paasdag in de kerk en in de pauze ontstond gedrang en gedoe en is er gevochten.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje


Ik voel me echt niet beter hoor dan die Murat.

Maar uit dit verhaal blijkt gewoon dat hij er niets van geleerd heeft. Wat zou zo'n jongen wel op het goede pad brengen??

Een werkkamp mischien. Hele dag keihard werken. Goede begeleiding, goed eten etc, maar leren luisteren naar je leider. Ik denk dat bij zulke jongens de normen en waarden er in gestampt moet worden . Letterlijk en figuurlijk. Niet met zoete woorden, maar met keiharde discipline.

Leren luisteren, en wie niet luisterd, die zal het weten.
Ik zag laatst op de EO een programma, wat ging over 'heropvoeding' door het leger. Het zijn jammergenoeg éénmalige projecten.
Ze hadden alle jongens 's nachts wakker gemaakt, en aan een lang touw vastgemaakt. Elke keer als er gevloekt werd, moest de hele groep 5 keer opdrukken. Maar omdat iedereen aan dat lange touw vast zat, móest ook werkelijk iedereen zich opdrukken. Dat viel de jongens wel tegen. Na een paar moeilijke tochten ging het dan toch wel beter.
De totale training duurde iets van 3 maand, waarna ze een bewijs van deelname mochten ontvangen. Ik dacht dat er, na een jaar, een klein percentage de fout in is gegaan.

Jammer dat dit soort projecten niet zo veel word gesteund.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Oorspronkelijk gepost door tukkertje


Ik voel me echt niet beter hoor dan die Murat.

Maar uit dit verhaal blijkt gewoon dat hij er niets van geleerd heeft. Wat zou zo'n jongen wel op het goede pad brengen??

Een werkkamp mischien. Hele dag keihard werken. Goede begeleiding, goed eten etc, maar leren luisteren naar je leider. Ik denk dat bij zulke jongens de normen en waarden er in gestampt moet worden . Letterlijk en figuurlijk. Niet met zoete woorden, maar met keiharde discipline.

Leren luisteren, en wie niet luisterd, die zal het weten.
Ik zag laatst op de EO een programma, wat ging over 'heropvoeding' door het leger. Het zijn jammergenoeg éénmalige projecten.
Ze hadden alle jongens 's nachts wakker gemaakt, en aan een lang touw vastgemaakt. Elke keer als er gevloekt werd, moest de hele groep 5 keer opdrukken. Maar omdat iedereen aan dat lange touw vast zat, móest ook werkelijk iedereen zich opdrukken. Dat viel de jongens wel tegen. Na een paar moeilijke tochten ging het dan toch wel beter.
De totale training duurde iets van 3 maand, waarna ze een bewijs van deelname mochten ontvangen. Ik dacht dat er, na een jaar, een klein percentage de fout in is gegaan.

Jammer dat dit soort projecten niet zo veel word gesteund.

Zoiets zou standaard moeten worden hier in Nederland. Lat ze maar zweten die etters. Mischien dat dan die rare hersenkronkel rechtgetrokken wordt.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Er is maar één wetgever en rechter: hij die bij machte is te redden of in het verderf te storten. Maar wie bent u, om uw naaste te veroordelen? (Jacobus 4:12)
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Mensen, gebruik alsjeblieft een liefdevolle vermanende u2u naar elkaar als je je ergert aan elkaars postings, en ga dit niet op het forum zitten doen.

En 'report' postings naar de Admins/Moderators als jullie er onderling niet uit komen. (met de
Afbeelding knop)

Groeten,
OSW Moderator
takkie

Bericht door takkie »

even een update

Murat D. in hechtenis wegens geweld

Uitgegeven: 21 april 2005 20:27

DEN HAAG - Murat D. en vier anderen blijven in hechtenis wegens het plegen van gewelddadigheden. Dat bepaalde de rechter-commissaris in Den Haag donderdag, meldde een woordvoerder van het Openbaar Ministerie.

De vijf jongens zouden geweld hebben gebruikt tegen medegedetineerden in de jeugdinrichting Teylingereind in Sassenheim. Murat D. is daar gedetineerd wegens de moord op conrector Hans van Wieren van het Terra College.


Hechtenis

Murat zit voor de geweldpleging nu op een andere plek in hechtenis. Of dat ook geldt voor de andere verdachten, is niet duidelijk. Vier andere verdachten, die ook eind maart in de jeugdinrichting werden aangehouden, verschenen vorige week al voor de onderzoeksrechter. Ook zij zitten in hechtenis.

Jeugdstrafrecht

Voor de moord op Van Wieren is Murat D. volgens het volwassen strafrecht veroordeeld, hoewel hij ten tijde van het misdrijf minderjarig was. Het gerechtshof nam in hoger beroep het vonnis van de jeugdstrafkamer, vijf jaar cel en tbs, over.

Murats advocaat, A. Moszkowicz, wil een uitspraak op grond van het jeugdstrafrecht en is een procedure begonnen bij de Hoge Raad. In het jeugdstrafrecht is de maximale straf twee jaar cel en een zes jaar durende tbs-behandeling.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Hoe komt die gozer nou aan een advocaat als moskofiets?
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Hoe komt die gozer nou aan een advocaat als moskofiets?
Moskofiets kun je HIER zien....:D

[Aangepast op 21/4/05 door Miscanthus]
Plaats reactie