Curatorium Gereformeerde Gemeenten (discussie)
- Bert Mulder
- Contacteer:
Sorry voor het engels, maar dit is bij ons de procedure voor studenten aan de theologische school:
Admission Requirements
The curriculum is designed for those Protestant Reformed young men who aspire to the ministry in the Protestant Reformed Churches. However, students from other churches are encouraged to enroll in this course of study. Permission to enroll in the seminary is granted by the Synod of the Protestant Reformed Churches upon recommendation of the Theological School Committee.
For a student to be considered for admission to the seminary he must demonstrate that the following requirements have been met:
1) That he is (as verified by a letter of testimony from his consistory) a member in full communion, sound in faith, upright in walk, and exhibits the qualities and personality necessary for a gospel minister. Such recommendation ought to contain the consistory’s evaluation of the applicant’s spiritual and intellectual gifts, as well as any other areas of concern.
2) That he is (as verified by a certificate from a reputable physician) in sound health.
3) That he has completed (as verified by official academic records) all the academic course requirements for entrance to the seminary, viz.,
a) the earning of a bachelor’s degree from an accredited college or university.
b) the completion of all pre-seminary course requirements.
4) That he has obtained (as verified by his academic records) a cumulative grade point average of 2.7 (B-) in his pre-seminary course requirements and a 2.7 cumulative GPA in his college work. The student would do well to pay close attention to his grade-point average as he proceeds through his college work, since admittance to the seminary is affected by his college GPA. A student may be admitted on probation if he fails to meet either of the 2.7 grade point requirements. A student entering seminary on probation shall remain on probation for one year, must maintain a C average, and must have no failing grade in any course. His status shall be reviewed at the end of each semester during this year.
Application Procedure
Application for all students is made through the Theological School Committee. For the student who aspires to the ministry in the Protestant Reformed Churches (diploma pre-licentiate) a personal appearance before the Theological School Committee, at their March meeting, is required. After the personal interview and after the examination of the credentials submitted by the applicant, the Theological School Committee will decide if the applicant is admissible as a seminary student. If so, the Theological School Committee will make recommendation to the next Synod that he be admitted. If there are any deficiencies in course work, the student will be so informed and his status will be probationary until such deficiencies are made up..
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Een paar weken? dan hoef je nog niet te klagen....Zijn gemeenten al meer dan 5-10 jaar vacant....Klaas-Jan schreef:Onze gemeente heeft ruim 1000 leden en is sinds een paar weken vacant, dus hoop dat één van de studenten het beroep naar onze gemeente mag aannemen. Want de velden zijn inderdaad wit om te oogsten. Niet alleen bij ons hoor, maar binnen de hele GerGem en zelfs tot ver daarbuiten...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Als er gezegd wordt (lees de onderzoeken er maar op na) dat er sprake is van een geestelijke verschraling en wereldgelijkvormigheid,
dat men vindt dat het 'echte geestelijk leven steeds meer gaat ontbreken', zouden we dan wel een hoge opkomst moeten verwachten, danwel een toelating van een groot aantal kandidaten bij het curatorium?
dat men vindt dat het 'echte geestelijk leven steeds meer gaat ontbreken', zouden we dan wel een hoge opkomst moeten verwachten, danwel een toelating van een groot aantal kandidaten bij het curatorium?
Volgens mij is er pas een bonder uit jouw buurt vertrokken en voorzover ik weet is die vacature nog niet opgevuld...Afgewezen schreef:Als er een 'echte' bondsgemeente in mijn buurt was, zou het een optie zijn. :mrgreen:Josephus schreef:In dat geval is het misschien een idee om lid te worden van een vacante PKN-gemeente...Afgewezen schreef:Ach, altijd dezelfde dominee is ook niet alles...
Of is dat nu net een nep-bondsgemeente?
Je vergeet Ds. Van Belzen in Veenendaal......vlinder schreef:
Hoeft niet perse hoor, Ds. de Leeuw begon met een gemeente van meer dan 2000 leden en ds. Beens begon in een gemeente van 2000 leden. Ook ds. van Boven heeft ruim anderhalf duizend leden in zijn gemeente. Voor alle ds. hun eerste gemeente en ik dacht niet dat er veel grotere gemeente zijn.
- J.C. Philpot
En ds Verschuure.helma schreef:Je vergeet Ds. Van Belzen in Veenendaal......vlinder schreef:
Hoeft niet perse hoor, Ds. de Leeuw begon met een gemeente van meer dan 2000 leden en ds. Beens begon in een gemeente van 2000 leden. Ook ds. van Boven heeft ruim anderhalf duizend leden in zijn gemeente. Voor alle ds. hun eerste gemeente en ik dacht niet dat er veel grotere gemeente zijn.
Overigens is meer dan 500 erg veel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
't Zou zomaar kunnen...Josephus schreef:Volgens mij is er pas een bonder uit jouw buurt vertrokken en voorzover ik weet is die vacature nog niet opgevuld...Afgewezen schreef:Als er een 'echte' bondsgemeente in mijn buurt was, zou het een optie zijn. :mrgreen:Josephus schreef:In dat geval is het misschien een idee om lid te worden van een vacante PKN-gemeente...Afgewezen schreef:Ach, altijd dezelfde dominee is ook niet alles...![]()
Of is dat nu net een nep-bondsgemeente?
Ja dus. Maak het jezelf alleen niet al te moeilijk. Het is verleidelijk om een soort ideaalbeeld te maken van hoe jouw gemeente eruit moet zien, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet werkt. Met die instelling zul je uiteindelijk uit elke gemeente ook wel weer een keer vertrekken. Want elke gemeente, hoe goed je het er ook naar je zin kunt hebben, heeft wel zijn punten waar je het niet of minder mee eens bent.Afgewezen schreef:'t Zou zomaar kunnen...Josephus schreef:Of is dat nu net een nep-bondsgemeente?