Geloofsbeleving

Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Adrianus schreef:
Marnix schreef:Adrianus, veroordelen is geen goed recht van een ruime meerderheid ;) En ik heb geen moeite me aan traditie, leer en kerk te houden, alleen staat de Bijbel daar bij mij wel boven... en in mijn kerk zijn de tradities enzo gewoon wat anders.
Kijk, op deze manier blijft het mis gaan met jou op refoforum. Jij ziet de opvattingen omtrent leer en leven binnen de werkelijke doelgroep van dit forum als een traditie die gelijkwaardig is aan opvattingen binnen de GKV. Dat beeld wordt door de werkelijke doelgroep van dit forum echter niet gedeeld. Jouw voortdurende stroom aan postings waaraan dat beeld wel ten grondslag ligt zijn is daarmee feitelijk één grote provocatie die soms heftige reacties uitlokt. Zie je dat nou niet in of vind je provoceren eigenlijk wel aangenaam, die vraag staat voor mij nog open.
Adrianus.......jij vindt jezelf wel errug goed hè?
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Adrianus schreef:
Marnix schreef:Adrianus, veroordelen is geen goed recht van een ruime meerderheid ;) En ik heb geen moeite me aan traditie, leer en kerk te houden, alleen staat de Bijbel daar bij mij wel boven... en in mijn kerk zijn de tradities enzo gewoon wat anders.
Kijk, op deze manier blijft het mis gaan met jou op refoforum. Jij ziet de opvattingen omtrent leer en leven binnen de werkelijke doelgroep van dit forum als een traditie die gelijkwaardig is aan opvattingen binnen de GKV. Dat beeld wordt door de werkelijke doelgroep van dit forum echter niet gedeeld. Jouw voortdurende stroom aan postings waaraan dat beeld wel ten grondslag ligt zijn is daarmee feitelijk één grote provocatie die soms heftige reacties uitlokt. Zie je dat nou niet in of vind je provoceren eigenlijk wel aangenaam, die vraag staat voor mij nog open.
En anders doet zich de vraag voor: waarom wil je per se erkenning op een forum als dit?
Om de eenheid, zeg je? Maar als je het daar werkelijk om te doen was, zou je je toch wel iets bescheidener opstellen. Want op deze manier zaai je slechts verdeeldheid. Op een andere topic ben je zelfs al tot martelaar uitgeroepen.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

De rechterkant moet ook tot Jezus geleid worden!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Op deze wijze wordt de sfeer, die net weer wat aan het aantrekken was in de serieuze richting, weer aardig verziekt...................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Afgewezen schreef:
Adrianus schreef:
Marnix schreef:Adrianus, veroordelen is geen goed recht van een ruime meerderheid ;) En ik heb geen moeite me aan traditie, leer en kerk te houden, alleen staat de Bijbel daar bij mij wel boven... en in mijn kerk zijn de tradities enzo gewoon wat anders.
Kijk, op deze manier blijft het mis gaan met jou op refoforum. Jij ziet de opvattingen omtrent leer en leven binnen de werkelijke doelgroep van dit forum als een traditie die gelijkwaardig is aan opvattingen binnen de GKV. Dat beeld wordt door de werkelijke doelgroep van dit forum echter niet gedeeld. Jouw voortdurende stroom aan postings waaraan dat beeld wel ten grondslag ligt zijn is daarmee feitelijk één grote provocatie die soms heftige reacties uitlokt. Zie je dat nou niet in of vind je provoceren eigenlijk wel aangenaam, die vraag staat voor mij nog open.
En anders doet zich de vraag voor: waarom wil je per se erkenning op een forum als dit?
Om de eenheid, zeg je? Maar als je het daar werkelijk om te doen was, zou je je toch wel iets bescheidener opstellen. Want op deze manier zaai je slechts verdeeldheid. Op een andere topic ben je zelfs al tot martelaar uitgeroepen.
Martelaar? Ik? Das weer nieuw :) Ik ben hier omdat ik jullie als broeders en zusters zie... en ik denk dat we van elkaar veel kunnen leren. Ik vind de discussies interessant... Ik zie de verschillen tussen de tradities wel maar ik zeg idd niet: Jullie tradities zijn allemaal veel bijbelser dan die in de GKV. Als dat zo was was ik er gene lid meer van. Ik zie verschillen, maar ook een hoop overeenkomsten en vind die belangrijker, ondakns de verscheidenheid is er eenheid in Hem. Andere lijken te zeggen: Er is verscheidenheid dus is er geen eenheid. Een wat andere benadering.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Adrianus
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:04
Locatie: Grijs gebied

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Beste Marnix,

Het verschil tussen jou en mij - en velen met mij - is méér dan een verschil in tradities.
Ik hoop dat je dat nog eens inziet.


Groet,
Afgewezen

En dit is dan ook mijn laatste bijdrage aan deze topic.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Ik ben er bang voor Afgewezen, na zoveel posts is dat nog steeds niet gelukt. We hebben beiden dezelfde motivatie, namelijk God van harte dienen. En denken beiden dat de manier waarop goed is.
Adrianus schreef:
Marnix schreef:[Ik zie verschillen, maar ook een hoop overeenkomsten en vind die belangrijker
Stel ik voor dat je je in het vervolg daartoe beperkt. Het helpt als je theologische discussies die nu juist over verschillen gaan zoveel mogelijk probeert te vermijden. Maar dat goede advies heb je in de OSW-tijd volgens mij van de toenmalige leiding ook al eens gekregen.....
Juist niet! Over overeenkomsten hoef je niet te discussieren. Juist over verschillen en het anders omgaan met dingen is het goed om van mening te wisselen en van elkaar te leren. En ik heb een hoop adviezen gekregen, maar nooit het advies om alleen maar dingen te zeggen als je zeker weet dat iedereen het 100% met je eens is :)

Overigens zie ik jou ook regelmatig over verschillen posten hier ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Adrianus
Berichten: 122
Lid geworden op: 07 okt 2005, 14:04
Locatie: Grijs gebied

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Adrianus schreef:Nou Marnix, laat ik dan maar even diep zuchten en het erop houden dat jij niet bereid bent om in je postingsgedrag tot utdrukking te laten komen dat jouw theologische denkbeelden afwijkend zijn ten opzichte van die van de in werkelijke doelgroep van dit forum en dat je je daarom heel bescheiden en hoogstens vragenderwijs moet opstellen. Ik zeg eerlijk dat ik dat teleurstellend vind, maar verder kan ik er ook niks aan doen. Ik heb het hier niet voor het zeggen. Maar daar zullen wel meer mensen dan jij alleen blij mee zijn, schat ik zo in. :mrgreen:

Hartelijke groeten,

Adrianus

NB Het klopt toch wat ik zei over dat advies (van ik meen onze Admin) uit de OSW-tijd om je niet meer in theologische discussies te mengen? Ik meen me dat toch echt te herinneren.
Dat mijn mening niet standaard is voor de achterban hier weet ik en weet de rest. Daarom maar weinig zeggen en alleen vragen, nee, dat lijkt me niet nodig. Ik mag hier nog wel voor mijn mening uitkomen en omdat ik het met een positieve insteek doe, namelijk om van elkaar te leren, en mijn postings ook altijd Bijbels onderbouw, lijkt me dit niet schadelijk voor het forum maar juist goed voor de dialoog die er, juist vanwege die verscheidenheid ook, mag zijn.

Alleen wat zeggen als anderen het met je eens zijn is dan ook niet goed :) Dan raak je juist over die dingen niet aan de praat terwijl het goed is daarin van elkaar te leren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
Adorote schreef:Of het een gladde jongen is ,is nog maar de vraag ,hij heeft moeite met zich gewoon aan de Traditie houden Leer en de Kerk en daaruit het Heilig Woord van God, want dat zal nagevolgd moeten worden , meer niet.
Die moeite heeft elk mens van nature. Gods soevereiniteit is een doorn in veler oog.

Maar dat bedoel ik niet specifiek.
Het gaat mij er om dat hij hier dingen roept en vervolgens, als iemand (lees: Afgewezen) er serieus argumenten tegen aanbrengt, hij weer net iets anders gaat beweren.

En zo blijven we rondjes rennen zonder elkaar één stap te naderen.

Om Shakespeare eens te citeren:
Again and again and again,
Creeps in this petty pace from day to day
To the last syllable of recorded time.
Ik snap je nog steeds niet.

Wat heeft afgewezen als serieus argument ingebracht waar ik vervolgens iets anders ben gaan beweren? Op welke situatie doel je nou? Ik heb citaten die afgewezen van mij heeft aangehaald hier nog even onderbouwd zoals ik ze bedoelde. Ik heb niks verdraaid of veranderd, anders mag je dat aantonen. Ik snap niet waar je op doelt en snap zodoende je verwijt ook niet, ik heb nergens geprobeerd een gladde jongen te zijn, en toch verwijt je het me? Snap je misschien dat dat frustrerend is, dat ik telkens verwijten krijg omdat mensen bepaalde dinger ergens in lezen terwijl ik ze dat helemaal niet zo bedoeld heb?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Marnix voelt zich als de ezel van Bileam.
Die behoedde Bileam voor de ondergang. Maar die bleef maar slaan.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Nou, dat ook weer niet hoor :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Marnix voelt zich als de ezel van Bileam.
Dat was een ezelin. :wink:
Vandaar dat hij zich geen gladde "jongen" voelt. :D
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Tiberius schreef:
refo schreef:Marnix voelt zich als de ezel van Bileam.
Dat was een ezelin. :wink:
Vandaar dat hij zich geen gladde "jongen" voelt. :D
Sowieso niet, daar heb ik veel te veel beharing voor :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie