Klopt. Maar dat gaat ons gedrag niet. Ik heb verteld wat er 's nachts gebeurd en als jij daar dingen in ziet die tegen Gods geboden ingaan, hoor ik dat graag van je. Daar staat: Geen seks voor het huwelijk. En we hebben geen seks in bed. Misschien dat Hij het daarom ook wel zegent?! Maar misschien zie jij ergens anders toch nog dingen die tegen zijn geboden ingaan, dan hoor ik dat gaag van je, met bijbelse onderbouwing, en dan zonder vanalles uit het verband te rukken.Bert Mulder schreef:God zegent nooit gedrag dat tegen Zijn geboden ingaat.Marnix schreef:Maar Hij verbiedt geen liefde, geen relaties... ook niet samen zijn, of het nou samen op de bank is of samen in bed. Natuurlijk weten we dat er een aantrekkingskracht is en dat we er voor moeten oppassen... overal waar we alleen samen zijn... daarom bidden we, praten we veel samen er over, zoeken we naar Gods weg er in, spreken we telkens af daarvoor te gaan en proberen we constant heel dicht bij Hem te leven en Hem in alles wat we doen te betrekken. En dat werkt heel goed, God zegent ons, de Geest maakt ons sterk en richt ons op wat God wil, en laat ook merken dat dat goed is zo.
Goede nacht
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik vind het anders wel aardig on-topicLassie schreef:Uhm miss. zou het een optie zijn om deze discussie te houden elders op het forum... een nieuwe topic te starten. met daarin de postings!?

Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jvdg schreef:Lassie, je hebt gelijk, doe eens een voorzet.Lassie schreef:Uhm miss. zou het een optie zijn om deze discussie te houden elders op het forum... een nieuwe topic te starten. met daarin de postings!?
waarom zou ik een voorzet moeten doen!? ik heb me heel niet bemoeid in heel die discussie en dat ga ik ook niet doen. Straks verplichten ze me dat ik dan ook nog mee moet doen met die discussie. NOT!!!
Je hebt wéér gelijk!Lassie schreef:jvdg schreef:Lassie, je hebt gelijk, doe eens een voorzet.Lassie schreef:Uhm miss. zou het een optie zijn om deze discussie te houden elders op het forum... een nieuwe topic te starten. met daarin de postings!?
waarom zou ik een voorzet moeten doen!? ik heb me heel niet bemoeid in heel die discussie en dat ga ik ook niet doen. Straks verplichten ze me dat ik dan ook nog mee moet doen met die discussie. NOT!!!
ik heb ALTIJD gelijk.jvdg schreef:Je hebt wéér gelijk!Lassie schreef:jvdg schreef:Lassie, je hebt gelijk, doe eens een voorzet.Lassie schreef:Uhm miss. zou het een optie zijn om deze discussie te houden elders op het forum... een nieuwe topic te starten. met daarin de postings!?
tja ik ben vrouw he!!! en laat nou vrouwen altijd gelijk hebben.
oef we dwalen af!!!
Artikel 1: Lassie heeft ALTIJD gelijk.....Lassie schreef:ik heb ALTIJD gelijk.jvdg schreef:Je hebt wéér gelijk!Lassie schreef:jvdg schreef: Lassie, je hebt gelijk, doe eens een voorzet.
tja ik ben vrouw he!!! en laat nou vrouwen altijd gelijk hebben.
oef we dwalen af!!!
Artikel 2: Als Lassie eens géén gelijk heeft, treedt artikel 1 in werking.......
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De enige die zorgt dat we hier offtopic gaan ben jij Lassie
Verder ben je nog wel lief hoor

Verder ben je nog wel lief hoor

Marnix, het gaat mij er niet in de eerste plaats om om je handelwijze te bestrijden, want dat wordt in dit topic al afdoende gedaan.Marnix schreef:Klopt. Maar dat gaat ons gedrag niet. Ik heb verteld wat er 's nachts gebeurd en als jij daar dingen in ziet die tegen Gods geboden ingaan, hoor ik dat graag van je. Daar staat: Geen seks voor het huwelijk. En we hebben geen seks in bed. Misschien dat Hij het daarom ook wel zegent?! Maar misschien zie jij ergens anders toch nog dingen die tegen zijn geboden ingaan, dan hoor ik dat gaag van je, met bijbelse onderbouwing, en dan zonder vanalles uit het verband te rukken.Bert Mulder schreef:God zegent nooit gedrag dat tegen Zijn geboden ingaat.Marnix schreef:Maar Hij verbiedt geen liefde, geen relaties... ook niet samen zijn, of het nou samen op de bank is of samen in bed. Natuurlijk weten we dat er een aantrekkingskracht is en dat we er voor moeten oppassen... overal waar we alleen samen zijn... daarom bidden we, praten we veel samen er over, zoeken we naar Gods weg er in, spreken we telkens af daarvoor te gaan en proberen we constant heel dicht bij Hem te leven en Hem in alles wat we doen te betrekken. En dat werkt heel goed, God zegent ons, de Geest maakt ons sterk en richt ons op wat God wil, en laat ook merken dat dat goed is zo.
Mijn vraag is eigenlijk: geloof je zelf in je eigen argumenten? Of diep in je hart toch eigenlijk niet?
Ik geloof daarin ja. En de praktijk wijst uit dat het werkt. Of liever gezegd, dat de Geest werkt.Tiberius schreef:Marnix, het gaat mij er niet in de eerste plaats om om je handelwijze te bestrijden, want dat wordt in dit topic al afdoende gedaan.Marnix schreef:Klopt. Maar dat gaat ons gedrag niet. Ik heb verteld wat er 's nachts gebeurd en als jij daar dingen in ziet die tegen Gods geboden ingaan, hoor ik dat graag van je. Daar staat: Geen seks voor het huwelijk. En we hebben geen seks in bed. Misschien dat Hij het daarom ook wel zegent?! Maar misschien zie jij ergens anders toch nog dingen die tegen zijn geboden ingaan, dan hoor ik dat gaag van je, met bijbelse onderbouwing, en dan zonder vanalles uit het verband te rukken.Bert Mulder schreef:God zegent nooit gedrag dat tegen Zijn geboden ingaat.Marnix schreef:Maar Hij verbiedt geen liefde, geen relaties... ook niet samen zijn, of het nou samen op de bank is of samen in bed. Natuurlijk weten we dat er een aantrekkingskracht is en dat we er voor moeten oppassen... overal waar we alleen samen zijn... daarom bidden we, praten we veel samen er over, zoeken we naar Gods weg er in, spreken we telkens af daarvoor te gaan en proberen we constant heel dicht bij Hem te leven en Hem in alles wat we doen te betrekken. En dat werkt heel goed, God zegent ons, de Geest maakt ons sterk en richt ons op wat God wil, en laat ook merken dat dat goed is zo.
Mijn vraag is eigenlijk: geloof je zelf in je eigen argumenten? Of diep in je hart toch eigenlijk niet?
Ik vraag me af waarom zoveel mensen er niet in geloven. Onderschatten we dan het vernieuwende werk van de Geest niet een beetje? Als ik niet zou geloven zou het allang mis zijn gegaan, maar we merken nu dat het heel goed gaat zo en dat het ook geen zware strijd is, omdat we weten dat het goed is zo, en dat het Gods wil is.