Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door Bert Mulder »

Joh. 16:
7 Doch Ik zeg u de waarheid: Het is u nut, dat Ik wegga; want indien Ik niet wegga, zo zal de Trooster10) tot u niet komen;11) maar indien Ik heenga, zo zal Ik Hem tot u zenden.
8 En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van12) zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel:
9 Van zonde,13) omdat zij in Mij niet14) geloven;
10 En van gerechtigheid,15) omdat Ik tot16) Mijn Vader heenga, en gij zult Mij niet meer zien;17)
11 En van oordeel18), omdat de overste19) dezer wereld geoordeeld is.20)
12 Nog vele dingen21) heb Ik u te zeggen, doch gij kunt die nu niet dragen.22)
13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn,23) namelijk de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid24) leiden; want Hij zal van Zichzelven25) niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben,26) zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.
14 Die zal Mij verheerlijken;27) want Hij zal het uit het Mijne28) nemen, en zal het u verkondigen
.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door judith »

...mmm, eigellijk weet ik niet precies wat tongentaal....
kweetniet precies.. :quoi :fi
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door jvdg »

judith schreef:...mmm, eigellijk weet ik niet precies wat tongentaal....
kweetniet precies.. :quoi :fi
Zie Handelingen 2:3
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door judith »

jvdg schreef:
judith schreef:...mmm, eigellijk weet ik niet precies wat tongentaal....
kweetniet precies.. :quoi :fi
Zie Handelingen 2:3
oke, ik zal thuis kijken..!
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door Marnix »

Kaw schreef:Maar ken jij echt momenten dat je geloofd in de wonderen die geschiedden door de gaven van de Geest? Dat vind ik wel bijzonder dan. Die ben ik nog niet echt tegen gekomen in de reformatorische kerken.
Waarom is dat zo bijzonder dan, om daar in te geloven? Ik geloof er voor 100% in.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door Sola Scriptura »

Hallo,

mijn eerste mail hier.
de juiste interpretatie van dat vers is dat paulus het er heeft over als alles volmaakt is.
als de dood is overwonnen en we bij de HEER zijn, en er geen tongentaal meer nodig is.

ik ben evangelisch, maar niet pinkster of een neo evangelicaal, maar neig meer naar de traditionele hoek en gereformeerd.
ik geloof dat er geen reden is om aan te nemen dat het over is.
al weet ik ook dat er veel massa hysterie, projectie en gebrabbel bij zit.
toch geloof ik dat er echt spreken in tongen is.
ik zelf spreek niet in tongen, de Geest deelt de gaven uit zoals Hij het wil.

of het een christelijk cowboy verhaal is weet ik niet, maar ik heb gehoord dat een vrouw in tongen sprak, ze werd gechecked en het bleek een oude chinese taal te zijn, waar ze de kerk mee vervloekte.

alles aan de Bijbel toetsen!
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11449
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door Mister »

Sola Scriptura schreef: of het een christelijk cowboy verhaal is weet ik niet, maar ik heb gehoord dat een vrouw in tongen sprak, ze werd gechecked en het bleek een oude chinese taal te zijn, waar ze de kerk mee vervloekte.

alles aan de Bijbel toetsen!
Allereerst: welkom!
Verder: als iemand in het chinees 'in tongen sprekend' de kerk vervloekt, in hoeverre heb je daar iets aan?
Johannes777
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 mar 2008, 18:52

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door Johannes777 »

mensen lees eens 1 Korinte 12:1-12

De Geest geeft de gaven aan een IEDER, tot welzijn van allen.

Zijn één van de negen gaven al door u zichtbaar geworden? zo niet, vraag je dan eens af of je wel gedoopt bent in de Geest.

De Bijbel spreekt ook deze volgorde in Handelingen 2:38
1: Bekering
2: Dopen
3: Doop in de Geest (de kracht van God wordt werkzaam door je heen, zoals Paulus beschrijft in 1 Kor. 12:1-12)

Volg de goede volgorde en je zal ervaren dat de Heere God je de gaven zal schenken, ook het spreken in tongen!

Gods zegen,

Johannes
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11449
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door Mister »

Ik concludeer dat je, om een écht christen te zijn, ook in tongen moet spreken?? :quoi
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door jvdg »

Johannes777 schreef:Volg de goede volgorde en je zal ervaren dat de Heere God je de gaven zal schenken, ook het spreken in tongen!

Gods zegen,

Johannes
En nu concreet J777?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door Bert Mulder »

Johannes777 schreef:mensen lees eens 1 Korinte 12:1-12

De Geest geeft de gaven aan een IEDER, tot welzijn van allen.

Zijn één van de negen gaven al door u zichtbaar geworden? zo niet, vraag je dan eens af of je wel gedoopt bent in de Geest.

De Bijbel spreekt ook deze volgorde in Handelingen 2:38
1: Bekering
2: Dopen
3: Doop in de Geest (de kracht van God wordt werkzaam door je heen, zoals Paulus beschrijft in 1 Kor. 12:1-12)

Volg de goede volgorde en je zal ervaren dat de Heere God je de gaven zal schenken, ook het spreken in tongen!

Gods zegen,

Johannes
Dus geachte Johannes, sinds ik nog nooit iemand tegengekomen ben die in 'tongen' spreekt, heb ik nooit een ware christen ontmoet?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door Kaw »

Bert Mulder schreef:De Heilige Geest werkt NOOIT buiten het Woord om.

Anders zou Hij het getuigenis van Christus in de Schrift tegenspreken.
Maar wordt dat hier gestelt dan?
Bert Mulder schreef:Dus geachte Johannes, sinds ik nog nooit iemand tegengekomen ben die in 'tongen' spreekt, heb ik nooit een ware christen ontmoet?
Zegt hij dat?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door Bert Mulder »

Kaw schreef:
Bert Mulder schreef:De Heilige Geest werkt NOOIT buiten het Woord om.

Anders zou Hij het getuigenis van Christus in de Schrift tegenspreken.
Maar wordt dat hier gestelt dan?
Bert Mulder schreef:Dus geachte Johannes, sinds ik nog nooit iemand tegengekomen ben die in 'tongen' spreekt, heb ik nooit een ware christen ontmoet?
Zegt hij dat?
Nee, dat vraag IK.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door Kaw »

Standpunts Regel
Een aanval moet ook werkelijk betrekking hebben op een standpunt dat door de ander is ingenomen

Overtredingen:
* een stroman creeren
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Tongentaal zullen te niet gedaan worden

Bericht door Bert Mulder »

Bert Mulder schreef:
Kaw schreef:
Bert Mulder schreef:De Heilige Geest werkt NOOIT buiten het Woord om.

Anders zou Hij het getuigenis van Christus in de Schrift tegenspreken.
Maar wordt dat hier gestelt dan?
Bert Mulder schreef:Dus geachte Johannes, sinds ik nog nooit iemand tegengekomen ben die in 'tongen' spreekt, heb ik nooit een ware christen ontmoet?
Zegt hij dat?
Nee, dat vraag IK.
Op je eerste vraag, Kaw, bevestigde ik wat jij zei. In antwoord op Marnix:
Overigens, ik lees in de Bijbel: De Geest getuigt met onze geest dat wij Gods kinderen zijn. De KJV zegt het nog wat mooier:

16 The Spirit itself beareth witness with our spirit, that we are the children of God

Ik heb de afgelopen week gemerkt dat de Geest dat heel veel via de Bijbel doet... maar ook op andere manieren. Door mensen, door gebeurtenissen, door gevoel. De Geest communiceert op Geestelijk niveau met mensen. Ook profetie en tongentaal horen daarbij zonder wat af te doen aan de volledigheid van de Bijbel.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie