Zeeuws

MBE

Bericht door MBE »

wim schreef:
Kislev schreef:
Adorote schreef:Wie wil er geen buitenhuisje in Zeeland.
Ik. De eerste keer dat ik in Zeeland kwam dacht ik is deze platte kale boel nou alles?
Ja, ik vind het ook niks.
Plat en kaal... tssssssssss

Hoe kan ik hier een foto plaatsen?
Marnix

Bericht door Marnix »

MBE schreef:
wim schreef:
Kislev schreef:
Adorote schreef:Wie wil er geen buitenhuisje in Zeeland.
Ik. De eerste keer dat ik in Zeeland kwam dacht ik is deze platte kale boel nou alles?
Ja, ik vind het ook niks.
Plat en kaal... tssssssssss

Hoe kan ik hier een foto plaatsen?
Hehe, van de duinen bij Zoutelande? Als hij op internet staat de link plaatsen en [img]ervoor%20zetten%20en[/img] er achter.... als hij op de cocputer staat uploaden via imageshack.us en de forum1-code hier kopieren.

Blijft het een feit dat het overwegend plat is, zowel daar als in Friesland en een hoop andere provincies, enkele uitzonderingen daargelaten. Nederland is gewoon plat :) Ik ben blij dat ik in het nog ietwat heuvelachtige Arnhem woon met de prachtige Veluwe en Betuwe als achtertuin. Het enige wat ik wel eens mis is de zee dichtbij :) Als het broeikaseffect echter een beetje doorzet zal Arnhem ook zeer dicht bij zee komen te liggen en dan is het er natuurlijk helemaal super :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Niet Zeeuwen weten meestal niet wat er zo fijn of mooi aan Zeeland is.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Kislev

Bericht door Kislev »

Christiaan schreef:Niet Zeeuwen weten meestal niet wat er zo fijn of mooi aan Zeeland is.
Niet Marokkanen weten meestal niet wat er zo fijn of mooi aan Marokko is.

:roll:
Christiaan

Kislev schreef:
Christiaan schreef:Niet Zeeuwen weten meestal niet wat er zo fijn of mooi aan Zeeland is.
Niet Marokkanen weten meestal niet wat er zo fijn of mooi aan Marokko is.

:roll:
Zeeland is heel wat anders dan Marokko. Het vreemde is dat voor sommige Nederlands Zeeland verder ligt dan Spanje...
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Marnix

Bericht door Marnix »

Hehe. Voordat ik mijn vriendin ontmoette was ik 2x in mijn leven in Zeeland geweest, namelijk in 1989 en in 1997. Overigens is ze geen zeeuwse maar een geboren Brabantse (Sprang-Capelle) maar na 6 jaar wonen in Yerseke en een aantal jaren in 's Heerhendrikskinderen kan ze toch een aardig woordje zeeuws. En heeft ze getuige de foto onlangs zelfs klederdracht (volgens mij Zuid-Bevelendse daagse dracht (moet je aanspreken Christiaan ;)) gedragen.

Verder heb ik niet zoveel met Zeeland hoor en ik ben blij dat ze er niet meer woont.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Christiaan

Marnix schreef:Hehe. Voordat ik mijn vriendin ontmoette was ik 2x in mijn leven in Zeeland geweest, namelijk in 1989 en in 1997. Overigens is ze geen zeeuwse maar een geboren Brabantse (Sprang-Capelle) maar na 6 jaar wonen in Yerseke en een aantal jaren in 's Heerhendrikskinderen kan ze toch een aardig woordje zeeuws. En heeft ze getuige de foto onlangs zelfs klederdracht (volgens mij Zuid-Bevelendse daagse dracht (moet je aanspreken Christiaan ;)) gedragen.

Verder heb ik niet zoveel met Zeeland hoor en ik ben blij dat ze er niet meer woont.
De kans blijft aanwezig dat ze er nog eens wil gaan wonen :D

Adorote

Bericht door Adorote »

Hoe het wenden en keren zeeuws meisje is mooi ,lief ook misschien :lol: :?: en de mosselen zijn en blijven goed, een buitenhuisje in een of ander dorp in verwegplatzeeuwsland,is en blijft een bron van buitenluchtplezier.
Laatst gewijzigd door Adorote op 01 okt 2007, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Marnix

Bericht door Marnix »

Christiaan schreef:
Marnix schreef:Hehe. Voordat ik mijn vriendin ontmoette was ik 2x in mijn leven in Zeeland geweest, namelijk in 1989 en in 1997. Overigens is ze geen zeeuwse maar een geboren Brabantse (Sprang-Capelle) maar na 6 jaar wonen in Yerseke en een aantal jaren in 's Heerhendrikskinderen kan ze toch een aardig woordje zeeuws. En heeft ze getuige de foto onlangs zelfs klederdracht (volgens mij Zuid-Bevelendse daagse dracht (moet je aanspreken Christiaan ;)) gedragen.

De kans blijft aanwezig dat ze er nog eens wil gaan wonen :D
Ze heeft meer met Brabant en vindt Zeeland ook wel mooi maar zo'n uithoek van Nederland. Alleen als we toevallig daar allebei ergens werk zouden vinden ooit, zou het een optie zijn.... maar die kans acht ik niet groot.
Plaats reactie