Ik heb met Mythologie op zich weinig problemen hoor, ik vind het wel interessant... maar als teksten te dubieus worden luister ik het ook niet.... ik luister Nightwish niet, hoewel ik de nummers wel ken. Daarvan zeg ik: Sommige nummers kunnen niet, sommigen zijn dubieus, sommigen zijn mooi en niet verkeerd. Maar nogmaals, ik luister het zelf niet, heb wel vrienden die het luisteren dus hoor het wel eens voorbij komen.olfie schreef:Sorry maar dit kan toch echt niet, alleen al als je beelden van concerten en de bandleden ziet.ventweg schreef:Dat ben ik met je eens, Marnix, maar dit nummer vind ik persoonlijk wel mooi
Zo zie je dus die ouwe glijdende schaal terug he... eerst is het nog gospel, nu is het fantasie.. ja wel een beetje fout maar wel mooi.
Tis of of, en niet en en.
Ik ben je vader niet, maar denk er toch eens goed over na of het te combineren is, walk the dark path..
Gospel laten we in het midden maar dit is pertinent afkeurenswaardig en fout! Lees de biografie maar eens door, titels van concerten als Sinergy, albums als Angels fall first.. ze weten het wel...... dit is echt te diep voor woorden dat je dit nog openlijk ga promoten.. je voelt toch op je klompen aan dat dit pure duivelse rommel is!!
Welke muziek ben jij nu aan het beluisteren? [2]
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Oke, maar de band zelf is ronduit fout, misschien in een mythologisch jasje, maar dan kunnen we veel recht gaan praten. Zou misschien wel een mooi punt kunnen zijn om een gesprek aan te knopen met vrienden die het luisteren, ik neem aan dat zij toch wel een iets ander gedachtengoed hebben, de mensen bij mij op school die nightwish luisterden kun je rustig scharen onder de (wannabe) Gothics.. is misschien ook mythologisch, maar wel fout mythologisch.Marnix schreef:Ik heb met Mythologie op zich weinig problemen hoor, ik vind het wel interessant... maar als teksten te dubieus worden luister ik het ook niet.... ik luister Nightwish niet, hoewel ik de nummers wel ken. Daarvan zeg ik: Sommige nummers kunnen niet, sommigen zijn dubieus, sommigen zijn mooi en niet verkeerd. Maar nogmaals, ik luister het zelf niet, heb wel vrienden die het luisteren dus hoor het wel eens voorbij komen.olfie schreef:Sorry maar dit kan toch echt niet, alleen al als je beelden van concerten en de bandleden ziet.ventweg schreef:Dat ben ik met je eens, Marnix, maar dit nummer vind ik persoonlijk wel mooi
Zo zie je dus die ouwe glijdende schaal terug he... eerst is het nog gospel, nu is het fantasie.. ja wel een beetje fout maar wel mooi.
Tis of of, en niet en en.
Ik ben je vader niet, maar denk er toch eens goed over na of het te combineren is, walk the dark path..
Gospel laten we in het midden maar dit is pertinent afkeurenswaardig en fout! Lees de biografie maar eens door, titels van concerten als Sinergy, albums als Angels fall first.. ze weten het wel...... dit is echt te diep voor woorden dat je dit nog openlijk ga promoten.. je voelt toch op je klompen aan dat dit pure duivelse rommel is!!
Afijn, blij dat je ook wel eens bent met het feit dat het niet kan, ik kan dan alleen in mijn opinie zeggen, totaal fout, we kunnen de band en de teksten niet gaan rechtvaardigen omdat er een enkeling tussen ziet die je niet opzichtig als fout zou kunnen bestempelen. De achtergrond en de uitstraling van de band zegt meer dan 1000 posts kunnen omschrijven..
Ik hoop Ventweg, dat je dat toch ook onderkent, dat Nightwish zeker niet in het juiste straatje past, zeker niet in gereformeerd Nederland!
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Ik ken de achtergrond niet supergoed, maar het zijn geen satanisten of zo, ze willen hun soort muziek maken... ik heb in ieder geval wel geleerd om door een sikje en lang haar heen te kijken. Ik luister ook zeker wel seculiere in mijn ogen neutrale muziek... ook wel in deze richting.... bijvoorbeeld within temptation, evanescenes... als je dit soort muziek mooi vindt ben je daarmee nog geen gothic hoor
Ik zie teksten over mythologie als interessant en als leerzaam... op school heb ik ook gewoon les gekregen in bijvoorbeeld de griekse en egyptische mythologie.... en die kennis op zich lijkt me niet verkeerd, ook niet als het via muziek gaat.
Dat even ter uitleg, ik heb geen zin om hier weer een hele discussie over te houden, ik weet dat niet iedereen het met me eens zal zijn.... maar er is al een topic wat je luistert dichtgegaan... dus laten we deze maar open houden... evt moet je anders maar een ander topic openen of per pb reageren als je je daartoe geroepen voelt.

Ik zie teksten over mythologie als interessant en als leerzaam... op school heb ik ook gewoon les gekregen in bijvoorbeeld de griekse en egyptische mythologie.... en die kennis op zich lijkt me niet verkeerd, ook niet als het via muziek gaat.
Dat even ter uitleg, ik heb geen zin om hier weer een hele discussie over te houden, ik weet dat niet iedereen het met me eens zal zijn.... maar er is al een topic wat je luistert dichtgegaan... dus laten we deze maar open houden... evt moet je anders maar een ander topic openen of per pb reageren als je je daartoe geroepen voelt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Nee hoor, laten we het hierbij houden, we verschillen op dit punt sterk van mening, en daar hebben we het al enkele keren over gehad, en het lijkt me niet vruchtbaar om dat wéér te gaan doen, maar met die oogschaduw en die sikjes wil je jezelf toch wel een soort uitstraling meegeven, wat ook zijn weerslag heeft op de beoordeling van de band en de muziek (althans in mijn ogen).Marnix schreef:Ik ken de achtergrond niet supergoed, maar het zijn geen satanisten of zo, ze willen hun soort muziek maken... ik heb in ieder geval wel geleerd om door een sikje en lang haar heen te kijken. Ik luister ook zeker wel seculiere in mijn ogen neutrale muziek... ook wel in deze richting.... bijvoorbeeld within temptation, evanescenes... als je dit soort muziek mooi vindt ben je daarmee nog geen gothic hoor![]()
Maar akkoord we houden het hierbij..
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
- Miscanthus
Dat is een leuke, bedankt!Katie schreef:Klassiek - barok (Bach, Vivaldi etc.) via internet, op Otto's Baroque Music: http://www.bach-radio.com/onair.php
Thanx............heb 'm bij favo's staan nuKatie schreef:Klassiek - barok (Bach, Vivaldi etc.) via internet, op Otto's Baroque Music: http://www.bach-radio.com/onair.php
- Miscanthus
Ik heb hem meteen verwijderd want het was het het paard van Troje :x wat een rommel kwam er meteen binnen zeg!Miscanthus schreef:Dat is een leuke, bedankt!Katie schreef:Klassiek - barok (Bach, Vivaldi etc.) via internet, op Otto's Baroque Music: http://www.bach-radio.com/onair.php
Bedankt voor de waarschuwing Misc.....ik had 'm nog niet geopend, dus.......................................Miscanthus schreef:Ik heb hem meteen verwijderd want het was het het paard van Troje :x wat een rommel kwam er meteen binnen zeg!Miscanthus schreef:Dat is een leuke, bedankt!Katie schreef:Klassiek - barok (Bach, Vivaldi etc.) via internet, op Otto's Baroque Music: http://www.bach-radio.com/onair.php
Psalm 3:1
Hoe vreeslijk groeit, o God,
Het saamgezworen rot,
Dergenen, die mij drukken!
Zij maken niet alleen
Den opstand algemeen,
Om mij mijn kroon 't ontrukken,
Maar velen doen van mij,
Hoe bitter ik ook lij',
Nog deze smaadtaal horen:
"God zal hem nu niet meer
Verlossen als weleer;