seksualiteit in gezin en kerk

Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Mag het c-woord hier niet genoemd worden?
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Laat marsm104 dat maar doen. :,
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
lammert
Berichten: 166
Lid geworden op: 11 mar 2003, 18:34
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Bericht door lammert »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Laat marsm104 dat maar doen. :,
Jij durft het niet aan?
:u:,
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door lammert
Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Laat marsm104 dat maar doen. :,
Jij durft het niet aan?
:u:,
Nee ik hou het netjes op dit forum.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
PawNee

Bericht door PawNee »

Dat is toch netjes, je kan bepaalde dingen heus wel netjes zeggen.

[Aangepast op 15/4/05 door PawNee]
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Ik hoop niet dat Marsman bedoelt dat het gebruik van condooms de oplossing is voor het Aids-probleem.... :t
Misschien is in dit geval de kwaal erger dan het middel?
Ik vond dat huwelijkstrouw nog steeds het beste medicijn is. Er schijnen projecten te zijn die op deze manier de verspreiding van Aids willen remmen en dat dit nog werkt ook.
PawNee

Bericht door PawNee »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ik hoop niet dat Marsman bedoelt dat het gebruik van condooms de oplossing is voor het Aids-probleem.... :t
Misschien is in dit geval de kwaal erger dan het middel?
Ik vond dat huwelijkstrouw nog steeds het beste medicijn is. Er schijnen projecten te zijn die op deze manier de verspreiding van Aids willen remmen en dat dit nog werkt ook.
Ja dat is erg goed en fijn, maar ik denk toch dat je in bijv. Afrika in een cultuur waar er zoveel seks buiten het huwelijk om is dat het dan zeer, ofwel onmogelijk, is om dat uit te bannen.
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door PawNee
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ik hoop niet dat Marsman bedoelt dat het gebruik van condooms de oplossing is voor het Aids-probleem.... :t
Misschien is in dit geval de kwaal erger dan het middel?
Ik vond dat huwelijkstrouw nog steeds het beste medicijn is. Er schijnen projecten te zijn die op deze manier de verspreiding van Aids willen remmen en dat dit nog werkt ook.
Ja dat is erg goed en fijn, maar ik denk toch dat je in bijv. Afrika in een cultuur waar er zoveel seks buiten het huwelijk om is dat het dan zeer, ofwel onmogelijk, is om dat uit te bannen.
Daarom moet er zeker in die landen waar zoveel aids is ook verteld worden hoe dat komt, dat trouw aan je eigen partner een hele belangrijke rol speelt in het voorkomen van die ziekte.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Inderdaad. Dit zegt de Wikipedia ervan:

Massale verstrekking van condooms in [[Derde Wereld|derdewereldlanden] is een middel om ervoor te zorgen dat aids en HIV zich minder gaan verspreiden, doch het is niet de totale oplossing van het aids-probleem. Aanzetten tot huwelijkse en partnertrouw is eveneens een gekende en effectieve maatregel. De combinatie van beide lijkt wetenschappelijk gezien de allerbeste bescherming te bieden.

[bewerken]
Christelijk orthodoxe standpunt om aids te voorkomen
Het christelijk orthodoxe standpunt om aids te beperken is geen seksuele omgang voor het huwelijk te hebben en trouw in het huwelijk.

Wetenschappelijk gezien zijn er echter geen aanwijzingen dat het hebben van seksuele relaties zonder een huwelijk méér risico's zou inhouden dan relaties binnen het huwelijk. Wat wetenschappelijk alle verschil uitmaakt is of beide partners trouw zijn. Mits trouw, is er géén kans op infectie (tenzij natuurlijk één van de partners op een andere wijze een HIV-besmettting op deed, hetzij via besmetting via naalden bij intraveneus druggebuik, hetzij via een bloedtransfusie in landen met minder veilige bloedvoorrraden.
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Gewaagde posting van mij deze....

Het is een moeilijk en toch wel wat taboe achtig onderwerp condooms

Bijbels gezien is het duidelijk maar ja wie wil 10 of meer kinderen ?

De RK en met name JPII was zeer duidelijk hierin en het wordt ook een groot probleem hoe de volgende Paus ermee om zal gaan

Nu wil iedereen weten wat ik denk natuurlijk nu we in de interregnum periode en de voor mij novemdiales periode zitten (repectievelijk Pausloze periode en negen daagse rauwperiode)

Welnu bijbels gezien heb ik niet voldaan aan wat daar staat en ik denk eerlijk gezegd de meeste Christenen

Wat ik denk ?? Er moet inderdaad een discussie over plaats vinden en eerlijk gezegd ben ik niet anticonceptie WOW ....ik als RK zeg dat :,

Ik ken geen één RK die niet aan anticonceptie doet !

Echter dit verhaal gaat niet , en ik herhaal niet op voor abortus tenzij de regels dusdanig zijn als in Polen (tja toevallig Polen )
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus
Gewaagde posting van mij deze....

Het is een moeilijk en toch wel wat taboe achtig onderwerp condooms

Bijbels gezien is het duidelijk maar ja wie wil 10 of meer kinderen ?
Misschien kun je uitleggen wat voor jou vanuit de Bijbel dan zo duidelijk is.
Ik zie kinderen ook als een zegen. Aan de andere kant moet je ook met verstand bij je vrouw wonen. En ik vraag me af of onthouding dan zo verstandig is.....
Lambertus

Bericht door Lambertus »

kinderen zijn inderdaad een gave van God

met onthouding bedoel ik dat dit vrij moeilijk is

en ook bedoel ik dat ik denk ik dat iedereen buiten Gods wet om en voor het huwelijk wel eens wat gedaan heeft

kortom moeilijk want zo zwak zijn wij althans ik wel

verder wil ik niet op details ingaan
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Lambertus....en ook bedoel ik dat ik denk ik dat iedereen buiten Gods wet om en voor het huwelijk wel eens wat gedaan heeft

kortom moeilijk want zo zwak zijn wij althans ik wel

verder wil ik niet op details ingaan
Hoeft ook niet, maar wat heb je er van geleerd om je kinderen mee te geven?

Is het ook niet heel belangrijk dat je dan je sexuele leven zonder Gods zegen begint?
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ik hoop niet dat Marsman bedoelt dat het gebruik van condooms de oplossing is voor het Aids-probleem.... :t
Misschien is in dit geval de kwaal erger dan het middel?
Ik vond dat huwelijkstrouw nog steeds het beste medicijn is. Er schijnen projecten te zijn die op deze manier de verspreiding van Aids willen remmen en dat dit nog werkt ook.
Op korte termijn werkt dit wél... praktisch gezien dus. Ik zeg ook niet dat ik er achter sta...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9335
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

die projecten doen vaak en/en

Botswana is trouwens een van de landen met de meeste rubberverstrekking en met het hoogste HIV-cijfer. Het lijkt niet af te nemen daar. Maar goed in landen waar 40% van de bevolking HIV besmet is, en ook veel kinderen het hebben gekregen van de ouders, denk ik dat de goedwillende trouwe mensen ook al een probleem hebben.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie