O ja
(goede) voornemens?
- Delftenaar
Re: (goede) voornemens?
Om zo aan het begin van het nieuwe jaar een stuk reflectie te hebben over dingen waarvan je denkt dat ze betet/anders moeten is niet verkeerd.
Alleen heten het niet voor niets voornemens: meestal is iedereen dat op zeg 5 januari alweer compleet vergeten.
En andersom: als een goed vernemen je te binnenschiet kun je die ook per bv. 28 mei laten ingaan. Daar is geen jaarwisseling voor nodig.
Alleen heten het niet voor niets voornemens: meestal is iedereen dat op zeg 5 januari alweer compleet vergeten.
En andersom: als een goed vernemen je te binnenschiet kun je die ook per bv. 28 mei laten ingaan. Daar is geen jaarwisseling voor nodig.
Als christenen zou het wel een spa dieper mogen dan goede voornemens. Zelfbeproeving is iets voor elke dag, maar momenten als een jaarwisseling of bijvoorbeeld bid- en dankdag lenen zich wel goed voor markeringspunten. Hoe sta ik tegenover de Heere vergeleken met de vorige jaarwisseling? Ben ik al bereid? Verkondig ik Zijn lof? Heb ik zielen gewonnen voor Christus? Welke zonden hou ik vast? Hoe staat het met de heiligmaking?
En aan de hand daarvan dan concreet biddend het nieuwe jaar ingaan. Afhankelijk. Want van onze eigen voornemens hoeven we het niet te verwachten.
En aan de hand daarvan dan concreet biddend het nieuwe jaar ingaan. Afhankelijk. Want van onze eigen voornemens hoeven we het niet te verwachten.
Het verschil tussen goede voornemens en zo’n geestelijke vragenlijst vind ik groot.Job schreef: ↑22 dec 2025, 23:15 Als christenen zou het wel een spa dieper mogen dan goede voornemens. Zelfbeproeving is iets voor elke dag, maar momenten als een jaarwisseling of bijvoorbeeld bid- en dankdag lenen zich wel goed voor markeringspunten. Hoe sta ik tegenover de Heere vergeleken met de vorige jaarwisseling? Ben ik al bereid? Verkondig ik Zijn lof? Heb ik zielen gewonnen voor Christus? Welke zonden hou ik vast? Hoe staat het met de heiligmaking?
Goede voornemens zijn bijbels gezien onschuldig: een mens die zijn weg overweegt. De Bijbel waarschuwt er niet tegen.