Ben ik de enige die deze opmerking weinig respectvol vind?Tiberius schreef:Wollige, verdoezelende taal.Chrisje72 schreef:Wat is Saambinder-taal?-DIA- schreef:Misschien is het dienstig om hier meer in Saambinder-taal te reageren?
Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)
Re: RE: Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)
Re: Vergaderdagen Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2020 (discussie)
Het woord en de betekenis is al zeker 10 jaar oud. Ik heb het voor het eerst gelezen in een interview door Pieter Verhoeve (die nu in Gouda burgemeester is) in de Gezinsgids (of Terdege, dat weet ik niet meer).
Ik vond het wel een mooi woord, een woord dat zijn eigen betekenis weergeeft.
Het wordt tijd voor een rf meeting voor een goed gesprek. Ik ben o.a zeer benieuwd naar de ontwikkeling im denken die tot deze bewoordingen heeft geleod.Tiberius schreef:Wollige, verdoezelende taal.Chrisje72 schreef:Wat is Saambinder-taal?-DIA- schreef:Misschien is het dienstig om hier meer in Saambinder-taal te reageren?
Bij mij wekt vooral het woord 'verdoezelen' een negatieve klank op. Alsof ze iets onder het tapijt willen schuiven.Tiberius schreef:Het woord en de betekenis is al zeker 10 jaar oud. Ik heb het voor het eerst gelezen in een interview door Pieter Verhoeve (die nu in Gouda burgemeester is) in de Gezinsgids (of Terdege, dat weet ik niet meer).
Ik heb de artikelen zojuist doorgebladerd, maar ik zie de naam Joseph Alleine niet staan. Op welk citaat doel je?Tiberius schreef:Ik heb er maar een citaat van gelezen, dat in het RD stond. Dat was een met instemming geciteerde uitspraak van Joseph Alleine. Dat was onbijbels, althans in die context.pierre27 schreef:Vertel eens...Tiberius schreef:Zijn mening is klip en klaar inderdaad. Of het Bijbels is, is een ander verhaal.
Mijns inziens is het goed dat er een keuring aan de poort is. Maar ik geloof niet dat wij als kerken zelf keuringsinstanties kunnen creëeren en vervolgens zeggen: iedere beslissing is door de Heere zo bestuurd. En dat we dan moeten dankbaar zijn voor iedere nieuwe student. Want het is dan minder dan we gehoopt, maar meer dan we verdiend hebben. De Heere bemoeit zich echt met onze kerken, maar ik geloof niet dat Hij iedere curatoriumbeslissing voor 100% leidt. Dat kan Hij overigens wel, want Hij is almachtig.
Wie heeft dit gezegd dan?Erskinees schreef:Mijns inziens is het goed dat er een keuring aan de poort is. Maar ik geloof niet dat wij als kerken zelf keuringsinstanties kunnen creëeren en vervolgens zeggen: iedere beslissing is door de Heere zo bestuurd. En dat we dan moeten dankbaar zijn voor iedere nieuwe student. Want het is dan minder dan we gehoopt, maar meer dan we verdiend hebben. De Heere bemoeit zich echt met onze kerken, maar ik geloof niet dat Hij iedere curatoriumbeslissing voor 100% leidt. Dat kan Hij overigens wel, want Hij is almachtig.
Ik geloof wel dat God elke besturing leidt. Ten eerste ligt alles vast in Zijn raadsplan en zo gebeurt het, ten tweede moet alles meewerken ten goede voor Zijn kinderen.Erskinees schreef:Mijns inziens is het goed dat er een keuring aan de poort is. Maar ik geloof niet dat wij als kerken zelf keuringsinstanties kunnen creëeren en vervolgens zeggen: iedere beslissing is door de Heere zo bestuurd. En dat we dan moeten dankbaar zijn voor iedere nieuwe student. Want het is dan minder dan we gehoopt, maar meer dan we verdiend hebben. De Heere bemoeit zich echt met onze kerken, maar ik geloof niet dat Hij iedere curatoriumbeslissing voor 100% leidt. Dat kan Hij overigens wel, want Hij is almachtig.
Dat wil niet zeggen dat mannen niet geroepen kunnen zijn en het curatorium ten onterechte zegt van niet en met de verkeerde redenen afgewezen zijn. Toch bestuurt de Heere dan dat Zijn dienaren op een andere plek komen waarvan Hij vindt dat ze daar nodig zijn.
Fides Quaerens Intellectum
- Ora et labora
Citaat werk citeren kan iedereen. Het ging ik meen over een citaat van C.H. Speurgeon.Marion schreef:De zeer nuttige artikelen van Ds. van Aalst over de roeping tot het ambt zijn anders bepaald niet verdoezelend. Klip en klaar!!Tiberius schreef:Wollige, verdoezelende taal.Chrisje72 schreef:Wat is Saambinder-taal?-DIA- schreef:Misschien is het dienstig om hier meer in Saambinder-taal te reageren?
Duidelijke waarheid zeker waar.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
-
- Verbannen
Dat laatste is inderdaad niet zoals het behoort. Het gebeurt echter wel onder de toelating des Heeren.Erskinees schreef:Maar ik geloof niet dat wij als kerken zelf keuringsinstanties kunnen creëeren en vervolgens zeggen: iedere beslissing is door de Heere zo bestuurd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
De samenvatting van Spurgeon is niet correct.Ora et labora schreef:Citaat werk citeren kan iedereen. Het ging ik meen over een citaat van C.H. Speurgeon.
De. Van Aalst mengt zijn eigen mening en enkele citaten van Spurgeon door elkaar en presenteert dat ten onrechte als samenvatting van Spurgeon.
Zo ervaarde ik dat ook tijdens het lezen ja.Tiberius schreef:De samenvatting van Spurgeon is niet correct.Ora et labora schreef:Citaat werk citeren kan iedereen. Het ging ik meen over een citaat van C.H. Speurgeon.
De. Van Aalst mengt zijn eigen mening en enkele citaten van Spurgeon door elkaar en presenteert dat ten onrechte als samenvatting van Spurgeon.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Vandaag werden de dienst opgeroepen dat zij ‘met name die kermen geleerd hebben toch op hun knieën zouden gaan’ voor het curatorium.
Eigenlijk raar. Ben je dan geschikter om er voor te bidden? Kan je het dan beter? Wordt er dan sneller verhoord? Zijn er dan werkelijk mensen die denken ‘hij bedoelt mij’?
Kwam op mij raar over.
Eigenlijk raar. Ben je dan geschikter om er voor te bidden? Kan je het dan beter? Wordt er dan sneller verhoord? Zijn er dan werkelijk mensen die denken ‘hij bedoelt mij’?
Kwam op mij raar over.
Over het algemeen moet men niet zoveel hebben van ds. Spurgeon binnen de gg. Nu konden ze het gebruiken voor een bepaald onderwerp. Tweeslachtig beleid.Mistig schreef:Zo ervaarde ik dat ook tijdens het lezen ja.Tiberius schreef:De samenvatting van Spurgeon is niet correct.Ora et labora schreef:Citaat werk citeren kan iedereen. Het ging ik meen over een citaat van C.H. Speurgeon.
Prima dat er in de GG ook aandacht (gekomen) is voor Ds. Spurgeon. Na het lezen van een paar afleveringen betreffende het predikambt viel het me op dat Ds. Spurgeon ook hierin radicaal was.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.