YEp, daarmee wordt prachtig verwoord wat het aandeel van de niewue jonge gelovige hoort te zijn, zij die nog melk drinken, zeg maar, aan hen is dit geschreven.freek schreef:Als ik het goed begrepen heb, lees je alleen de Bijbel en heb je verder geen behoefte aan ander leesvoer. Nou, dat is mooi, want dan kun je vast iets met deze oproep. Geen oproep van een dominee, van een oudvader of wie dan ook, maar van Paulus zelf: "Dat de ouderlingen, die wel regeren, dubbele eer waardig geacht worden, voornamelijk die arbeiden in het Woord en de leer." (1Tim5:17)Simon schreef:O dear, katholieke hierarchische toestanden.boontje schreef:
Beste Tiberius,
Ik weet niet of jij ambtsdrager bent in je eigen kerk, maar stel dat dat zo is, en ik ben van mening dat jouw kerk niet de ware is, en schrijf om die reden over 'ouderling' Tiberius...
Zou jij dan vinden dat ik respectvol over je spreek?
Zou een ouderling genieten van eer en 'respect'van mensen ?
Of lijdt de christen graag, omdat hij weet dat hij daarmee in de voetsporen treedt van Hem die betaald heeft met nog vele malen grotere vernedering en spot?
het is NIET een legitimatie of opdracht om vanuit een hogere positie neder te kijken op de 'leken'.(want wij zijn allen broeders, en hebben 1 Vader)