en op RFHendrikus schreef:Vakantietijd, komkommertijd in de persJolandaOudshoorn schreef:Luther schreef:Predikanten uit de gereformeerde gezindte die strijden tegen de legging (bijv. hier: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... stuk.dhtml), krijgen steun uit onverwachte hoek:
http://www.telegraaf.nl/vrouw/mode_beau ... en___.html
Leggings
Re: Leggings
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Ok, is dat nou komkommertijd?Lourens schreef:en op RFHendrikus schreef:Vakantietijd, komkommertijd in de pers
Zeer verdrietig dat dit nu uitgaat van 'onze gezindte'.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Johann Gottfried Walther
Zou goed zijn als verbieden niet nodig zal zijn, maar ze gewoon niet meer gedragen worden.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Om welke reden?Johann Gottfried Walther schreef:Zou goed zijn als verbieden niet nodig zal zijn, maar ze gewoon niet meer gedragen worden.
- Johann Gottfried Walther
De rokken worden steeds korter. En of je het nou als een vrouwenbroek typeert of niet, het is een broek.Mister schreef:Om welke reden?Johann Gottfried Walther schreef:Zou goed zijn als verbieden niet nodig zal zijn, maar ze gewoon niet meer gedragen worden.
En het vreemde is, dat mensen die soms zo op allerlei uiterlijkheden letten, hier zo gemakkelijk overheen stappen. (Vrouwen bedoel ik dan) Daarnaast nog de wereldgelijkvormigheid.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gaat weer helemaal nergens om. Een legging is geen broek maar een majo (of mayo) zonder voeten.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Sja, het ligt allemaal zeer onderscheiden...Lourens schreef:Gaat weer helemaal nergens om. Een legging is geen broek maar een majo (of mayo) zonder voeten.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JGW heeft wel gelijk dat de rokken hierdoor steeds korter worden.Luther schreef:Sja, het ligt allemaal zeer onderscheiden...Lourens schreef:Gaat weer helemaal nergens om. Een legging is geen broek maar een majo (of mayo) zonder voeten.
Maar ook wij zien de legging als een 'maillot zonder voeten'.
- Bonny
- Contacteer:
Ik zou als man zijnde ook geen legging aantrekken. Ik zie alleen maar vrouwen lopen in zo'n ding.
The Groom's still waiting at the altar
Zo is dat.Lourens schreef:Gaat weer helemaal nergens om. Een legging is geen broek maar een majo (of mayo) zonder voeten.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dus, met andere woorden je kunt ook gewoon een maillot dragen. Waarom dan nog een andere naam voor een legging? Een legging is een "beenkleed" of een "bekleding van je 'legs'", een maillot niet dan? Ik zie het feitelijke verschil niet...henriët schreef:Zo is dat.Lourens schreef:Gaat weer helemaal nergens om. Een legging is geen broek maar een majo (of mayo) zonder voeten.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ach, ik maakte weer de fout om te reageren op deze totaal onbelangrijke kwestie.
Ben het eens mbt de opmerking dat de rokjes steeds korter worden.
Maar de discussie wat mannelijk en vrouwelijk is gaat helemaal nergens om.
Toch is er wel een verschil hoor, tussen mannen en vrouwen...Lourens schreef:Ach, ik maakte weer de fout om te reageren op deze totaal onbelangrijke kwestie.

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Een legging is een eerbaar kledingstuk waardoor mannen niet afgeleid worden als ze vrouwenbenen zien.-DIA- schreef:Dus, met andere woorden je kunt ook gewoon een maillot dragen. Waarom dan nog een andere naam voor een legging? Een legging is een "beenkleed" of een "bekleding van je 'legs'", een maillot niet dan? Ik zie het feitelijke verschil niet...henriët schreef:Zo is dat.Lourens schreef:Gaat weer helemaal nergens om. Een legging is geen broek maar een majo (of mayo) zonder voeten.
Een legging is een eerbaar meisjeskledingstuk waardoor ze zich op een fatsoenlijke wijze kunnen kleden ook tijdens spelen in de speeltuin e.d.
Het verschil met een maillot is dat die lang en tm de voeten is, en dus erg warm in de zomer.
Dat is het handige met een legging, dat het in alle lengtes gedragen kan worden.
En in allerlei stijlen. Met kantje, met strikje, met bloemetje enz enz.. Nou, daar zie ik geen man in lopen toch?
Waar hebben we het over eigenlijk.
Jammer dat een krantenartikel over onze gezindte hierover moet gaan.
Had mooi geweest als er een goed woord over de Heere Jezus had geklonken...
Verkondigt het Evangelie..