Homoseksualiteit in Bijbels licht

Hoppípolla

Re: Homoseksualiteit in Bijbels licht

Bericht door Hoppípolla »

backtobasic schreef:
Hoppípolla schreef:
backtobasic schreef: Net zoiets als mensen met kleptomanie?
Wil je in het vervolg zulke vergelijkingen weglaten?
hoezo, dat is ook een aangeboren afwijking waar je niet om hebt gevraagd>
Maar homoseksualiteit is toch niet aangeboren? :langue

Omdat je daarmee net doet alsof het criminelen zijn.
backtobasic
Contacteer:

Bericht door backtobasic »

Hoppípolla schreef:
backtobasic schreef:
Hoppípolla schreef:
Maar homoseksualiteit is toch niet aangeboren? :langue

Omdat je daarmee net doet alsof het criminelen zijn.
Homosexualiteit is natuurlijk wel aangeboren.
Of iig een combinatie van de dominante moeder/absente vader-opvoeding met een "verkeerd" gen van de moeder.
Maar wat het ook is, het IS zo, en iets of iemand de schuld geven maakt het alleen maar een groter drama.
de klok is niet terug te draaien.

Persoonlijk denk ik dat het 90 % aangeboren is.
EN er is nog nooit een psycholoog geweest die het heeft weten te veranderen.
De meeste homo's hebben zelfs een enigszins vrouwelijke botconstructie (bredere heupen, slanker middel)

Zondig is het wel, denk ik, zonde is tenslotte DOEL missen.
Er komt geen zwangerschap en het is inderdaad tegennatuurlijk.
Maar goed, het kan nog erger....als je denkt dat je als man in een vrouwenlichaam zit of andersom.
dus prijs je rijk, kijk altijd naar mensen die het slechte hebben dan jezelf, dan ben je al gauw gelukkig
Sola Scriptura
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

backtobasic schreef: Homosexualiteit is natuurlijk wel aangeboren.
Of iig een combinatie van de dominante moeder/absente vader-opvoeding met een "verkeerd" gen van de moeder.
Maar wat het ook is, het IS zo, en iets of iemand de schuld geven maakt het alleen maar een groter drama.
de klok is niet terug te draaien.

Persoonlijk denk ik dat het 90 % aangeboren is.
EN er is nog nooit een psycholoog geweest die het heeft weten te veranderen.
De meeste homo's hebben zelfs een enigszins vrouwelijke botconstructie (bredere heupen, slanker middel)

Zondig is het wel, denk ik, zonde is tenslotte DOEL missen.
Maar goed, het kan nog erger....als je denkt dat je als man in een vrouwenlichaam zit of andersom.
dus prijs je rijk, kijk altijd naar mensen die het slechte hebben dan jezelf, dan ben je al gauw gelukkig
Ik weet niet waar ik mee moet beginnen, maar je betoog staat vol vreemde constructies.
Maar wat het ook is, het IS zo
dat is net zo'n redenering als "ik zeg het, dus is het zo".
Hahaha, mag ik even lachen. Citaatje graag van een wetenschappelijk artikel, want van dit soort beweringen uit de losse pols lust ik er nog wel een paar.
Bah, wat een harteloze opmerking. :mad :mad ::please ::please
The Groom's still waiting at the altar
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

denkertje21 schreef:
Tiberius schreef: Het lijkt me juist tekenend voor hun homofiele geaardheid dat ze die dochters niet accepteerden.
En dat de hele stad homofiel van geaard was, zou best kunnen. Dat zie je tegenwoordig ook: hoe meer homofilie geaccepteerd wordt, hoe meer mensen die aard hebben. Zie bijvoorbeeld in de wereld van kunstenaars.
Moet ik deze opmerking nu echt serieus nemen? Denk je echt dat de hele stad homofiel geaard zou kúnnen zijn? En de kinderen dan? Waar kwamen die vandaan?

Denk je echt dat er ook nu meer mensen 'die aard' hebben omdat het meer geaccepteerd wordt?
Denk je echt dat er mensen zijn die denken 'kom, laat ik eens homo worden want het is nu zo geaccepteerd'
Niemand kiest voor deze geaardheid. Want het is NOOIT makkelijk. Niet voor ongelovigen en al zeker niet voor christenen.

Mag ik je verwijzing naar kunstenaars vreemd vinden? Alsof er ook maar iemand zegt "ik ben kunstenaar, dus word ik ook maar homo".
Nee, inde 'zachte sector' zoals kunst, verpleging enz. werken nu eenmaal meer homo's dan bijvoorbeeld in de bouwvak.

Ik schrik er eigenlijk een beetje van dat dit soort opvattingen nog bestaan.
Troost je; ik schrik nog veel harder, dat er mensen zijn die zonder blikken of blozen de grondslag van dit forum accepteren en toch zulke ideeën durven spuien.

Maar kunnen we, behalve deze persoonlijk sneren, ook nog iets inhoudelijks van je verwachten?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

backtobasic schreef:
Hoppípolla schreef:
Ik ben het wel met Hoppípolla eens, dat het merendeel niet een aangeboren afwijking is, maar aangeleerd gedrag. Al zullen er ook wel uitzonderingen zijn.
denkertje21

Bericht door denkertje21 »

backtobasic schreef: Zondig is het wel, denk ik, zonde is tenslotte DOEL missen.
Het "uit u geen goed meer in der eeuwigheid" geldt toch voor ons allemaal? We zijn allemaal doelmissers. Alleen de Heere kan ons weer tot ons doel brengen.

Maar ik vind de opmerking die je maakt wel gevaarlijk, met name dat deel over zwangerschap. Als je het zo bekijkt is het niet kunnen krijgen van kinderen zondig. Is het door Paulus aanbovel ongetrowud blijven zondig...
Leer mij volgen mét mijn vragen...
denkertje21

Bericht door denkertje21 »

Tiberius schreef: Troost je; ik schrik nog veel harder, dat er mensen zijn die zonder blikken of blozen de grondslag van dit forum accepteren en toch zulke ideeën durven spuien.
Dat 'zonder blikken of blozen' haal je er zelf bij. Jij hebt geen idee wat voor strijd dat is geweest en nog is. Ik probeer in mijn bijbelstudie em zoektocht steeds dit voor ogen te houden: "Ik zag niemand dan Jezus alleen".
Tiberius schreef: Maar kunnen we, behalve deze persoonlijk sneren, ook nog iets inhoudelijks van je verwachten?
Je raakt me opnieuw persoonlijk. En dat terwijl ik elke mogelijke vewijzing naar jouw persoon in een eerdere post heb verwijderd. Ik wil niet sneren en in vind het jammer dat je nog steeds niets inhoudelijks hebt gelezen. Daar probeer ik juist mijn best voor te doen.
Het is niet mijn bedoeling om meningen en visies onder uit te halen. Die respecteer ik onvoorwaardelijk. Maar ik probeer wel vanuit Gods Woord datgene er naast te leggen wat ik heb zelf door Gods Geest heb mogen zien. Het hoeft voor jou geen waarheid te zijn. Dat vraag ik van niemand. Wat ik wel vraag, is te geloven in mijn oprechte zoektocht.
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

denkertje21 schreef:Even voor het goede begrip: ik kom hier niet als 'buitenkerkelijke bevechter van homo-emancipatie' aanzetten.
Ik ben als belijdend lid van één der Reformatorisch kerken (ja ja, uit jullie lijstje) zeer begaan met dit onderwerp.
Omdat het mezelf treft en omdat ik inmiddels al te veel jongeren in de kerk heb gezien die er nu niet meer komen omdat er geen begrip was, maar slechts een haroordeel. Dat raakt me omdat ook zij een ziel hebben die voor de eeuwigheid is geschapen en omdat ook hun naam ooit in één adem is genoemd met de Naam van de Drieënige God.
Dag Denkertje21,
Ik zit toch wel te worstelen om op je te reageren. Je stelt je hier heel kwetsbaar op en dat waardeer ik. Het is ook merkbaar dat het niet buiten je omgaat en dat zorgt ervoor dat zakelijke opmerkingen al heel snel persoonlijk pijn doen.
Laat ik voorop stellen dat in onze kring te weinig aandacht is voor de nood die er schuil kan gaan achter een homofiele geaardheid. In de tweede plaats ga ik niet mee met de mensen op dit forum, die zeggen dat 90% aangeleerd gedrag is. Ik denk dat het percentage mensen dat met deze geaardheid geboren is, veel hoger ligt.
En juist die mensen zouden niet door onze kerken in de ban gedaan moeten worden (wat nogal eens gebeurd als men het weet), maar zouden liefdevol opgevangen moeten worden. Juist het ontbreken van die warmte (ik chargeer natuurlijk een beetje) geeft veel pijn, verzet en wanhoop.

Maar het is voor mij toch moeilijk, zo niet onmogelijk om in de Bijbel te lezen dat God een relatie tussen twee mannen of twee vrouwen goedkeurt. Ik heb dat in een eerdere posting al verwoord. En Matth. 19 en Efeze 5 zijn wat mij betreft heel helder. Die lijn mogen we toch wel eerlijk tegen elkaar uitspreken? Hoeveel pijn en kruis dat mogelijk ook met zich meebrengt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Avi

Bericht door Avi »

Ik ken van een man.
Hij werkte bij Marine en ontdekte dat hij een andere geaardheid had, mede door zijn leefwereld.
Toen hij ouder geworden was, kwam hij tot geloof in Jezus Christus.
Hij ging zijn huwelijk met mannelijke partner, als zonde zien.
En heeft berouw gehad/getoond over zijn manier van leven.

Missch deels aangeboren? Missch deels opgewekt door leefwereld?
Wie zal het zeggen.
Hij is op oudere leeftijd getrouwd met vrouw en begeleidde haar op een liefdevolle wijze, toen na een paar maanden huwelijk bleek dat ze kanker had, in vergevorderd stadium.
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:In de tweede plaats ga ik niet mee met de mensen op dit forum, die zeggen dat 90% aangeleerd gedrag is. Ik denk dat het percentage mensen dat met deze geaardheid geboren is, veel hoger ligt.
Deze cijfers zijn wel eens genoemd door onze forumwetenschapper (Parsifal).
Bovendien zie je het in de praktijk vaak gebeuren.
parsifal

Bericht door parsifal »

Tiberius schreef:
Luther schreef:In de tweede plaats ga ik niet mee met de mensen op dit forum, die zeggen dat 90% aangeleerd gedrag is. Ik denk dat het percentage mensen dat met deze geaardheid geboren is, veel hoger ligt.
Heb ik echt dit cijfer genoemd? Ik kan het me niet herinneren. Volgens mij is er weinig overeenstemming onder wetenschappers over over oorzaken van homoseksualiteit. Ik geloof niet dat het 100% aangeboren is, wel geloof ik dat erfelijke factoren meespelen. Maar cijfers noemen vind ik riskant hier.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

parsifal schreef:
Tiberius schreef:
Heb ik echt dit cijfer genoemd? Ik kan het me niet herinneren. Volgens mij is er weinig overeenstemming onder wetenschappers over over oorzaken van homoseksualiteit. Ik geloof niet dat het 100% aangeboren is, wel geloof ik dat erfelijke factoren meespelen. Maar cijfers noemen vind ik riskant hier.
Ik doelde eigenlijk op deze posting: http://refoforum.nl/forum/viewtopic.php ... mo#p351034
Misschien wat kort door de bocht door mij samengevat.
backtobasic
Contacteer:

Bericht door backtobasic »

denkertje21 schreef:
backtobasic schreef: Zondig is het wel, denk ik, zonde is tenslotte DOEL missen.
Het "uit u geen goed meer in der eeuwigheid" geldt toch voor ons allemaal? We zijn allemaal doelmissers. Alleen de Heere kan ons weer tot ons doel brengen.

Maar ik vind de opmerking die je maakt wel gevaarlijk, met name dat deel over zwangerschap. Als je het zo bekijkt is het niet kunnen krijgen van kinderen zondig. Is het door Paulus aanbovel ongetrowud blijven zondig...
Ik heb het hier eigenlijk meer over het biologische "doel missen", die me het tegennatuurlijke van de homosexuele combinatie doet beseffen.

Ik denk niet dat je hetero kunt worden, daar zijn inmiddels genoeg mislukte pogingen toe gedaan.
Het is het kruis waar je mee zult moeten leven.
Strijd de strijd(en die is in ons geval misschien zwaarder dan van een ander, maar anderszijds beseffen we onze zondige staat ook wat ernstiger ), en laat G'd's Genade je voldoende zijn, als ik dat mag zeggen.
Sola Scriptura
parsifal

Bericht door parsifal »

Tiberius schreef:
parsifal schreef:
Tiberius schreef:
Ik doelde eigenlijk op deze posting: http://refoforum.nl/forum/viewtopic.php ... mo#p351034

Ik bedoelde daar te zeggen dat als je op grond van homoseksualiteit in de dierenwereld gaat verdedigen dat homoseksualiteit erfelijk is, je tot lage cijfers voor erfelijke homoseksualiteit zou moeten komen (na wat googlen op homoseksualiteit bij dieren, blijkt deze claim van mij niet te kloppen). Maar ik bedoelde vooral te zeggen dat het argument vanuit de dierenwereld niet erg sterk was.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

parsifal schreef:
Tiberius schreef:
parsifal schreef:
Tiberius schreef:Deze cijfers zijn wel eens genoemd door onze forumwetenschapper (Parsifal).

Ik bedoelde daar te zeggen dat als je op grond van homoseksualiteit in de dierenwereld gaat verdedigen dat homoseksualiteit erfelijk is, je tot lage cijfers voor erfelijke homoseksualiteit zou moeten komen (na wat googlen op homoseksualiteit bij dieren, blijkt deze claim van mij niet te kloppen). Maar ik bedoelde vooral te zeggen dat het argument vanuit de dierenwereld niet erg sterk was.
Ok, helder.
Maar zijn er dan wel onderzoeken naar erfelijke homoseksualiteit bekend?
Men zal wel terughoudend zijn om de resultaten van deze onderzoeken te publiceren, omdat dat politiek niet correct is. Voor je het weet heb je Plasterk aan je hoed hangen.
Gesloten