Kerkdiensten
Re: kerkdiensten?
Dit wordt weer een vrij vruchteloze samenspraak, ben ik bang. Wat is licht en wat is zwaar. (of rechts en links) Sommigen zullen vinden dat genoemde gemeente ten goede veranderd is, anderen denken er anders over. Misschien on-topic? 
OK, wilde alleen maar aangeven dat het mij opviel dat het daar(en wellicht ook andere gemeenten) er zo aan toe gaat. Misschien iets voor een andere discussie: bv.wat mensen kan bewegen naar een andere kerk te gaan.Ander schreef:Dit wordt weer een vrij vruchteloze samenspraak, ben ik bang. Wat is licht en wat is zwaar. (of rechts en links) Sommigen zullen vinden dat genoemde gemeente ten goede veranderd is, anderen denken er anders over. Misschien on-topic?
Weet iemand de kerkdiensten van GG Ermelo van as zondag?
gaan we weer etiketjes plakken?Gijs83 schreef:Scheveningen vind ik nou niet echt een standaard Ger.Gem. Mensen die uit die gemeente komen, gaan op een andere naar lichtigere kerk, omdat ze de Ger.Gem. daar te zwaar vinden. Dan moet in Scheveningen wel een beetje een andere 'geest' hangen.Wilhelm schreef:Je kunt het slaapverwekkend vinden, interesses verschillen nu eenmaal.Jongere schreef:![]()
![]()
Maar verrassend is het wel. Je ziet bepaalde gemeenten soms wat "verschuiven" Ik ben nu het boekje aan het lezen over Ds Elshout "aan armen uit gena" (ik houd normaal niet zo van levensbeschrijvingen, maar dit vind ik een heel mooi boekje ! ) maar ook daarin komt dit terug. Bv de gemeente Scheveningen was eerst een heel "wettische" gemeente maar waar de Heere de arbeid van Ds JW Kersten en Ds Elshout wilde zegenen en gelukkig mocht deze geest in deze gemeente ten goede veranderen. Blijkbaar is het iets van alle tijden, heel eerlijk wordt in dit boekje ook de geest beschreven die er heerste in de Amerikaanse gemeente Artesia
En als je dan weet dat er ook nu nog gemeenten zijn die de kansels sluiten voor Gods dienstknechten, of ze iig niet uitnodigen, dan doet het goed dat je ook ontwikkelingen ziet in bepaalde gemeenten, die nu toch predikanten uitnodigen vanuit de breedte van het hele kerkverband, dat is alleen maar toe te juichen, toch ?
~~Soli Deo Gloria~~
9:30 uur ds. VermeijJongere schreef:Weet iemand de kerkdiensten van GG Ermelo van as zondag?
19:00 uur ds. Visscher
Die nodigen ook hoog uit!Ander schreef:9:30 uur ds. VermeijJongere schreef:Weet iemand de kerkdiensten van GG Ermelo van as zondag?
Nee, grapje. Bedankt!
ik durfde er niks bij te zetten, ik dacht wel van alles...Jongere schreef:Die nodigen ook hoog uit!Ander schreef:9:30 uur ds. VermeijJongere schreef:Weet iemand de kerkdiensten van GG Ermelo van as zondag?
Nee, grapje. Bedankt!
Maar ja, straks speel ik op de persoon...
Ja, soms moet ik even een constatering kwijt. Er zijn volgens mij zo wat gemeenten die vervreemden van andere Gergems.Hendrikus schreef:gaan we weer etiketjes plakken?Gijs83 schreef:Scheveningen vind ik nou niet echt een standaard Ger.Gem. Mensen die uit die gemeente komen, gaan op een andere naar lichtigere kerk, omdat ze de Ger.Gem. daar te zwaar vinden. Dan moet in Scheveningen wel een beetje een andere 'geest' hangen.Wilhelm schreef:Je kunt het slaapverwekkend vinden, interesses verschillen nu eenmaal.Jongere schreef:![]()
![]()
Maar verrassend is het wel. Je ziet bepaalde gemeenten soms wat "verschuiven" Ik ben nu het boekje aan het lezen over Ds Elshout "aan armen uit gena" (ik houd normaal niet zo van levensbeschrijvingen, maar dit vind ik een heel mooi boekje ! ) maar ook daarin komt dit terug. Bv de gemeente Scheveningen was eerst een heel "wettische" gemeente maar waar de Heere de arbeid van Ds JW Kersten en Ds Elshout wilde zegenen en gelukkig mocht deze geest in deze gemeente ten goede veranderen. Blijkbaar is het iets van alle tijden, heel eerlijk wordt in dit boekje ook de geest beschreven die er heerste in de Amerikaanse gemeente Artesia
En als je dan weet dat er ook nu nog gemeenten zijn die de kansels sluiten voor Gods dienstknechten, of ze iig niet uitnodigen, dan doet het goed dat je ook ontwikkelingen ziet in bepaalde gemeenten, die nu toch predikanten uitnodigen vanuit de breedte van het hele kerkverband, dat is alleen maar toe te juichen, toch ?
En denk je nu echt dat iemand op die "constateringen" zit te wachten? Wat denk je daarmee te bereiken? Of wil je alleen maar even laten merken dat je zelf een echte degelijke rechtse gergemmer bent, "ik dank U dat ik niet ben als deze"?Gijs83 schreef:Ja, soms moet ik even een constatering kwijt. Er zijn volgens mij zo wat gemeenten die vervreemden van andere Gergems.Hendrikus schreef:gaan we weer etiketjes plakken?Gijs83 schreef: Scheveningen vind ik nou niet echt een standaard Ger.Gem. Mensen die uit die gemeente komen, gaan op een andere naar lichtigere kerk, omdat ze de Ger.Gem. daar te zwaar vinden. Dan moet in Scheveningen wel een beetje een andere 'geest' hangen.

~~Soli Deo Gloria~~
Tja, niet zitten wachten op een constatering en er vervolgens een duidelijke constatering aan toevoegen. Iets met de pot en de ketel.Hendrikus schreef: En denk je nu echt dat iemand op die "constateringen" zit te wachten? Wat denk je daarmee te bereiken? Of wil je alleen maar even laten merken dat je zelf een echte degelijke rechtse gergemmer bent, "ik dank U dat ik niet ben als deze"?
Mensen, die verschillen heb je niet alleen in de ger gem.
Ik ben chr ger en dat gaat echt van uiterst links tot uiterst rechts (BhP, gekr riet)
Mijn vriendin is ger gem, uiterst rechtse flank zal ik het dan maar noemen, maar zij luistert graag via audio server naar ds Vreugdenhil, volgens mij een linkse om in die termen te blijven. Dat verschil met haar eigen predikant, maar ook de gemeente zelf, hoort en ziet zij zelf ook.
Ik ben chr ger en dat gaat echt van uiterst links tot uiterst rechts (BhP, gekr riet)
Mijn vriendin is ger gem, uiterst rechtse flank zal ik het dan maar noemen, maar zij luistert graag via audio server naar ds Vreugdenhil, volgens mij een linkse om in die termen te blijven. Dat verschil met haar eigen predikant, maar ook de gemeente zelf, hoort en ziet zij zelf ook.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
[/quote]Leuk, die plaatjes erbij. Die dikkert geeft wel wat en die andere niet. Of moet ik het anders lezen?
- Oude-Waarheid
Leuk, die plaatjes erbij. Die dikkert geeft wel wat en die andere niet. Of moet ik het anders lezen?Willem schreef:
Maar wat dit met kerkdiensten op zich te maken heeft is mij eerlijk
gezegd niet zo duidelijk
Ik interpreteer het weer anders.
Die dikke geeft maar in de schaduw staat er eentje die het eruit haalt ? De boze ?
Die dikke geeft maar in de schaduw staat er eentje die het eruit haalt ? De boze ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- MarthaMartha
de farizeeer en de tollenaar....
daar ging het namelijk over...
daar ging het namelijk over...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!