Het is niet juist en nogal ergerlijk dat je dit frame gebruikt.MGG schreef: ↑03 jul 2024, 23:27Ik pleit niet voor geen woning geven. Ik pleit voor het stoppen van voortrekken. De regering is zelf ook medeverantwoordelijk voor de instroom. Jij wil het afwentelen op de huidige Nederlandse bevolking en ik niet. Blijkbaar vind jij het naastenliefde om eigen inwoners te duperen. Ik vermoed zomaar dat jij ruim bij kas zit en een mooie koopwoning heb. Als dit vermoeden niet juist is hoor ik het graag.Profesto schreef: ↑03 jul 2024, 23:16Dat lijkt mij ook prima. En daarnaast vind ik het niet van veel christelijke naastenliefde getuigen om statushouders geen woning te geven terwijl de regering zelf het tekort heeft veroorzaakt.MGG schreef: ↑03 jul 2024, 22:558% of 10% (9 maanden van de 7 jaar) vind ik fors. Als je wacht, is 9 maanden lang. Zeker als je wacht op iets essentieels.Profesto schreef: ↑03 jul 2024, 22:50 Eigenlijk zeg je bijna hetzelfde als ik, alleen ontken je de beperktheid van de invloed van statushouders.
Ik heb zo snel geen vergelijkende cijfers. Maar die invloed is echt een fractie in vergelijking met de andere factoren.
En dat is dus mijn punt: de voortdurende nadruk op die groep en alle hatelijke opmerkingen over hen zijn onterecht en vals. Het houdt een leugenachtig frame in stand wat gebruikt wordt om te hitsen en te stoken. En met succes, want overal, ook hier, wordt het nagepraat.
Ik zie hier geen hatelijke opmerkingen, hitsen of stoken. We staan hier principieel anders in. Jij richt je op de kwetsbare positie van asielzoekers. Ik op het niet extra duperen van onze huidige mede Nederlanders. Het lijkt mij prima om na een fatsoenlijke gedachtewisseling de conclusie te trekken dat wij een andere mening hebben.
En verder is de voorrang er, om hele nare situaties in de opvang van asielzoekers en statushouders te voorkomen. Als die doorstroom stokt, heeft de regering meteen een nieuwe uitdaging qua huisvesting. De opvang piept en kraakt nu al, maar zonder de voorrang is er heel snel een crisis. Maar dat willen deze coalitiepartijen volgens mij graag.