COVID-19

Jantje
Verbannen

Re: Wuhan virus

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Op de Veluwe, schreef hij gisteren, dacht ik.
Hier op Walcheren valt het vooralsnog wel mee, is mijn indruk. Het zal wel met de karakters en de aard van de inwoners te maken hebben. Er is vooralsnog geen reden om hierover je druk te maken. De winkels worden nog gewoon bevoorraad.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Mara schreef:
Ad Anker schreef: Ik vind zo'n brief zo'n onzin. Zodra je bedekt ingewikkeld gaat doen over je vak, moet je wat anders gaan doen. En niet quasi gevat zulke briefjes gaan schrijven.
Ik erger me ook aan zo'n brief.
Sowieso mensen die miepen als ze net iets meer of anders moeten doen dan in hun takenpakket zit.
Kom op zeg.
En zeker in tijden zoals deze, dat van ons allemaal iets meer gevraagd zal gaan worden.
Lilian1975 schreef:Ik ben gastouder. Vang ook verschillende jonge kindjes op. Die echt niet van elkaar afblijven...
Die lijken niet bevattelijk te zijn voor dit virus.
Kleine kindjes zijn vrijwel doorlopend verkouden, ze moeten immers weerstand opbouwen.

Verder hoorde ik een tip op de radio, drink zeer geregeld een paar slokken water. De gedachte erachter is dat als het virus net ingeademd is en in de keel wil nestelen, je hem doorslikt en in de maag wordt vernietigd.
Maar ik betwijfel of dit wel waar is. Lijkt mij onzin.
Veel drinken is sowieso goed.

Wbt takenpakker. Wc schoonmaken en je lokaal schoonhouden ook al die tafeltjes etc. Dat is niet het takenpakket van een leerkracht. Maar stil aanzwijgend geworden. Bovenop het normale wat he al deed. Omdat zij zelf zagen de onhygiënisch toestanden. En nogmaals dit speelt vele malen sterker op openbare scholen waar dit bericht vandaan komt. De wc wordt daar niet iedere dag gereinigd. De tafeltjes worden daar niet een paar keer per week afgenomen. De vloeren worden daar niet twee keer nat gedaan door een schoonmaakbedrijf. De vensterbanken worden daar niet gedaan of vaak matig. Reden. Schoonmakers krijgen beperkt de tijd....Veel van die scholen zijn viezer dan de meeste refo scholen. Zelfs daar is het soms al minder.
Verder lijkt me gezonde nachtrust en gied eten en drinken en fruit effectief. En water is altijd gezond.

Kinderen zijn niet minder vatbaar voor virussen in het algemeen die nu ook rondwaaien. Als due volwassenen aansteken die in contact komen met kwetsbaren. Worden die net zo goed ziek. Corona of niet. En als ze dan ook nog eens zuek of verkouden worden zijn zij ook vatbaar vóór Corona. M.a.w. als de boel op slot moet. Maatschappelijk. Doe het dan zo consequent mogelijk. En dan heb ik het dus niet over kerkdiensten. Want de kans dat ik daar iemand aanraak. Besmet met wat dan ook is kleiner dan in de supermarkt waar men over elkaar struikekt nu of op school etc. En dat kan dom gevonden worden... maar op de refoschool waar kinderen uit Loin op zand etc zitten is de afgelopen weken geen een coronageval. Ook daar gaat men al weken naar de kerk.
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 13 mar 2020, 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Tiberius schreef:
Lilian1975 schreef:
Tiberius schreef:
Habitat schreef:Zojuist boodschappen gedaan in een zeer drukke supermarkt. Drukker dan met kerst! En geen wc-papier meer te krijgen. Paniek in Nederland!!
Hier in Brabant, in één van de corona-hotspots van Nederland, is het een normale vrijdagmorgendrukte.
Wc-papier in overvloed; alles normaal bevoorraad. Alleen op de kipfilet moesten we even wachten, want die werd net bijgevuld.

Rijst op. Wc op. Pasta bijna leeg. Maar wel heel veel gezond fruit...
Dat laten ze dan weer liggen? Handig. :nonnon
Dat dacht ik ook... niet handig.
Mara

Bericht door Mara »

Lilian1975 schreef:
Wbt takenpakker. Wc schoonmaken en je lokaal schoonhouden ook al die tafeltjes etc. Dat is niet het takenpakket van een leerkracht. Maar stil aanzwijgend geworden. Bovenop het normale wat he al deed. Omdat zij zelf zagen de onhygiënisch toestanden.
Het behoorde ook niet tot het takenpakket van de moeders. Toch maakten wij met een groepje moeders de toiletten en tafeltjes schoon, omdat de toenmalige schoonmaakster dat in haar eentje niet aan kon.
In mijn huidige baan doe ik ook dingen die niet tot mijn takenpakket behoren, daar krijg je toch niks van?

Maar ik denk ook dat de meeste scholen bronnen van bacteriën en virussen zijn. :fi
Want er is op bezuinigd en geen vrijwilliger meer die het wil doen.
Lilian1975 schreef:Verder lijkt me gezonde nachtrust en gied eten en drinken en fruit effectief. En water is altijd gezond.
Inderdaad, ook als er geen virussen rondwaren. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Mara schreef:
Lilian1975 schreef:
Wbt takenpakker. Wc schoonmaken en je lokaal schoonhouden ook al die tafeltjes etc. Dat is niet het takenpakket van een leerkracht. Maar stil aanzwijgend geworden. Bovenop het normale wat he al deed. Omdat zij zelf zagen de onhygiënisch toestanden.
Het behoorde ook niet tot het takenpakket van de moeders. Toch maakten wij met een groepje moeders de toiletten en tafeltjes schoon, omdat de toenmalige schoonmaakster dat in haar eentje niet aan kon.
In mijn huidige baan doe ik ook dingen die niet tot mijn takenpakket behoren, daar krijg je toch niks van?

Maar ik denk ook dat de meeste scholen bronnen van bacteriën en virussen zijn. :fi
Want er is op bezuinigd en geen vrijwilliger meer die het wil doen.
Lilian1975 schreef:Verder lijkt me gezonde nachtrust en gied eten en drinken en fruit effectief. En water is altijd gezond.
Inderdaad, ook als er geen virussen rondwaren. ;)
Juist en dus komt dat op het takenpakket van die leerkracht. Die inmiddels al overloopt met allerlei andere extra taken...
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Ik zie een bijzonder verschil tussen de reformatorische school van mijn jongste 2 kids en de openbare van mijn oudste. De laatste communiceert al zo een 2 weken intensief, pro actief en helder over Corona, de eerste zo af en toe en best reactief.
Dodo

Bericht door Dodo »

Dat het per plaats zo wisselend is, is ook wel lastig. Ik hoor dat de burgemeester van Veenendaal de markt heeft bezocht, die gewoon kon doorgaan.
In Rotterdam is de Markthal ook gewoon open, maar de markt er voor, in de open lucht, is afgeblazen.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:Ik zie een bijzonder verschil tussen de reformatorische school van mijn jongste 2 kids en de openbare van mijn oudste. De laatste communiceert al zo een 2 weken intensief, pro actief en helder over Corona, de eerste zo af en toe en best reactief.
En welke conclusie heb je daarbij?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Vandaag 190 nieuwe gevallen. Best veel dus. Ik ben benieuwd naar aanvullende maatregelen, met name rond de scholen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Ad Anker schreef:Vandaag 190 nieuwe gevallen. Best veel dus. Ik ben benieuwd naar aanvullende maatregelen, met name rond de scholen.
En 5 mensen overleden, waardoor het aantal overledenen nu 10 is.
Mara

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
Ad Anker schreef:Vandaag 190 nieuwe gevallen. Best veel dus. Ik ben benieuwd naar aanvullende maatregelen, met name rond de scholen.
Het zijn mensen met onderliggend lijden.
Dus misschien zou een "gewone" griep ook fatale gevolgen gehad hebben dan.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Des te meer reden om niet naar de kerk te gaan denk ik zo...
Maar goed ik weet het, het is al veel besproken hiero
Geytenbeekje

Mara schreef:
Ambtenaar schreef:
Corona is niet vergelijken met gewone griep, het is echt wel wat heftiger.
Mara

Bericht door Mara »

Geytenbeekje schreef:
Mara schreef:
Ambtenaar schreef:
Corona is niet vergelijken met gewone griep, het is echt wel wat heftiger.
Volgens de GGD:
Bij de meeste mensen lijkt corona op een soort griep of erge verkoudheid met hoesten. Deze klachten kunnen ook door een gewoon griep- of verkoudheidsvirus worden veroorzaakt. Het hoeft dus geen corona te zijn als je nu ziek bent. De kans is nog altijd groter dat je een gewone griep hebt.
Geytenbeekje

Ja oke, maar als je in aanraking wilt komen voor een test moet er heel wat aan de hand zijn...
Plaats reactie