De epiloog vond ik overbodige toevoeging.
Die kan ik iedereen aanbevelen!dennis schreef:"Wat dunkt u van de Christus' van ds. Roos uit Barneveld.
Er was hier een punt, dat het goede het kwade overwint...jakobmarin schreef:refo schreef:Lijkt me ook wel mooi.
Wordt ook aangegeven hoe die toestand in Amerika zo gekomen is?Panem (komt van het Latijnse "Panem et circenses" ("Brood en spelen")) is ontstaan uit de assen van wat eens Noord-Amerika was dat vernietigd werd in een wereldoorlog. De machtszetel van Panem staat in de almachtige hoofdstad "Het Capitool" die in de Rocky Mountains gelegen is. Het land bestaat buiten het Capitool ook nog uit twaalf districten die elk hun eigen taak hebben. Panem heeft een totalitaire regering met als hoofd de dictatoriale president Snow. Er was ook ooit een dertiende district, maar dat werd vernietigd tijdens de rebellie, de Donkere Dagen genoemd, 75 jaar voor de aanvang het boek De Hongerspelen. Het Capitool voerde de Hongerspelen in om de burgers van Panem te straffen voor hun rebellie en hen aan de absolute macht van het Capitool te herinneren en zijn straffen.
De Hongerspelen (dus niet de serie, maar de spelen zelf) zijn eigenlijk gebaseerd op de Griekse mythe van de Minotaurus, Theseus en Ariadne.
Bron: Wikipedia
http://credenda.org/index.php/Reviews/c ... games.htmlBut think for a moment. Someone tells you to murder a twelve-year-old girl, or they will kill you. What do you do? Suppose they give the twelve-year-old girl a head start? Suppose they give her a gun and tell her that if she murders you first, and she will be okay?
This is what situation ethics specializes in. Suppose a woman is in a concentration camp, and she can save her husband’s life, or her child’s life, through sexual bribes given to the guards. What should she do? Suppose you could save one hundred thousand lives by torturing someone to death on national television. What should you do? The response should be something like, “Let me think about it, no.” As Thomas Watson put it, better to be wronged than to do wrong. It is not a sin to be murdered. It is not a sin to have your loved ones murdered. It is not a sin to defend your loved ones through every lawful means. But that is the key, that phrase. Every lawful means only makes sense when there is a law, and that only makes sense when there is a Lawgiver. Without that, everything is just dogs scrapping over a piece of meat. And once that is the framework, there is no real way to evaluate anything. The history of the Church is filled with families being martyred together. Survival is not the highest good.
Is dat niet dat boek waar de zonden zo breed worden uitgemeten?jakobmarin schreef:![]()
"Dat" boek? DIA, ken uw klassieken, daar zijn er 70 van http://www.baantjer.org/boekendecock.htm-DIA- schreef:Is dat niet dat boek waar de zonden zo breed worden uitgemeten?jakobmarin schreef:![]()
Is het boeiend geschreven? Meeslepend?
De titels zeggen al genoeg... Volgens mij geen gezonde kost.Hendrikus schreef:"Dat" boek? DIA, ken uw klassieken, daar zijn er 70 van http://www.baantjer.org/boekendecock.htm-DIA- schreef:Is dat niet dat boek waar de zonden zo breed worden uitgemeten?jakobmarin schreef:![]()
Is het boeiend geschreven? Meeslepend?
Ik ben heel benieuwd. Staat nog op mijn verlanglijstje. Wil je een korte visie geven als je het hebt gelezen?Afgewezen schreef:J.C. Ryle - Heiligmaking