Zeeuw schreef:ejvl schreef:
M'n vrouw werkt op dit moment in de zorg en verpleegd ook corona-patienten, dus echt geen fysiek contact met (schoon)ouder(s).
Tevens als ouders tot de risicogroep behoren, ook zeker geen contact met (klein)kinderen is het advies.
Het is wel afhankelijk van de situatie.
Zou dat laatste zou zijn? Ik denk meer zo: mijn kinderen komen andere kinderen tegen, die weer anderen tegenkomen etc. De kans dat ze in aanraking komen met Corona is best aanwezig. Dan vind ik het niet slim ze met mijn ouders, boven de 70, in aanraking te brengen.
Mijn nichtje van 18 heeft bv verkering. Ze werkt in de zorg. Is vaak bij haar vriend. Maar...die heeft ook weer het gezin waar hij leeft. Het doorgeefeffect lijkt me dan best aanwezig. Dat stelletje houd echt geen 1,5 meter afstand

Boven de 70 val je sowieso in de risicogroep, dan wordt er ook met klem geadviseerd dat (klein)kinderen niet op bezoek gaan bij (o)pa en (o)ma.
Zelf zou ik ook geen fysiek contact aanbevelen tussen kinderen met een gezin en ouders.
Richtlijnen:
Blijf zoveel mogelijk thuis.
Ontvang zo min mogelijk bezoek (maximaal 3 bezoekers)
Houd dan 1,5 meter afstand tot elkaar
Ga alleen naar buiten als dat nodig is
Voor werk wanneer je niet thuis kunt werken, voor boodschappen, een frisse neus of om iets voor een ander te doen
Ga niet op bezoek bij mensen van 70 jaar of ouder en mensen met een kwetsbare gezondheid.
Ga zeker niet op bezoek als je verkoudheidsklachten hebt.