Wat doen we vandaag?

Christen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Christen »

Een familie A en massahysterie.. dat is de mop van het jaar :yahoo

Als je haar maar goed zit.. ;)

Wij waren net ervoor nog bij de kapper geweest.. als het lang duurt, wordt het een staart of een knot. Als de tondeuse het ook nog begeeft.. wha ha.. gaan we camperen in een tent achter het huis.. terug naar heel vroeger..
Laatst gewijzigd door Christen op 18 apr 2020, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Waarom zou massahysterie niet serieus kunnen? Mensen zijn wel eens heel makkelijk te manipuleren. Van een demagoog als Adolf H. werd ook heel veel geaccepteerd. Hij was immers de 'grote kindervriend'? Het is maar één voorbeeld. Mensen lijken soms net kuddedieren. En als de een het doet, dan doet een ander het ook gemakkelijk... Waarom hield bijvoorbeeld de grote massa van popmuziek? De stevige beat is een opzwepend middel om 'massahysterie' te veroorzaken. In feite, als we rustig en alles eerlijk overwegen, is popmuziek een verschrikkelijke wanklank. Toch zijn er massa's mensen die deze muziek "mooi" vinden. Hoe kan men een kakofonie aan wanklanken, afgebroken akkoorden, en andere rauwe klanken nu mooi gaan vinden? Massahysterie?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zeeuw

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Orchidee schreef:
eilander schreef:
Orchidee schreef:Is dat zo?
Zeker. In de informatie van het ministerie stond dat zó:
Voor kinderen van ouders in cruciale beroepsgroepen, zoals de zorg, onderwijs, politie, openbaar vervoer en brandweer is er wel opvang op de eigen school en of kinderdagverblijf, zodat hun ouders kunnen blijven werken.
Dus de school zal wel moeten.
Hmm zal toch eens verder vragen aan zeAfbeelding
Goed plan. Want inderdaad, de school is verplicht een oplossing aan te bieden.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Valcke schreef:
Adje schreef:
Valcke schreef:Mijn vrouw speelt voor kapster aan huis (met zelfgemaakt mondkapje). De een na de andere zoon komt langs. En zelf ben ik ook weer keurig geknipt.
Fijn! Hoe doet ze dat met de 1,5 m afstand bewaren, het zijn zo te lezen geen thuiswonende zoons. Een kappersschaar aangeschaft en/of een tondeuse?
Moet je meer dan 1,5 meter afstand houden ten opzichte van je eigen kind? Volgens mij is dat een fundamentele keuze van ouders en kinderen. Zeker in je eigen huis. Alsjeblieft mensen, gebruik je verstand eens en laat je niet leiden door massahysterie.

Overigens houden we ons verder heel goed aan de 1,5m regel. (Mijn vrouw knipt overigens al jaren thuis.)
Als die kinderen andere gezinnen representeren? Ja, volgens mij wel. Mijn ouders knuffelen op dit moment bv de kinderen en kleinkinderen echt niet en we ontmoeten elkaar alleen in de tuin, op afstand.
ejvl

Bericht door ejvl »

Zeeuw schreef:
Valcke schreef:
Adje schreef:
Valcke schreef:Mijn vrouw speelt voor kapster aan huis (met zelfgemaakt mondkapje). De een na de andere zoon komt langs. En zelf ben ik ook weer keurig geknipt.
Fijn! Hoe doet ze dat met de 1,5 m afstand bewaren, het zijn zo te lezen geen thuiswonende zoons. Een kappersschaar aangeschaft en/of een tondeuse?
Moet je meer dan 1,5 meter afstand houden ten opzichte van je eigen kind? Volgens mij is dat een fundamentele keuze van ouders en kinderen. Zeker in je eigen huis. Alsjeblieft mensen, gebruik je verstand eens en laat je niet leiden door massahysterie.

Overigens houden we ons verder heel goed aan de 1,5m regel. (Mijn vrouw knipt overigens al jaren thuis.)
Als die kinderen andere gezinnen representeren? Ja, volgens mij wel. Mijn ouders knuffelen op dit moment bv de kinderen en kleinkinderen echt niet en we ontmoeten elkaar alleen in de tuin, op afstand.
M'n vrouw werkt op dit moment in de zorg en verpleegd ook corona-patienten, dus echt geen fysiek contact met (schoon)ouder(s).
Tevens als ouders tot de risicogroep behoren, ook zeker geen contact met (klein)kinderen is het advies.

Het is wel afhankelijk van de situatie.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

ejvl schreef: M'n vrouw werkt op dit moment in de zorg en verpleegd ook corona-patienten, dus echt geen fysiek contact met (schoon)ouder(s).
Tevens als ouders tot de risicogroep behoren, ook zeker geen contact met (klein)kinderen is het advies.

Zou dat laatste zou zijn? Ik denk meer zo: mijn kinderen komen andere kinderen tegen, die weer anderen tegenkomen etc. De kans dat ze in aanraking komen met Corona is best aanwezig. Dan vind ik het niet slim ze met mijn ouders, boven de 70, in aanraking te brengen.
Mijn nichtje van 18 heeft bv verkering. Ze werkt in de zorg. Is vaak bij haar vriend. Maar...die heeft ook weer het gezin waar hij leeft. Het doorgeefeffect lijkt me dan best aanwezig. Dat stelletje houd echt geen 1,5 meter afstand :D
ejvl

Bericht door ejvl »

Zeeuw schreef:
ejvl schreef: M'n vrouw werkt op dit moment in de zorg en verpleegd ook corona-patienten, dus echt geen fysiek contact met (schoon)ouder(s).

Zou dat laatste zou zijn? Ik denk meer zo: mijn kinderen komen andere kinderen tegen, die weer anderen tegenkomen etc. De kans dat ze in aanraking komen met Corona is best aanwezig. Dan vind ik het niet slim ze met mijn ouders, boven de 70, in aanraking te brengen.
Mijn nichtje van 18 heeft bv verkering. Ze werkt in de zorg. Is vaak bij haar vriend. Maar...die heeft ook weer het gezin waar hij leeft. Het doorgeefeffect lijkt me dan best aanwezig. Dat stelletje houd echt geen 1,5 meter afstand :D
Boven de 70 val je sowieso in de risicogroep, dan wordt er ook met klem geadviseerd dat (klein)kinderen niet op bezoek gaan bij (o)pa en (o)ma.
Zelf zou ik ook geen fysiek contact aanbevelen tussen kinderen met een gezin en ouders.

Richtlijnen:
Blijf zoveel mogelijk thuis.
Ontvang zo min mogelijk bezoek (maximaal 3 bezoekers)
Houd dan 1,5 meter afstand tot elkaar
Ga alleen naar buiten als dat nodig is
Voor werk wanneer je niet thuis kunt werken, voor boodschappen, een frisse neus of om iets voor een ander te doen
Ga niet op bezoek bij mensen van 70 jaar of ouder en mensen met een kwetsbare gezondheid.
Ga zeker niet op bezoek als je verkoudheidsklachten hebt.
Mara

Bericht door Mara »

In afwachting van een telefoontje.
Schoondochter moest gistermiddag getest worden, ze had serieuze klachten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

Oh spannend Mara! Ik bid mee.
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:Oh spannend Mara! Ik bid mee.
Dat is het zeker, het duurt zo'n 36 uur.
Ze moet vanmiddag gewoon aan het werk in het ziekenhuis, wel beschermd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Adje

Bericht door Adje »

Mara schreef:In afwachting van een telefoontje.
Schoondochter moest gistermiddag getest worden, ze had serieuze klachten.
Spannend Mara!
Adje

Bericht door Adje »

Valcke schreef:
Adje schreef:

Waarom gelijk het woord "massahysterie" gebruiken?

Langskomende kinderen zijn in mijn optiek geen thuiswonende kinderen!
Wel een mondkapje gebruiken (ook de langskomende zonen?) maar geen 1,5 m afstand bewaren...
De regering heeft richtlijnen gegeven, ook voor bezoek van (klein)kinderen aan hun (groot)ouders!

Eén van onze kinderen is werkzaam in de frontlinie van een ziekenhuis.
Alle (klein)kinderen is stevig op het hart gedrukt om zomaar niet op bezoek te gaan bij (o)pa en (o)ma en we zijn nog geen 70+! Wil men wel op bezoek gaan, 1,5 m afstand bewaren en het liefst niet verder gaan dan samen in de tuin een kopje koffie drinken. Moet ik bij dergelijke adviezen dan denken aan massahysterie?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Adje schreef: Eén van onze kinderen is werkzaam in de frontlinie van een ziekenhuis.
Alle (klein)kinderen is stevig op het hart gedrukt om zomaar niet op bezoek te gaan bij (o)pa en (o)ma en we zijn nog geen 70+! Wil men wel op bezoek gaan, 1,5 m afstand bewaren en het liefst niet verder gaan dan samen in de tuin een kopje koffie drinken. Moet ik bij dergelijke adviezen dan denken aan massahysterie?
Nee, dat heeft te maken met maatregelen die verdere verspreiding tegen gaan en voor bescherming van kwetsbare groepen.
helma

Bericht door helma »

Gister zijn we op de fiets een 'tuinbakje' wezen doen bij onze zoon en schoondochter.
Onze kleindochter van 3 moest heel hard huilen toen ze bij vertrek ons geen knuffel kon geven.
Het was hartverscheurend :cry
refo

Bericht door refo »

Tja, tijd voor een opvoedmomentje.

Het draakje Hiv heeft een zusje gekregen dat Corona heet.
Plaats reactie