Piet Hein schreef:Doe zelf normaal! Tsjongejonge! Hier komt de Spaanse poedel uit de mouw.Alva schreef:Doe even normaal man!Piet Hein schreef:Mijn naam is klein, maar mijn daden benne groot!
Hoe werkt dit forum?
Re: Hoe werkt dit forum?
Mijn tip is eerst een hele tijd naar de codes gaan staren uit mijn vorige post, om logisch te snappen hoe dat nu eigenlijk in elkaar zit. Zodra je dat snapt, heb je zelfs de citeer knop niet meer nodig en kun je praktisch iedereen iets in de mond leggen.
Toch klopt er dan iets niet... Want als elke
Nu krijg je dit resultiaat omdat ik de codes heb getypt...
dan kan er toch niks misgaan...thijs83 schreef: of b.v.-KIA- schreef:gevolgd door de tekst met aan het einde van ELKE QUOTE
Nu krijg je dit resultiaat omdat ik de codes heb getypt...

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Alle kaders omringen elkaar. Met {quote} geef je aan dat het kader begint en met {/quote} geef je aan dat het weer eindigt.
Wat in jouw post @ DIA nu fout gaat, is dat je gelijk na het begin van het eerste kader de tekst van thijs neerzet. Maar die hoort daar nog niet, want eerst moet de rand van de tweede kader nog komen. Je kunt dat zien als je logisch van "boven naar beneden" naar het uiterlijk van een gesprek kijkt:
In die volgorde moet je ook je code tiepen.
Dus:
{quote="laatste spreker"}{quote="eerste spreker"}Blabla door de eerste spreker{/quote}Reactie van de tweede spreker{/quote}
Als je deze code naast een post legt, zie je dat het visueel klopt. Wat je ziet, typ je.
Dat gaat zo:
- het begint met de rand van de laatste spreker met zijn naam erin.
- dan de rand van de eerdere spreker.
- dan de tekst van de eerdere spreker.
- dan de eindcode [/quote] voor de eerdere spreker (zodat zijn kader ophoudt.
- dan de tekst van de laatste spreker.
- dan de eindcode van de laatste spreker, zodat ook zijn kader ophoudt.
Wat in jouw post @ DIA nu fout gaat, is dat je gelijk na het begin van het eerste kader de tekst van thijs neerzet. Maar die hoort daar nog niet, want eerst moet de rand van de tweede kader nog komen. Je kunt dat zien als je logisch van "boven naar beneden" naar het uiterlijk van een gesprek kijkt:
Je ziet hier dat mijn kadertje wel als eerste in beeld komt (van boven naar beneden gelezen), maar mijn tekst als láátste, omdat ik als laatste iets zeg.Jongere schreef:.Dia schreef:.
Dus:
{quote="laatste spreker"}{quote="eerste spreker"}Blabla door de eerste spreker{/quote}Reactie van de tweede spreker{/quote}
Als je deze code naast een post legt, zie je dat het visueel klopt. Wat je ziet, typ je.
Dat gaat zo:
- dan de eindcode [/quote] voor de eerdere spreker (zodat zijn kader ophoudt.
Jongere schreef:Piet Hein schreef:Doe zelf normaal! Tsjongejonge! Hier komt de Spaanse poedel uit de mouw.Alva schreef:Doe even normaal man!Piet Hein schreef:Mijn naam is klein, maar mijn daden benne groot!

voor de eerdere spreker (zodat zijn kader ophoudt.Jongere schreef:Alle kaders omringen elkaar. Met {quote} geef je aan dat het kader begint en met {/quote} geef je aan dat het weer eindigt.
Wat in jouw post @ DIA nu fout gaat, is dat je gelijk na het begin van het eerste kader de tekst van thijs neerzet. Maar die hoort daar nog niet, want eerst moet de rand van de tweede kader nog komen. Je kunt dat zien als je logisch van "boven naar beneden" naar het uiterlijk van een gesprek kijkt:Je ziet hier dat mijn kadertje wel als eerste in beeld komt (van boven naar beneden gelezen), maar mijn tekst als láátste, omdat ik als laatste iets zeg.Jongere schreef:.Dia schreef:.
Dus:
Dat gaat zo:
- dan de eindcode
- dan de eindcode van de laatste spreker, zodat ook zijn kader ophoudt.[/quote]
Dank je wel, ik ga dit nog eens goed bestuderen

- MarthaMartha
Dank je wel, ik ga dit nog eens goed bestuderengertje schreef:voor de eerdere spreker (zodat zijn kader ophoudt.Jongere schreef:Alle kaders omringen elkaar. Met {quote} geef je aan dat het kader begint en met {/quote} geef je aan dat het weer eindigt.
Wat in jouw post @ DIA nu fout gaat, is dat je gelijk na het begin van het eerste kader de tekst van thijs neerzet. Maar die hoort daar nog niet, want eerst moet de rand van de tweede kader nog komen. Je kunt dat zien als je logisch van "boven naar beneden" naar het uiterlijk van een gesprek kijkt:Je ziet hier dat mijn kadertje wel als eerste in beeld komt (van boven naar beneden gelezen), maar mijn tekst als láátste, omdat ik als laatste iets zeg.Jongere schreef:.Dia schreef:.
Dus:
Dat gaat zo:
- dan de eindcode

Mods: er gaat in dit topic iets mis.... als je op citeren drukt, en je typt onderin, na de eind [/quote], dan krijg je toch nog de laatste regel van de vorige...............
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Hier geen problemen. Die 'eind quote' van jou zag hij ook als deel van een citaat.MarthaMartha schreef:gertje schreef: Dank je wel, ik ga dit nog eens goed bestuderen
Mods: er gaat in dit topic iets mis.... als je op citeren drukt, en je typt onderin, na de eind, dan krijg je toch nog de laatste regel van de vorige...............
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- MarthaMartha
dan probeer ik het nu weer, als het nu weer misgaat is er vast verschil tussen mods en gepeupel....vlinder schreef:Hier geen problemen. Die 'eind quote' van jou zag hij ook als deel van een citaat.MarthaMartha schreef:gertje schreef: Dank je wel, ik ga dit nog eens goed bestuderen
Mods: er gaat in dit topic iets mis.... als je op citeren drukt, en je typt onderin, na de eind, dan krijg je toch nog de laatste regel van de vorige...............
- MarthaMartha
MarthaMartha schreef:dan probeer ik het nu weer, als het nu weer misgaat is er vast verschil tussen mods en gepeupel....vlinder schreef:Hier geen problemen. Die 'eind quote' van jou zag hij ook als deel van een citaat.MarthaMartha schreef:gertje schreef: Dank je wel, ik ga dit nog eens goed bestuderen

Als iemand niet goed quote wordt dat vaak overgenomen door anderen. Ik had jouw quote aangepast en daarom kan jij mij nu ook weer goed quoten...

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- MarthaMartha
vlinder schreef:Als iemand niet goed quote wordt dat vaak overgenomen door anderen. Ik had jouw quote aangepast en daarom kan jij mij nu ook weer goed quoten...

[quote="Jongere"]Mijn tip is eerst een hele tijd naar de codes gaan staren uit mijn vorige post, om logisch te snappen hoe dat nu eigenlijk in elkaar zit. Zodra je dat snapt, heb je zelfs de citeer knop niet meer nodig en kun je praktisch iedereen iets in de mond leggen.
[quote="Piet Hein"][quote="Alva"][quote="Piet Hein"]Mijn naam is klein, maar mijn daden benne groot![/quote]
Doe even normaal man![/quote]
Doe zelf normaal! Tsjongejonge! Hier komt de Spaanse poedel uit de mouw.[/quote][/quote]
En als je de BBCodes uitschakelt hoef je geen accolades te gebruiken.
[quote="Piet Hein"][quote="Alva"][quote="Piet Hein"]Mijn naam is klein, maar mijn daden benne groot![/quote]
Doe even normaal man![/quote]
Doe zelf normaal! Tsjongejonge! Hier komt de Spaanse poedel uit de mouw.[/quote][/quote]
En als je de BBCodes uitschakelt hoef je geen accolades te gebruiken.

- JolandaOudshoorn
Jongere schreef:Mijn tip is eerst een hele tijd naar de codes gaan staren uit mijn vorige post, om logisch te snappen hoe dat nu eigenlijk in elkaar zit. Zodra je dat snapt, heb je zelfs de citeer knop niet meer nodig en kun je praktisch iedereen iets in de mond leggen.
Piet Hein schreef:Doe zelf normaal! Tsjongejonge! Hier komt de Spaanse poedel uit de mouw.Alva schreef:Doe even normaal man!Piet Hein schreef:Mijn naam is klein, maar mijn daden benne groot!

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Kunnen de subtitels van de fora aangepast worden? Bij politiek gaat het nog over het Kabinet-Balkenende (zelfs zonder koppelteken), bij het Midden-Oosten over een questie, bij Boeken over het boek wat jij belangrijk vindt ipv dat jij belangrijk vindt, bij Uit de krant staat er een spatie teveel voor het uitroepteken, bij PC en Internet staat ect in plaats van etc, bij Vrijetijdsbesteding staat na hobby's een spatie teveel, bij het Midden-Oosten is een koppelteken verdwenen, bij Overige staat een spatie teveel tussen thuishoren, en bij Forumzaken mag modereerbeleid gewoon als één woord.
Wat een zeur ben ik toch. Maar 't staat zo lelijk.
Wat is trouwens de bedoeling van Actuele Zaken en Uit de krant? Het lijkt elkaar qua onderwerp nogal te overlappen. Bovendien gaan actuele zaken altijd ergens over, hetzij kerk, hetzij politiek, vrijetijdsbesteding, muziek of boeken, dus iedere actuele kwestie kan beter elders besproken worden. Het enige wat overblijft is Wist je dat, maar dat lijkt best wel op een Overig onderwerp. Zit er een bepaalde gedachte achter?
Wat is trouwens de bedoeling van Actuele Zaken en Uit de krant? Het lijkt elkaar qua onderwerp nogal te overlappen. Bovendien gaan actuele zaken altijd ergens over, hetzij kerk, hetzij politiek, vrijetijdsbesteding, muziek of boeken, dus iedere actuele kwestie kan beter elders besproken worden. Het enige wat overblijft is Wist je dat, maar dat lijkt best wel op een Overig onderwerp. Zit er een bepaalde gedachte achter?
Nu we toch taalpuristisch bezig zijn, schop ik deze nog maar es omhoog. Het doet pijn aan mijn ogen.Zita schreef:Kunnen de subtitels van de fora aangepast worden? Bij politiek gaat het nog over het Kabinet-Balkenende (zelfs zonder koppelteken), bij het Midden-Oosten over een questie, bij Boeken over het boek wat jij belangrijk vindt ipv dat jij belangrijk vindt, bij Uit de krant staat er een spatie teveel voor het uitroepteken, bij PC en Internet staat ect in plaats van etc, bij Vrijetijdsbesteding staat na hobby's een spatie teveel, bij het Midden-Oosten is een koppelteken verdwenen, bij Overige staat een spatie teveel tussen thuishoren, en bij Forumzaken mag modereerbeleid gewoon als één woord.