Fotografie

melissa
Berichten: 150
Lid geworden op: 15 feb 2008, 14:44

Re: Fotografie

Bericht door melissa »

marsm104 schreef:Speciaal op verzoek van Matthijs ;)

Mijn camera:
Afbeelding

Canon Powershot Pro1
Gegevens:

Hierover is genoeg te vinden op internet. Ik kan natuurlijk een grote tabel kopiëren, maar mocht je alles wilen weten kan je zelf gaan zoeken. In het kort:

Resolutie: 8 megapixels
De lens: 7x zoom, 28 - 200 mm (F2,4 en 3,5 bij 200mm)
Vooral die 28mm is groothoek. Heel handig bij evenementen zoals de autorai, ik kon vlak voor een auto gaan staan, en kreeg hem er perfect op. Ook de maximale zoom is ideaal. Verder is het klapschermpje ideaal, je kunt van alle hoeken perfecte plaatjes krijgen.

De reden dat ik geen spiegelreflex heb genomen, is eigenlijk de gemakken van digitaal. Ik kan via een schermpje fotograferen, en de lens is ruim genoeg, voor wat ik er mee wil gaan doen.


Ik ben vanmiddag nog even de achtertuin ingeweest en daar foto's gemaakt. De mooiste vond ik deze:


Afbeelding

Zo af en toe komt er merels in onze vijver, zich effe lekker verfrissen. Stom toeval, op dat moment, maar toch mooi.

Misschien ga ik vanavond nog effe naar het bruggetje. . .

[Aangepast op 16/4/05 door marsm104]

knap werk.........................kheb ook een digitale camera
mare..............gbruikt mar soms poosje geleden wel een hel mooie
gemaakt van onze pony in de sneeuw..........was heel goed gelukt
moe eerlijk zegge :slurp ...........heel erg mooi die vogel en bloem. :super ......
doek nie na :super
Marco
Berichten: 3624
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Fotografie

Bericht door Marco »

Wat leven in het topic blazen:
Afbeelding

(is al paar weekjes geleden..)

Soms zijn de gewone dingen wel zo mooi!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Fotografie

Bericht door henriët »

ik ben op zoek naar een eenvoudige maar goede camara, wie heeft een goede tip?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Fotografie

Bericht door JolandaOudshoorn »

henriët schreef:ik ben op zoek naar een eenvoudige maar goede camara, wie heeft een goede tip?
Wij hebben de Ixus 750 van Canon. Ik vind hem perfect!
Afbeelding
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marco
Berichten: 3624
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Fotografie

Bericht door Marco »

henriët schreef:ik ben op zoek naar een eenvoudige maar goede camara, wie heeft een goede tip?
Wat vind je belangrijk? Is het belangrijk dat:
- er een zoeker op zit (schermpje kan in fel zonlicht soms lastig te zien zijn)?
- er gewone NiMH oplaadbare batterijen in kunnen (gaan wat minder lang mee dan accu, maar goedkoper en eenvoudig te vervangen)?
- er SD of juist ander geheugen in gaat (SD is momenteel het meest gebruikt, uitwisselbaar met andere toestellen)?
- hij compact is (dat je hem in een zak kunt stoppen, gewicht)..
- dat je er mee kunt filmen (320x200 of 640x480 pixels bij minimaal 30 beelden per seconde, of nog meer)?
- het zoombereik (let niet op digitale zoom, alleen optisch telt) groot genoeg is?
- het aantal megapixels groter is dan xxx (dit is meestal niet zo belangrijk als je zou denken. Met 3 MP kan je al tot A4 uitvergroten)?
- hij onder de €..... blijft?

.. of juist niet?
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Fotografie

Bericht door henriët »

Marco schreef:
henriët schreef:ik ben op zoek naar een eenvoudige maar goede camara, wie heeft een goede tip?
Wat vind je belangrijk? Is het belangrijk dat:
- er een zoeker op zit (schermpje kan in fel zonlicht soms lastig te zien zijn)?
- er gewone NiMH oplaadbare batterijen in kunnen (gaan wat minder lang mee dan accu, maar goedkoper en eenvoudig te vervangen)?
- er SD of juist ander geheugen in gaat (SD is momenteel het meest gebruikt, uitwisselbaar met andere toestellen)?
- hij compact is (dat je hem in een zak kunt stoppen, gewicht)..
- dat je er mee kunt filmen (320x200 of 640x480 pixels bij minimaal 30 beelden per seconde, of nog meer)?
- het zoombereik (let niet op digitale zoom, alleen optisch telt) groot genoeg is?
- het aantal megapixels groter is dan xxx (dit is meestal niet zo belangrijk als je zou denken. Met 3 MP kan je al tot A4 uitvergroten)?
- hij onder de €..... blijft?

.. of juist niet?
Wat ik belangrijk vind voor een nieuw fototoestel:
dat ik gewoon leuke kiekjes van de kids kan maken en af en toe een kort filmpje :)
(volgens mn man een compacte ja ;), want dan loop ik er niet mee te zeuren of hij m even wil vasthouden )
ik heb nu een hp850 met een printertje enzo, maar ik kan er alleen nog maar mee fotograferen
als de stekker in het stopcontact zit, en das in de dierentuin niet echt praktisch.
Mn collega heeft dezelfde en is er helemaal over te spreken ( maar zij heeft m denk ik ook nog nooit laten vallen, misschien dat dat het is hoor) op de een of andere manier laadt ie niet meer op???
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Marco
Berichten: 3624
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Fotografie

Bericht door Marco »

Als-ie het op een adapter wel doet.. Zit er geen vuil in de batterijruimtes (haal eens een wattenstokje met alcohol/spiritus daardoorheen, maak de contacten eens goed schoon).

Voor de aankoop van een nieuwe: Kijk ook eens op http://www.kieskeurig.nl - daar staat vaak nuttige informatie.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Fotografie

Bericht door JolandaOudshoorn »

Zo te horen is het toestel wat ik heb ideaal voor jou. Hij is compact, je kan er korte filmpjes mee maken, de batterij gaat erg lang mee en de foto's die ik maak zijn doorgaans ook leuke kiekjes van de kinderen.
Maar kijk eerst eens rustig rond, want er zijn heel veel toestelletjes die allemaal weer hun eigen voordelen en nadelen hebben.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Marco
Berichten: 3624
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Fotografie

Bericht door Marco »

henriët schreef:op de een of andere manier laadt ie niet meer op???
Volgens mij hoort dat toestel helemaal geen batterijen op te kunnen laden?? Is het dan wel dit toestel:
http://www.kieskeurig.nl/product/0B3D1C ... 6F97FA.htm ?

Of doet-ie het zowieso niet op batterijen, vol of niet?
Marco
Berichten: 3624
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Fotografie

Bericht door Marco »

Dorpje in de Franse Ardennen:

Afbeelding

Op een fietstocht, drie weken geleden. Panorama-functie van m'n camera (Kodak Z812 IS) gebruikt (klik voor een wat grotere). Leuke functie voor dit soort dingen.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Fotografie

Bericht door vlinder »

Wie kan mij helpen?
Ik wil graag nog een foto van de trouwtekst, de ringen en het boeket!
Alleen lukt met dit niet om goed op de foto te krijgen.
Ik heb bij kennissen gezien dat de ringen op de trouwtekst lagen, de namen kon je lezen in de ringen.
Daarachter lag het boeket....Het lukt mij niet en de fotograaf op onze trouwdag lukte het ook niet!
Wie kan dit wel?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Fotografie

Bericht door henriët »

mn man vroeg of ik thuis zou zijn vanmorgen... dus ik ben een beetje 'bang' dat er al een fototoestel met de pakketdienst meekomt.... :super
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Fotografie

Bericht door henriët »

henriët schreef:mn man vroeg of ik thuis zou zijn vanmorgen... dus ik ben een beetje 'bang' dat er al een fototoestel met de pakketdienst meekomt.... :super
t was iets anders...
een boek, maar die leg ik weg... sst
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Fotografie

Bericht door henriët »

bedankt voor alle tips...
de postbode kwam vandaag dus weer met een pakketje...
er jawel, cadeautje van mn man: een fototoestel....
t is een casio ex-Z77 (7,2pixels)
zodra ik wat kiekjes heb, zal ik hier eens wat posten, aloewel ik niet weet hoe dat moet.... nog steeds niet ::tilt
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Fotografie

Bericht door Ariene »

henriët schreef:bedankt voor alle tips...
de postbode kwam vandaag dus weer met een pakketje...
er jawel, cadeautje van mn man: een fototoestel....
t is een casio ex-Z77 (7,2pixels)
zodra ik wat kiekjes heb, zal ik hier eens wat posten, aloewel ik niet weet hoe dat moet.... nog steeds niet ::tilt
Een goede keus!!

Is het een rode, een blauwe, een zilvere, een roze of een zwarte?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Plaats reactie