Situatie Iran

pierre27

Re: Situatie Iran

Bericht door pierre27 »

Profesto schreef: 06 apr 2026, 16:53 Zoals sommigen hier zeggen: prima president! :D :D :D :D :D
Ja ben je ook al overtuigd;)?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
refo

Bericht door refo »

Het is niet de president. Kennedy moest ook eerst vermoord worden om Vietnam mogelijk te maken.
KDD

Bericht door KDD »

Niemand vraagt ​​zich af wat hij nu eigenlijk bedoelt. Het is duidelijk wat Iran te wachten staat als ze hun gedrag niet veranderen.
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

KDD, denk je echt dat het mededogen is voor de Iraanse bevolking? Het is toch MAGA, dan weet je wel genoeg? Er is maar 1 belang: het Amerikaanse belang. Eigenlijk is het nog meer micro: er is maar 1 belang, het Trump belang. Ik begrijp oprecht niet dat je dit niet ziet
MGG

Bericht door MGG »

Amstelodamense schreef: 06 apr 2026, 21:07 KDD, denk je echt dat het mededogen is voor de Iraanse bevolking? Het is toch MAGA, dan weet je wel genoeg? Er is maar 1 belang: het Amerikaanse belang. Eigenlijk is het nog meer micro: er is maar 1 belang, het Trump belang. Ik begrijp oprecht niet dat je dit niet ziet
Wat is het Amerikaanse belang in deze? Enig idee van wat zo'n oorlog kost?
DDD

Bericht door DDD »

Het belang kan hem ook zitten in de beleggingen van Trump. Ik heb niet het idee dat de heer Trump zich nu veel aan het belang van Amerika gelegen laat liggen.
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

MGG schreef: 06 apr 2026, 21:46
Amstelodamense schreef: 06 apr 2026, 21:07 KDD, denk je echt dat het mededogen is voor de Iraanse bevolking? Het is toch MAGA, dan weet je wel genoeg? Er is maar 1 belang: het Amerikaanse belang. Eigenlijk is het nog meer micro: er is maar 1 belang, het Trump belang. Ik begrijp oprecht niet dat je dit niet ziet
Enig idee welk voordeel Trump en z'n vrinden genieten als Trump roept dat de oorlog bijna voorbij is?

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/260769 ... voorkennis

Trump is een demagoog, groot gevaar voor de wereldvrede. Later ga je dit inzien.
MGG

Bericht door MGG »

Amstelodamense schreef: 06 apr 2026, 21:58
MGG schreef: 06 apr 2026, 21:46
Enig idee welk voordeel Trump en z'n vrinden genieten als Trump roept dat de oorlog bijna voorbij is?

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/260769 ... voorkennis

Trump is een demagoog, groot gevaar voor de wereldvrede. Later ga je dit inzien.
Handig om de vraag niet te beantwoorden.
Zoals je kan weten lees ik de NOS. Dit artikel vol vermoeden en zonder bewijs heb ik gelezen. Wat mij betreft is Trump voorlopig net zo onschuldig als het democratische topstuk Nancy Pelosi.

Die verhaaltjes hoorde ik de vorige periode ook en bij wel meer leiders is dit genoemd. Het demoniseren werkt vrij goed en meestal blijkt het achteraf onterecht.

In Nederland zouden Janmaat en Fortuyn heel gevaarlijk zijn. Beide leven niet meer en zijn totaal ongevaarlijk gebleven.
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef: 06 apr 2026, 21:51 Het belang kan hem ook zitten in de beleggingen van Trump. Ik heb niet het idee dat de heer Trump zich nu veel aan het belang van Amerika gelegen laat liggen.
Bij het eerste kan ik me wel iets voorstellen. Dat zag je ook bij eerdere oorlogen.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

pierre27 schreef: 06 apr 2026, 22:39
DDD schreef: 06 apr 2026, 21:51 Het belang kan hem ook zitten in de beleggingen van Trump. Ik heb niet het idee dat de heer Trump zich nu veel aan het belang van Amerika gelegen laat liggen.
Bij het eerste kan ik me wel iets voorstellen. Dat zag je ook bij eerdere oorlogen.
Tegelijkertijd snap ik dat oprecht niet. Hij schijnt een vermogen van ruim 6 miljard dollar te hebben. Dan heb je toch geen grenzen meer in je bestedingen? Hoe kun je 6 miljard opmaken? En dus ook: waarom zou je zo'n vermogen nog groter willen maken? Is dat zorg voor zijn nageslacht? Is dat pure hebzucht in getallen? Is daar een motivatie die voor de eenvoudige werkende mens niet te bevatten is maar die je wel snapt als je zijn vermogen hebt?
DDD

Bericht door DDD »

Dat komt, omdat de geldzucht de wortel is van alle kwaad.

Als je die geldzucht niet hebt, word je voor ontzettend veel zonden bewaard.
Profesto

Bericht door Profesto »

pierre27 schreef: 06 apr 2026, 17:04
Profesto schreef: 06 apr 2026, 16:53 Zoals sommigen hier zeggen: prima president! :D :D :D :D :D
Als zelfs Marjorie Taylor Greene je voor is in het afkeuren van Trump en zijn idioterie, dan moet je toch een behoorlijk bord voor je hoofd hebben om niet in te zien dat Trump niet zo goed bezig is. :banghead
pierre27

Bericht door pierre27 »

Profesto schreef: 07 apr 2026, 06:55
pierre27 schreef: 06 apr 2026, 17:04
Als zelfs Marjorie Taylor Greene je voor is in het afkeuren van Trump en zijn idioterie, dan moet je toch een behoorlijk bord voor je hoofd hebben om niet in te zien dat Trump niet zo goed bezig is. :banghead
Vooralsnog ben ik ervan overtuigd dat jij en geestverwanten met een fikse betonplaat voor het hoofd lopen om even in deze beeldspraak te blijven. Maar dan ben je voor mij nog niet gelijk aan een anti-semiet. Laten we deze troostvolle woorden niet vergeten op te merken.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

https://x.com/i/status/2041259618131697827

Dolle paniek omdat gevluchte Iraniers vierkant achter Trump staan.
gallio

Bericht door gallio »

Zita schreef: 06 apr 2026, 23:00
Tegelijkertijd snap ik dat oprecht niet. Hij schijnt een vermogen van ruim 6 miljard dollar te hebben. Dan heb je toch geen grenzen meer in je bestedingen? Hoe kun je 6 miljard opmaken? En dus ook: waarom zou je zo'n vermogen nog groter willen maken? Is dat zorg voor zijn nageslacht? Is dat pure hebzucht in getallen? Is daar een motivatie die voor de eenvoudige werkende mens niet te bevatten is maar die je wel snapt als je zijn vermogen hebt?
De hebzucht is een enorme macht over veel mensen. Ik zie het vaak om me heen in de gemeenschap waar ik woon. Het wordt goedgepraat met verwijzingen naar de zorg voor de volgende generatie maar dat is een voorwendsel. Ik vermoed dat het vaak ingegeven wordt doordat men kijkt naar een ander die nog meer vermogen heeft; het lijkt wel een race om die nog even in te halen als dat kan.
Plaats reactie