Kijk aan.Charles schreef:In Houten zijn alle predikanten welkom. Zouden veel gemeenten een voorbeeld aan kunnen nemen.
En ook niet alle dominees willen preken in alle gemeenten.
Kijk aan.Charles schreef:In Houten zijn alle predikanten welkom. Zouden veel gemeenten een voorbeeld aan kunnen nemen.
Haha, ja, er zijn in dat kerkverband meer predikanten die soms wat langere reistijden hebben. Wat dacht je van de combinatie Zwijndrecht, Goes en Veenendaal?J.C. Philpot schreef:Vorige week las ik:
Zuidhorn-gkn (i.s.m. Harderwijk) P. Helmus kandidaat Amersfoort aan
Ik hoop dat ze hem een goede kilometervergoeding gaan geven. Beide plaatsen liggen ongeveer 140 kilometer van elkaar vandaan.
Dit lijkt me uit nood geboren. Dus het is de vraag of er naast die reiskostenvergoeding wel sprake kan zijn van een redelijk traktement.Nathanaël schreef:Haha, ja, er zijn in dat kerkverband meer predikanten die soms wat langere reistijden hebben. Wat dacht je van de combinatie Zwijndrecht, Goes en Veenendaal?J.C. Philpot schreef:Vorige week las ik:
Zuidhorn-gkn (i.s.m. Harderwijk) P. Helmus kandidaat Amersfoort aan
Ik hoop dat ze hem een goede kilometervergoeding gaan geven. Beide plaatsen liggen ongeveer 140 kilometer van elkaar vandaan.
(Dat was bij ds. L. Heres het geval, of Veenendaal er nu nog bij hoort weet ik niet. Zwijndrecht en Goes hebben in ieder geval nog steeds samen een predikant.)
Jantje, had jij nou nog een preek van ds. H. Raveling voorgedragen voor de preekluisterkring?Jantje schreef:Ik zie anders dat hij ook een beroep heeft uit de CGK/GKV-gemeente De Verbinding in Hilversum. En laat dat nou net een gemeente zijn die vrouwen in het ambt wil bevestigen (en dat inmiddels misschien al heeft gedaan).DDD schreef:Misschien leuk voor de preekluisterkring;-)Tiberius schreef:Ja, hij is inderdaad een begaafd prediker en een sympathieke jongeman.
Het lijkt me dat deze predikant daar dan ook geen bezwaren tegen heeft. Als dat inderdaad zo blijkt te zijn, horen zijn preken ook niet thuis in de Preekluisterkring. Ik kan het helaas niet anders zeggen.
Wanneer?Ad Anker schreef:GG Sint Annaland heeft ook icm 's Gravenpolder beroepen. Stalland is vrij klein, 's Gravenpolder te groot. Mooie optie.
Afgelopen maand. Zie gergeminfo.Jantje schreef:Wanneer?Ad Anker schreef:GG Sint Annaland heeft ook icm 's Gravenpolder beroepen. Stalland is vrij klein, 's Gravenpolder te groot. Mooie optie.
Ad Anker schreef:Afgelopen maand. Zie gergeminfo.Jantje schreef:Wanneer?Ad Anker schreef:GG Sint Annaland heeft ook icm 's Gravenpolder beroepen. Stalland is vrij klein, 's Gravenpolder te groot. Mooie optie.
Klopt helemaal ook zover ik het weet, helaas willen/mogen niet alle predikanten er komen. Dat vind ik een grote zonde. Ik ben zo rechts als de neten maar op dit punt kraak ik dat zogenoemde zware beleid compleet af. Zaait aan alle wateren, dat is inclusief Uddel en Houten. En het ligt nog niet eens altijd aan die predikanten.Charles schreef:In Houten zijn alle predikanten welkom. Zouden veel gemeenten een voorbeeld aan kunnen nemen.
+1Dodo schreef:Ik heb het niet zo snel over het vermorsen van genadetijd en zo, maar als ik in dit onderwerp kijk begrijp ik toch niet zo goed hoe sommige mensen hier eindeloos kunnen neuzelen over ditjes en datjes over het beroepingswerk. Het gaat nergens over. Het sticht niet. Het is niet leuk om te lezen. Niemand wordt er wijzer van.
Kortom: hebben jullie niet iets beters te doen of te lezen? Ga voor mijn part een eind wandelen. De tuin omspitten. Pak een goed boek. Ga wat oude tantes opbellen. Maak eens een kast schoon. Maar schei toch uit met dit geneuzel.