Beroepingswerk discussie [5]

Mistig

Re: Beroepingswerk discussie [5]

Bericht door Mistig »

Charles schreef:In Houten zijn alle predikanten welkom. Zouden veel gemeenten een voorbeeld aan kunnen nemen.
Kijk aan.

En ook niet alle dominees willen preken in alle gemeenten.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Nathanaël

Bericht door Nathanaël »

J.C. Philpot schreef:Vorige week las ik:
Zuidhorn-gkn (i.s.m. Harderwijk) P. Helmus kandidaat Amersfoort aan

Ik hoop dat ze hem een goede kilometervergoeding gaan geven. Beide plaatsen liggen ongeveer 140 kilometer van elkaar vandaan.
Haha, ja, er zijn in dat kerkverband meer predikanten die soms wat langere reistijden hebben. Wat dacht je van de combinatie Zwijndrecht, Goes en Veenendaal?

(Dat was bij ds. L. Heres het geval, of Veenendaal er nu nog bij hoort weet ik niet. Zwijndrecht en Goes hebben in ieder geval nog steeds samen een predikant.)
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Nathanaël schreef:
J.C. Philpot schreef:Vorige week las ik:
Zuidhorn-gkn (i.s.m. Harderwijk) P. Helmus kandidaat Amersfoort aan

Ik hoop dat ze hem een goede kilometervergoeding gaan geven. Beide plaatsen liggen ongeveer 140 kilometer van elkaar vandaan.
Haha, ja, er zijn in dat kerkverband meer predikanten die soms wat langere reistijden hebben. Wat dacht je van de combinatie Zwijndrecht, Goes en Veenendaal?

(Dat was bij ds. L. Heres het geval, of Veenendaal er nu nog bij hoort weet ik niet. Zwijndrecht en Goes hebben in ieder geval nog steeds samen een predikant.)
Dit lijkt me uit nood geboren. Dus het is de vraag of er naast die reiskostenvergoeding wel sprake kan zijn van een redelijk traktement.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Zoals ik het lees op de website van GK Zuidhorn is het primair een beroep van de GK Zuidhorn maar gaat deze predikant ook predikantstaken verrichten in Harderwijk. Ik vind het wel een mooie oplossing voor een klein kerkverband met gemeenten met niet zoveel leden.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

GG Sint Annaland heeft ook icm 's Gravenpolder beroepen. Stalland is vrij klein, 's Gravenpolder te groot. Mooie optie.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Weet je dat zeker? Dat is inderdaad een mooie oplossing. Maar vraag me af of je kerkordelijk met een gemeente buiten je classis gezamenlijk mag beroepen.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
DDD schreef:
Tiberius schreef:Ja, hij is inderdaad een begaafd prediker en een sympathieke jongeman.
Misschien leuk voor de preekluisterkring;-)
Ik zie anders dat hij ook een beroep heeft uit de CGK/GKV-gemeente De Verbinding in Hilversum. En laat dat nou net een gemeente zijn die vrouwen in het ambt wil bevestigen (en dat inmiddels misschien al heeft gedaan).

Het lijkt me dat deze predikant daar dan ook geen bezwaren tegen heeft. Als dat inderdaad zo blijkt te zijn, horen zijn preken ook niet thuis in de Preekluisterkring. Ik kan het helaas niet anders zeggen.
Jantje, had jij nou nog een preek van ds. H. Raveling voorgedragen voor de preekluisterkring? :D
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:GG Sint Annaland heeft ook icm 's Gravenpolder beroepen. Stalland is vrij klein, 's Gravenpolder te groot. Mooie optie.
Wanneer?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:GG Sint Annaland heeft ook icm 's Gravenpolder beroepen. Stalland is vrij klein, 's Gravenpolder te groot. Mooie optie.
Wanneer?
Afgelopen maand. Zie gergeminfo.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef:
Jantje schreef:
Wanneer?
Afgelopen maand. Zie gergeminfo.
:D
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Weet iemand of Oostkapelle eigenlijk nog een beroep gaat uit brengen op ds. J. IJsselstein of een andere predikant die op tweetal staat?
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik heb het niet zo snel over het vermorsen van genadetijd en zo, maar als ik in dit onderwerp kijk begrijp ik toch niet zo goed hoe sommige mensen hier eindeloos kunnen neuzelen over ditjes en datjes over het beroepingswerk. Het gaat nergens over. Het sticht niet. Het is niet leuk om te lezen. Niemand wordt er wijzer van.
Kortom: hebben jullie niet iets beters te doen of te lezen? Ga voor mijn part een eind wandelen. De tuin omspitten. Pak een goed boek. Ga wat oude tantes opbellen. Maak eens een kast schoon. Maar schei toch uit met dit geneuzel.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Charles schreef:In Houten zijn alle predikanten welkom. Zouden veel gemeenten een voorbeeld aan kunnen nemen.
Klopt helemaal ook zover ik het weet, helaas willen/mogen niet alle predikanten er komen. Dat vind ik een grote zonde. Ik ben zo rechts als de neten maar op dit punt kraak ik dat zogenoemde zware beleid compleet af. Zaait aan alle wateren, dat is inclusief Uddel en Houten. En het ligt nog niet eens altijd aan die predikanten.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dodo schreef:Ik heb het niet zo snel over het vermorsen van genadetijd en zo, maar als ik in dit onderwerp kijk begrijp ik toch niet zo goed hoe sommige mensen hier eindeloos kunnen neuzelen over ditjes en datjes over het beroepingswerk. Het gaat nergens over. Het sticht niet. Het is niet leuk om te lezen. Niemand wordt er wijzer van.
Kortom: hebben jullie niet iets beters te doen of te lezen? Ga voor mijn part een eind wandelen. De tuin omspitten. Pak een goed boek. Ga wat oude tantes opbellen. Maak eens een kast schoon. Maar schei toch uit met dit geneuzel.
+1
Bertiel

Bericht door Bertiel »

+2
en dan vooral dat zuigerige om iemand de kast op te jagen, eigenlijk zou dat gelijk een ban op moeten leveren
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gesloten