Vaccinatie met het oog op COVID-19
-
Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
Links of rechtsom, de overheid maakt er een potje van.Framboos schreef:https://www.topics.nl/zwicht-niet-voor- ... d479719426
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Volgens mij drukte ik me vrij helder uit, en iedereen met enig maatschappelijk inzicht begrijpt wat nevenschade inhoudt. Die is onder meer economisch, financieel, psychologisch en fysiek.Valcke schreef: Ik vroeg wat je bedoelde. Nu herhaal je alleen je zin, dat is geen toelichting.
Je licht niet toe wat je met nevenschade bedoelt en evenmin wat we dan met zieke ouderen "aan moeten", volgens jou, wanneer je ze geen zorg wilt verlenen.
Laat echter maar, ik ben niet echt geïnteresseerd om jouw denkbeelden te horen. Ik heb er al te veel van gehoord.
Er mag best een maatschappelijk debat zijn over hoeveel het leven van een corona patiënt waard is. Nu gaat het leven van een corona patiënt boven alles.
En als je niet geïnteresseerd bent in nadere toelichting, vraag er dan niet om.
Regering en OMT onderbouwen QR-code met onbetrouwbare modellen
https://www.ftm.nl/artikelen/basis-qr-c ... NRuvqOOy0c
https://www.ftm.nl/artikelen/basis-qr-c ... NRuvqOOy0c
Re: RE: Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19
Ja maar Wim heeft toch gewoon een punt. Stel dat een tandarts een tandpasta aanraadt met de claim dat je daarmee weer lekker kunt losgaan met zoet en zuur, vervolgens heel veel mensen in z'n praktijk heeft met gaatjes, dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat de tandpasta "werkt" (zoals geadverteerd). (Dit even los gezien van het feit dat gaatjes niet besmettelijk zijn.)Forummer schreef:Het spijt me, maar jouw manier van redeneren zou ik niet onder logisch denken willen scharen.Wim Anker schreef:Niemand zoekt het uit, boeien immers? Hugo gaat dit niet doen. Pfizer ook niet. Maar:Forummer schreef:Heb je al eens uitgezocht of de oversterfte nu aan uitgestelde reguliere zorg te wijten is, of aan corona, of aan vaccinatie, wat jij ons wil doen geloven? Of toeter je zelf maar wat?Wim Anker schreef:Mag allemaal hoor. Prima.
Maar iedereen die toetert dat vaccinatie werkt terwijl er nu, met 85% gevaccineerd, meer mensen sterven dan vorig jaar met 0% vaccinatie is gewoon niet goed snik.
En de vz van de gezondheidsraad in Duitsland melde vandaag dat hij iig het vaccin niet aan zijn kind zal geven. De redenering, baat het niet, schaadt het niet gaat derhalve volgens hem ook niet op. Het baat niet en het schaadt wel.
Als de oversterfte door corona komt werkt vaccinatie dus niet. Als de oversterfte door uitgestelde zorg komt werkt vaccinatie dus niet. Als de oversterfte door vaccinatie wordt veroorzaakt dan werkt vaccinatie niet en is ook nog schadelijk.
Of minimaliseren de vaccins dermate het logische denken dat dit al te moeilijk is?
Ik denk serieus dat er vele sterfgevallen zijn terug te voeren op de uitgestelde zorg. Dat heeft er dan niets mee te maken dat vaccinatie niet werkt.
En ja, je mag van mij kritisch zijn op vaccinatie, je mag er zelfs mordicus op tegen zijn, maar ga nou niet zo lopen roeptoeteren.
Tuurlijk, puur gekeken naar het vaccin, dan werkt deze bij kwetsbaren. Maar bij jonge mensen "werkt" het nauwelijks, en is op de langere termijn misschien wel niet gezond.
Zolang de overheid claimt dat de ziekenhuisbezetting komt "door de ongevaccineerden", en dat iedereen als een kip zonder kop moet gevaccineerd worden, mag er gerust verdedigd worden dat het vaccin juist averechts werkt door beleid zoals 2g en een negatieve werking heeft op andere fronten van de samenleving, anders gezegd dus "niet werkt".
Wim, in het dagelijks leven zul je ongetwijfeld een aardige vent zijn. Maar hier ga je echt wel te ver. Je stelt hier wéér, compleet zonder bewijzen, dat dat de vaccins zelf zorgen voor overlijden. Je linkt zelfs álle oversterfte aan de vaccins. DIT. KAN. ECHT. NIET! Dit is gewoonweg laster. En dat enkel omdat het jou ontgaat? Sorry maar dit is een Christen onwaardig.Wim Anker schreef:Vaccineren werkt procesversnellend idd. Het station ziekenhuis wordt overgeslagen en men gaat direct door naar het mortuarium. Hoe iemand kan beweren dat het vaccin werkt terwijl de mortuaria voller liggen dan ooit ontgaat me.DDD schreef:O, maar daar ben ik het wel mee eens. Maar daarmee klopt de redenering waarop ik reageerde nog niet...
De vaccins werken mínder goed dan verwacht.
De vaccins werken mínder lang dan verwacht.
Het was beter geweest als er niet alleen op vaccineren was ingezet.
Het is nu nog steeds beter als er op meer dan vaccineren wordt ingezet.
Als er vaccinatie dwang of plicht zou komen, zou ik ook heel erg vinden, en dat de regering zeer kwalijk nemen.
Maar wat jij nu doet, zomaar wat roeptoeteren, is echt heel kwalijk. Ga je schamen.
Kijk, dat je een vermoeden hebt dat het mogelijk zo zou kunnen zijn, dat kan. Maar onderzoek dat dan, en kom met bewijzen. En tot die tijd zou het je sieren als je je vermoeden hooguit vragenderwijs zou stellen, in plaats van als waarheid te poneren.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Artikel gelezen?HersteldHervormd schreef:Links of rechtsom, de overheid maakt er een potje van.Framboos schreef:https://www.topics.nl/zwicht-niet-voor- ... d479719426
Het hoofd IC van het UMC legde de prioriteiten van een arts goed uit . Een patiënt in een acute levensbedreigende situatie gaat altijd voor. Dat zijn zelfs op IC vaak corona patiënten. ( en ongelukken). Zij gaan dus niet boven alles maar hun situatie is acuut dat zonder medische interventie ze stikken. Daar wil jij voor kiezen om een extra heupoperatie toe te staan?Ambtenaar schreef:Volgens mij drukte ik me vrij helder uit, en iedereen met enig maatschappelijk inzicht begrijpt wat nevenschade inhoudt. Die is onder meer economisch, financieel, psychologisch en fysiek.Valcke schreef: Ik vroeg wat je bedoelde. Nu herhaal je alleen je zin, dat is geen toelichting.
Je licht niet toe wat je met nevenschade bedoelt en evenmin wat we dan met zieke ouderen "aan moeten", volgens jou, wanneer je ze geen zorg wilt verlenen.
Laat echter maar, ik ben niet echt geïnteresseerd om jouw denkbeelden te horen. Ik heb er al te veel van gehoord.
Er mag best een maatschappelijk debat zijn over hoeveel het leven van een corona patiënt waard is. Nu gaat het leven van een corona patiënt boven alles.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Een heupoperatie behoeft zelden een ic bed..huisman schreef:Het hoofd IC van het UMC legde de prioriteiten van een arts goed uit . Een patiënt in een acute levensbedreigende situatie gaat altijd voor. Dat zijn zelfs op IC vaak corona patiënten. ( en ongelukken). Zij gaan dus niet boven alles maar hun situatie is acuut dat zonder medische interventie ze stikken. Daar wil jij voor kiezen om een extra heupoperatie toe te staan?Ambtenaar schreef:Volgens mij drukte ik me vrij helder uit, en iedereen met enig maatschappelijk inzicht begrijpt wat nevenschade inhoudt. Die is onder meer economisch, financieel, psychologisch en fysiek.Valcke schreef: Ik vroeg wat je bedoelde. Nu herhaal je alleen je zin, dat is geen toelichting.
Gescant. Ordinaire oproep tot dictatuur.Framboos schreef:Artikel gelezen?HersteldHervormd schreef:Links of rechtsom, de overheid maakt er een potje van.Framboos schreef:https://www.topics.nl/zwicht-niet-voor- ... d479719426
tja, lezen is erg moeilijk voor @Forummer. Ik zeg niet wat jij leest. Ik stel enkel de eenvoudige vraag: Kijkend naar de sterftecijfers, hoe kan iemand dan beweren dat het vaccin werkt?Forummer schreef:Wim, in het dagelijks leven zul je ongetwijfeld een aardige vent zijn. Maar hier ga je echt wel te ver. Je stelt hier wéér, compleet zonder bewijzen, dat dat de vaccins zelf zorgen voor overlijden. Je linkt zelfs álle oversterfte aan de vaccins. DIT. KAN. ECHT. NIET! Dit is gewoonweg laster. En dat enkel omdat het jou ontgaat? Sorry maar dit is een Christen onwaardig.Wim Anker schreef:Vaccineren werkt procesversnellend idd. Het station ziekenhuis wordt overgeslagen en men gaat direct door naar het mortuarium. Hoe iemand kan beweren dat het vaccin werkt terwijl de mortuaria voller liggen dan ooit ontgaat me.DDD schreef:O, maar daar ben ik het wel mee eens. Maar daarmee klopt de redenering waarop ik reageerde nog niet...
De vaccins werken mínder goed dan verwacht.
De vaccins werken mínder lang dan verwacht.
Het was beter geweest als er niet alleen op vaccineren was ingezet.
Het is nu nog steeds beter als er op meer dan vaccineren wordt ingezet.
Als er vaccinatie dwang of plicht zou komen, zou ik ook heel erg vinden, en dat de regering zeer kwalijk nemen.
Maar wat jij nu doet, zomaar wat roeptoeteren, is echt heel kwalijk. Ga je schamen.
Kijk, dat je een vermoeden hebt dat het mogelijk zo zou kunnen zijn, dat kan. Maar onderzoek dat dan, en kom met bewijzen. En tot die tijd zou het je sieren als je je vermoeden hooguit vragenderwijs zou stellen, in plaats van als waarheid te poneren.
Dat lees ik er niet in..Wim Anker schreef:Gescant. Ordinaire oproep tot dictatuur.Framboos schreef:Artikel gelezen?HersteldHervormd schreef:Links of rechtsom, de overheid maakt er een potje van.Framboos schreef:https://www.topics.nl/zwicht-niet-voor- ... d479719426
Overigens de beschreven houding van wantrouwen richting overheid en 'ik beslis zelf wel' vind juist in refo kringen veel aanhang, terwijl het uitgaat van een positief mensbeeld en voorbijgaat aan het feit dat de overheid een Goddelijke instelling is, ons ten goede..
Ik leg een vraag op tafel.huisman schreef: Het hoofd IC van het UMC legde de prioriteiten van een arts goed uit . Een patiënt in een acute levensbedreigende situatie gaat altijd voor. Dat zijn zelfs op IC vaak corona patiënten. ( en ongelukken). Zij gaan dus niet boven alles maar hun situatie is acuut dat zonder medische interventie ze stikken. Daar wil jij voor kiezen om een extra heupoperatie toe te staan?
Het is in de huidige situatie niet aan een arts om te bepalen wie hij kan helpen, vanwege de verstrekkende maatschappelijke consequenties. Ondernemers gaan failliet, jongeren raken depressief, etc.
Dit probleem verkleinen tot een extra heupoperatie is te simplistisch. Is het geven van een paar extra jaar aan bejaarden ons alle kosten waard? Ik beantwoord die vraag niet zonder meer met ja.
Het is geen theoretische exercitie. Iemand in acute ademnood laat je stikken terwijl met beademing de patiënt misschien overleefd . 66% van de Covid patiënten komt immers levend van de IC (cijfer van NICE)Ambtenaar schreef:Ik leg een vraag op tafel.huisman schreef: Het hoofd IC van het UMC legde de prioriteiten van een arts goed uit . Een patiënt in een acute levensbedreigende situatie gaat altijd voor. Dat zijn zelfs op IC vaak corona patiënten. ( en ongelukken). Zij gaan dus niet boven alles maar hun situatie is acuut dat zonder medische interventie ze stikken. Daar wil jij voor kiezen om een extra heupoperatie toe te staan?
Het is in de huidige situatie niet aan een arts om te bepalen wie hij kan helpen, vanwege de verstrekkende maatschappelijke consequenties. Ondernemers gaan failliet, jongeren raken depressief, etc.
Dit probleem verkleinen tot een extra heupoperatie is te simplistisch. Is het geven van een paar extra jaar aan bejaarden ons alle kosten waard? Ik beantwoord die vraag niet zonder meer met ja.
30% van de patiënten op IC zijn zelfs dubbel gevaccineerd. Zo’n 10 per dag van de IC opnamen.
Ik schreef het gisteren al en verbaas mij erover dat daar zo weinig aandacht voor is in de pers. Met 100% vaccinaties hadden wij de afgelopen weken zo’n 250 opnamen per dag waaronder 12 op IC.
Ook daar was ons zorgstelsel niet tegen bestand. Onze efficiëntie heeft er voor gezorgd dat wij een gezondheidscrisis niet aankunnen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.