Gisteren aten wij weer de Thaise curry met zilverliesrijst. Ik vind het recept heerlijk, maar een vriendinnetje van onze dochter at liever thuis dan bij ons toen ze in de pan keek en de geur rook. Onze dochter en broer gaven haar groot gelijk.

Gezien bovenstaande opdracht ben ik blij dat ik gewoon mijn stukje vlees mag nuttigen.Al wat zich roert, dat levend is, zij u tot spijze; Ik heb het u al gegeven, gelijk het groene kruid.
Ik lees de tekst als gave, maar niet als plicht. Als je die tekst wel zo leest, dan wens ik je vanavond eetsmakelijk met je Vleermuizenboutje.refo schreef:Gezien bovenstaande opdracht ben ik blij dat ik gewoon mijn stukje vlees mag nuttigen.Al wat zich roert, dat levend is, zij u tot spijze; Ik heb het u al gegeven, gelijk het groene kruid.
https://nos.nl/artikel/2376651-wnf-nede ... ontbossing.refo schreef:Gezien bovenstaande opdracht ben ik blij dat ik gewoon mijn stukje vlees mag nuttigen.Al wat zich roert, dat levend is, zij u tot spijze; Ik heb het u al gegeven, gelijk het groene kruid.
Ik heb het over mijn stukje vlees. Ik heb het niet over ontbossen om meer te kunnen exporteren.merel schreef:https://nos.nl/artikel/2376651-wnf-nede ... ontbossing.refo schreef:Gezien bovenstaande opdracht ben ik blij dat ik gewoon mijn stukje vlees mag nuttigen.Al wat zich roert, dat levend is, zij u tot spijze; Ik heb het u al gegeven, gelijk het groene kruid.
Ik denk dat in het kader van rentmeesterschap we wel iets meer bewust van mogen zijn van onze consumptie en wat dit met de aarde doet.
Dat klopt. Volgens wordt het merendeel van de kalveren in Nederland ook geëxporteerd naar het buitenland. Toch vind ik het te makkelijk om hiernaar te wijzen en niet je eigen verantwoordelijkheid te nemen.Herman schreef:Uiteraard. Wat ze in die tabel vergeten is dat het vlees niet allemaal in Nederland wordt genuttigd, maar ook weer wordt geëxporteerd. Het netto-aandeel van een Nederlandse burger zal dus wel een stuk lager uitvallen dan in deze tabellen wordt voorgesteld.
Niettemin vind ik het een slechte ontwikkeling om bos in te ruilen voor sojaproductie.
Dat is heel lekker maar daar ben ik van afgestapt.merel schreef:Andijviestamppot met spekjes en een balletje gehakt.