Bijzonder he! Hier hebben ze de eerste schoolweek al weer gehad. Mijn zoon was blij dat hij naar school kon met het tegen vallende weer deze week. De mooie weken begin juli hadden ze lekker vrij!henriët schreef:dat we nu nog gewoon 2 weken vakantie hebben!!!
heeeeeeeeeerlijk!!!
Waar denk je op dit moment aan? [2]
- JolandaOudshoorn
Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Maar wij zijn van de week bij t strand geweest, lekker wezen scheppen, en vanmiddag ook nog naar t strand geweest, dus wat t weer betreft, we maken er gewoon wat van:)JolandaOudshoorn schreef:Bijzonder he! Hier hebben ze de eerste schoolweek al weer gehad. Mijn zoon was blij dat hij naar school kon met het tegen vallende weer deze week. De mooie weken begin juli hadden ze lekker vrij!henriët schreef:dat we nu nog gewoon 2 weken vakantie hebben!!!
heeeeeeeeeerlijk!!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Aan een nichtje van m'n man die zwanger was (3 maanden) maar een miskraam heeft gehad.
En dan denk ik ook gelijk aan onze wens.
Alles draait om de zwangeren maar hoe staat met hen die niet zwanger zijn? Waarom wordt er niet uit belangstelling gevraagd hoe het met hen gaat?
Alles draait om de zwangeren maar hoe staat met hen die niet zwanger zijn? Waarom wordt er niet uit belangstelling gevraagd hoe het met hen gaat?
- JolandaOudshoorn
Misschien omdat jullie nog niet lang genoeg getrouwd zijn?? Klinkt raar, maar meestal komen die vragen pas na een jaar of 5. Daarnaast is het voor buitenstaanders moeilijk in te schatten of de kinderloosheid vrijwillig is of niet.Lassie schreef:Aan een nichtje van m'n man die zwanger was (3 maanden) maar een miskraam heeft gehad.
Probeer je niet teveel te focussen op de belangstelling die zwangeren krijgen, want vergeet niet dat zij in een unieke positie zijn.
Wij waren ook niet gelijk zwanger hoorJolandaOudshoorn schreef:Misschien omdat jullie nog niet lang genoeg getrouwd zijn?? Klinkt raar, maar meestal komen die vragen pas na een jaar of 5. Daarnaast is het voor buitenstaanders moeilijk in te schatten of de kinderloosheid vrijwillig is of niet.Lassie schreef:Aan een nichtje van m'n man die zwanger was (3 maanden) maar een miskraam heeft gehad.
Probeer je niet teveel te focussen op de belangstelling die zwangeren krijgen, want vergeet niet dat zij in een unieke positie zijn.

Was ook niet leuk, want bij ons is/was een kleintje nog heel welkom, en als je dat liet merken, werd/word er altijd gezegd: "stel je/jullie niet aan, je hebt al 2 kinderen"

Natuurlijk zijn we heel blij dat we er toch nog 2 hebben gekregen

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Het nichtje is een half jaar eerder getrouwd.JolandaOudshoorn schreef:Misschien omdat jullie nog niet lang genoeg getrouwd zijn?? Klinkt raar, maar meestal komen die vragen pas na een jaar of 5. Daarnaast is het voor buitenstaanders moeilijk in te schatten of de kinderloosheid vrijwillig is of niet.Lassie schreef:Aan een nichtje van m'n man die zwanger was (3 maanden) maar een miskraam heeft gehad.
Familie weet nu dat we aan het proberen om zwanger te raken (het kost bij ons gewoon veel meer moeite, en wat dat is ga ik niet hier op het forum planten).
vorig jaar is het mis gegaan en ja dat is lastig
Je krijgt verschillende reactie's te horen en vragen.
@ Lassie: Bot gezegd: wen er maar aan. Als dan iemand het wel een keer vraagt valt het erg mee en waardeer je het veel meer. Mensen die niet zwanger zijn willen ook niet altijd dat er naar gevraagd wordt. Het ene moment gaat het wel en het verschilt ook met wie je er over praat.Lassie schreef:Aan een nichtje van m'n man die zwanger was (3 maanden) maar een miskraam heeft gehad.
Sterkte met jullie wens en de weg daar naartoe en met (geduldig) wachten. Probeer te genieten van al het mooie dat God geeft en waar je dankbaar voor kunt zijn. Vergeet niet dat een huwelijk niet minder waard is als je geen kinderen hebt en ook dat een gezin geen doel op zich is. Stel dat je het doel niet haalt, is dan je leven waardeloos? Ik weet dat je waarschijnlijk niets aan dit gewauwel hebt, maar het is goed en ter ondersteuning bedoeld.
@ Orchidee: ik snap jouw reactie wel, maar ook die van mensen die bijvoorbeeld geen kinderen hebben mogen krijgen. Zij zouden al zo blij zijn met één kindje.....En dan ben jij 2 keer gezegend....
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- JolandaOudshoorn
eindconclusie: wees tevreden met je lot!
endconclusie 2: wees voorzichtig met conclusies trekken voor anderen en besef dat je niet de enige bent die het moeilijk heeft met sommige dingen.
voor iedereen die het moeilijk heeft
endconclusie 2: wees voorzichtig met conclusies trekken voor anderen en besef dat je niet de enige bent die het moeilijk heeft met sommige dingen.

Lot, hmmmJolandaOudshoorn schreef:eindconclusie: wees tevreden met je lot!
ja zeg dat wel: hmmm.Mister schreef:Lot, hmmmJolandaOudshoorn schreef:eindconclusie: wees tevreden met je lot!
Het woord lot is niet echt goed gekozen hier. Klinkt fatalistisch.Lassie schreef:ja zeg dat wel: hmmm.Mister schreef:Lot, hmmmJolandaOudshoorn schreef:eindconclusie: wees tevreden met je lot!
Waar mijn geplaatste topic is: VROUWENZAKEN.??
Voordat ik de reacties kon lezen is het zonder aankondiging weggehaald
Voordat ik de reacties kon lezen is het zonder aankondiging weggehaald

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- JolandaOudshoorn
lees dan: situatieMister schreef:Het woord lot is niet echt goed gekozen hier. Klinkt fatalistisch.Lassie schreef:ja zeg dat wel: hmmm.Mister schreef:Lot, hmmmJolandaOudshoorn schreef:eindconclusie: wees tevreden met je lot!

Dat heeft Mister ook gedaan en hij weet ook heus wel waar het over gaat.JolandaOudshoorn schreef: lees dan: situatie
Elke situatie is weer anders, je weet niet wat er allemaal achter schuil gaat.
mijn bril; waar is dat ding
ben em al een halve week kwijt en ik moet zo auto rijden
(en op de foto voor het intervieuw
)
waarom ben ik zo'n chaoot af en toe???

ben em al een halve week kwijt en ik moet zo auto rijden
(en op de foto voor het intervieuw

waarom ben ik zo'n chaoot af en toe???