Re: Kleine ergernissen
Geplaatst: 06 jan 2024, 13:29
Je kunt toch heel goed inloggen via je telefoon? Dat doe ik ook standaard, niet alleen omdat dat kantoorbeleid is, maar ook omdat dat veel sneller is.
Voor je laptop zijn privacy filters beschikbaar. Een dun laagje over je scherm waardoor de kijkhoek erg beperkt wordt. Alleen als je recht achter de laptop zit kun je zien wat op je scherm staat. Een naast je zittende medereiziger kijkt schuin op het scherm en ziet alleen een zwart vlak. Als je bij je werkgever aangeeft in het OV te willen werken willen ze zoiets vast voor je bestellen. Zie bv https://privacyfilters.nl/merel schreef:Eerlijk gezegd durf ik het niet zo goed aan om te werken in de trein met privacy gevoelige informatie. Iedereen kan toch met je meekijken op de laptop. Mijn man zat recent in de bus naar Den Haag en kon meekijken in dossier van iemand die bij een verzekeraar werkt. Hij heeft haar daarop geattendeerd. Mijn ervaring met treinen zijn idem dito. Ik heb al regelmatig flarden van stukken op deze wijze kunnen inzien. Een plekje alleen heb je namelijk zelden. Daarnaast moet ik na 7 minuten overstappen en reis vervolgens nog geen 20 minuten naar mijn eindstation om weer over te stappen op een bus. Tegen de tijd dat ik goed en wel geinstalleerd ben, moet ik er alweer uit.Tiberius schreef: ↑06 jan 2024, 11:50Klopt ja.
Ik heb het geluk dat er een uitstekende, alternatieve busverbinding is; de Brabantliner. De reis duurt dan wel iets langer, maar je kan ook daar goed werken.
Met een zeer zuinige auto met een mooie accu voel ik me al uitermate duurzaam. Maar als de prijs-tijd-verhouding zou verschuiven, zou de trein wellicht een optie kunnen worden (soms, heel soms).merel schreef: ↑06 jan 2024, 10:12Duurzamer willen leven zou ook een factor in de overweging kunnen zijnZeeuw schreef: ↑06 jan 2024, 09:34Nou…oponthoud is er met de auto ook voldoende helaas. Maar inderdaad, goedkoop is het niet. Ik moet bv woensdagochtend naar Barendrecht. Zou met de trein, retour, bijna € 40 kosten. Qua tijd in de trein 1:15, maar je moet naar het station en van station naar bestemming en vv. Dus zeker 1:35 bezig. Met de auto rond de 1:00. Zeker met een leaseauto is het al snel beslist.HersteldHervormd schreef: ↑06 jan 2024, 09:30 Ik ben het wel eens met Bertiel, het OV is veel te duur voor degene die er af en toe gebruik van willen maken.
Daarnaast heb je nog wel eens storingen en ander oponthoud, dat heb je met een auto eigenlijk zo goed als nooit.![]()
Bij mijn weten is de productie en het gebruik van een elektrische auto sowieso niet duurzaam. Het is alleen duurzamer dan een benzineautoZeeuw schreef: ↑08 jan 2024, 07:52Met een zeer zuinige auto met een mooie accu voel ik me al uitermate duurzaam. Maar als de prijs-tijd-verhouding zou verschuiven, zou de trein wellicht een optie kunnen worden (soms, heel soms).merel schreef: ↑06 jan 2024, 10:12Duurzamer willen leven zou ook een factor in de overweging kunnen zijnZeeuw schreef: ↑06 jan 2024, 09:34Nou…oponthoud is er met de auto ook voldoende helaas. Maar inderdaad, goedkoop is het niet. Ik moet bv woensdagochtend naar Barendrecht. Zou met de trein, retour, bijna € 40 kosten. Qua tijd in de trein 1:15, maar je moet naar het station en van station naar bestemming en vv. Dus zeker 1:35 bezig. Met de auto rond de 1:00. Zeker met een leaseauto is het al snel beslist.HersteldHervormd schreef: ↑06 jan 2024, 09:30 Ik ben het wel eens met Bertiel, het OV is veel te duur voor degene die er af en toe gebruik van willen maken.
Daarnaast heb je nog wel eens storingen en ander oponthoud, dat heb je met een auto eigenlijk zo goed als nooit.![]()
Ik heb nergens gezegd dat ik een elektrische auto heb. Alleen dat ik me uitermate duurzaam voel.merel schreef: ↑08 jan 2024, 08:13Bij mijn weten is de productie en het gebruik van een elektrische auto sowieso niet duurzaam. Het is alleen duurzamer dan een benzineautoZeeuw schreef: ↑08 jan 2024, 07:52Met een zeer zuinige auto met een mooie accu voel ik me al uitermate duurzaam. Maar als de prijs-tijd-verhouding zou verschuiven, zou de trein wellicht een optie kunnen worden (soms, heel soms).merel schreef: ↑06 jan 2024, 10:12Duurzamer willen leven zou ook een factor in de overweging kunnen zijnZeeuw schreef: ↑06 jan 2024, 09:34
Nou…oponthoud is er met de auto ook voldoende helaas. Maar inderdaad, goedkoop is het niet. Ik moet bv woensdagochtend naar Barendrecht. Zou met de trein, retour, bijna € 40 kosten. Qua tijd in de trein 1:15, maar je moet naar het station en van station naar bestemming en vv. Dus zeker 1:35 bezig. Met de auto rond de 1:00. Zeker met een leaseauto is het al snel beslist.![]()
https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... oen-is-het
Alleen de quote uit het stukje tekst al!
Lekker toch? 't Is ook vroeg Pasen dit jaar.margrietha schreef: ↑11 jan 2024, 20:38 De paaseitjes die ik alweer in verschillende winkels zag liggen deze week!
Ik moest hier wel even aan denken toen ik net op Utrecht Centraal merkte dat de overstaptrein ineens niet meer reed. Eerst natgeregend in een fietstocht van drie kwartier in de kop van Noord Holland en dan een half uur klappertanden op Utrecht Centraal deed me bijna spijt krijgen van de reis met de trein. Maar met wat omrijden fiets ik straks voor de wind naar huis.Bertiel schreef: ↑05 jan 2024, 11:14Niet bij een automaat te kopen dus.merel schreef: ↑03 jan 2024, 15:58Klopt, die gebruiken wij altijd als wij met ons gezin met de trein gaan, ideaal.DDD schreef: ↑03 jan 2024, 13:52 Dat ligt eraan, maar in ieder geval zal een groepsreisdalticket goedkoper zijn.
https://www.ns.nl/producten/meest-gekoc ... et-daluren
Voorlopig weer voor de 10 jaar het OV gehad. Afzetterij