GerGem Kruiningen

Tiberius
Administrator

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Tiberius »

Meelevend lid bestaat niet in de GerGem: je bent òf lid òf ingeschreven als meelevend.

En houd je verder aan de feiten aub, van-horen-zeggen berichten zijn niet gewenst.
Bruna

Re: RE: Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Bruna »

zwaluw schreef:
Christa schreef:
zwaluw schreef:Helaas hebben sommige gemeenteleden gemeend dat ze de dominee en de zaak steunen door andere gemeente leden die het niet (volledig) eens zijn met de lijn van de ds en kerkenraad te ontslaan en er gaan zelfs geruchten door de gemeente dat tenminste een gemoedsbezwaarde fysiek aangevallen is. Helaas zal de politie daarom geacht hebben dat het beter was om fysiek bij de kerk aanwezig te zijn om ook de andere gemeente leden die zich nu onveilig voelen te laten weten dat de zaak uiterst serieus genomen wordt.
Wat bedoel je met ontslaan?
Diverse onafhankelijke gemeenteleden hebben te kennen gegeven dat er minstens een gemeentelid ontslagen zou zijn omdat hij anders over de zaak dacht dan zijn werkgever die ook lid is vandezelde kerkelijke gemeente en een ander gemeentelid zou als ondernemer werk kwijt geraakt zijn van een ondernemer die tevens lid is vandezelfde kerkelijke gemeente. Hoe je ook over de hele zaak denkt vindt ik het persoonlijk zelf als lid van de gg kruiningen diep en dieptriest
Het is inderdaad heel triest, sterkte toegewenst @zwaluw en hopend dat het gauw wat rustiger wordt.
Met onafhankelijke gemeenteleden bedoel je mensen die lid zijn van GG kruiningen maar niet voor of tegen bepaalde partij zijn? Want je hebt al gauw veel familieverbanden.

Maar is er nu politie geweest of ingehuurde beveiliging? In het begin van het topic wordt gesproken over beveiliging, nu gaat het over politie.

Enkelen in dit topic gaven aan dat het met de megakerk in Yerseke te maken had. Dit was een gedachte neem ik dan aan want Dan zou er in Yerseke zeker beveiliging of politie geweest moeten zij.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef:
-DIA- schreef:
Ik vrees (je weet dat ik een enorme pessimist ben die alles donkerzwart ziet, dat wil men toch liever horen dan dat ik realist zeg) dat dit nog maar het begin is.
Js, die SGP-tirannie lijkt niet te stoppen.
Beste vriend,
Wat bedoelt u? Ik denk dat ik wel begrijp wat u bedoelt, maar zeg het vrijuit. Aan verhullend taalgebruik hebben we niets, of het moet niet echt door de beugel kunnen? Verzoeke u vrijuit te zeggen wat u bedoelt. Immers, dat komt de verstaanbaarheid ten goede, tevens worden misverstanden zo uitgesloten. Ik wacht op een nadere reactie. Alvast vriendelijk dank.
Lees je eigenlijk wel de bijdragen waarop je zelf reageert? Als je dat gedaan had zou je dat niet vragen.
Ja, ik lees het af en toe wel eens door, en ik moet vaak van mezelf schrikken. Daarom zou het beter zijn minder te reageren.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

-DIA- schreef:
refo schreef:Lees je eigenlijk wel de bijdragen waarop je zelf reageert? Als je dat gedaan had zou je dat niet vragen.
Ja, ik lees het af en toe wel eens door, en ik moet vaak van mezelf schrikken. Daarom zou het beter zijn minder te reageren.
Volgens mij heb je nu weer niet goed gelezen waar je zelf op reageert. :D
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef:Lees je eigenlijk wel de bijdragen waarop je zelf reageert? Als je dat gedaan had zou je dat niet vragen.
Volgens mij heb je nu weer niet goed gelezen waar je zelf op reageert. :D
Ik zie het nu... Dank voor de attente opmerking!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Nasrani

Bericht door Nasrani »

http://www.pzc.nl/bevelanden/conflict-b ... ~ab4cf370/

De beveiliging had dus toch te maken met de situatie in Kruiningen zelf. Hoe triest!!
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Droevig genoeg, maar het gaat dus om extra surveillances. Geen beveiligers enzovoorts.
Moderamen

Bericht door Moderamen »

Ai.. Conclusie (al wisten we dat al)= De DKO is een prachtig instrument, maar de raderen van het kerkelijk rechtssysteem draaien veel en veel te langzaam. Al moet ik zeggen dat ik ook geen ander sneller alternatief zou kunnen verzinnen met het oog op het lage aantal beschikbare mannenbroeders.
Mosselman

Bericht door Mosselman »

Moderamen schreef:Ai.. Conclusie (al wisten we dat al)= De DKO is een prachtig instrument, maar de raderen van het kerkelijk rechtssysteem draaien veel en veel te langzaam. Al moet ik zeggen dat ik ook geen ander sneller alternatief zou kunnen verzinnen met het oog op het lage aantal beschikbare mannenbroeders.
De dominee word gesteund door de kerkenraad, dat maakt het er niet sneller op lijkt me.
For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life.
JCRyle

Bericht door JCRyle »

Mosselman schreef:
Moderamen schreef:Ai.. Conclusie (al wisten we dat al)= De DKO is een prachtig instrument, maar de raderen van het kerkelijk rechtssysteem draaien veel en veel te langzaam. Al moet ik zeggen dat ik ook geen ander sneller alternatief zou kunnen verzinnen met het oog op het lage aantal beschikbare mannenbroeders.
De dominee word gesteund door de kerkenraad, dat maakt het er niet sneller op lijkt me.
---knip--- prognoses en voorspellingen zijn in deze context ongepast.
Moderamen

Bericht door Moderamen »

Mosselman schreef: De dominee word gesteund door de kerkenraad, dat maakt het er niet sneller op lijkt me.
Natuurlijk wordt de dominee gesteund door de kerkenraad. Anders was er geen probleem. Wat ik bedoel: deze hele zaak, nu zelfs met extra surveillance, geeft weer aan dat het systeem van classis/p.s/synode en daartussen zeeën van tijd gewoonweg niet (meer) werkt.
jemateboer
Contacteer:

Bericht door jemateboer »

Moderamen schreef:
Mosselman schreef: De dominee word gesteund door de kerkenraad, dat maakt het er niet sneller op lijkt me.
Natuurlijk wordt de dominee gesteund door de kerkenraad. Anders was er geen probleem. Wat ik bedoel: deze hele zaak, nu zelfs met extra surveillance, geeft weer aan dat het systeem van classis/p.s/synode en daartussen zeeën van tijd gewoonweg niet (meer) werkt.
Is er niet een veel dieper probleem? De classis, synodes en dergelijke zijn juist bedoeld om deze problematiek op te lossen. Ik zeg het met de grootste voorzichtigheid, maar is hier niet de mens meer aan het woord dan het Woord zelf?
Sola Gratia

Bericht door Sola Gratia »

jemateboer schreef:
Moderamen schreef:
Is er niet een veel dieper probleem? De classis, synodes en dergelijke zijn juist bedoeld om deze problematiek op te lossen. Ik zeg het met de grootste voorzichtigheid, maar is hier niet de mens meer aan het woord dan het Woord zelf?
Volgensmij zijn deze mensen nog vleselijk, zoals Paulus bespreekt in 1 Korinthe 3:3

Want gij zijt nog vleselijk; want dewijl onder u nijd is, en twist, en tweedracht, zijt gij niet vleselijk, en wandelt gij niet naar den mens?
Sola Gratia

Bericht door Sola Gratia »

Nu herinner ik me dat dit topic begon, en gaat over het plaatsen onder sensuur.

Ik zie voor de kerkenraad geen andere mogelijkheid dan deze 2 personen uit het krantenartikel onder sensuur te plaatsen!

Aangezien dit WEL bewezen is. Vermeende misbruik van Jansen niet.

Of zit er volgens uitleggers verschil tussen het zesde en zevende gebod?
DDD

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:Meelevend lid bestaat niet in de GerGem: je bent òf lid òf ingeschreven als meelevend.

En houd je verder aan de feiten aub, van-horen-zeggen berichten zijn niet gewenst.
Er zijn wel degelijk ook niet-meelevende leden, helaas.
Plaats reactie