Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2013

Curatorium

Re: Generale Synode Gereformeerde Gemeenten 2013

Bericht door Curatorium »

Alleen voor DigibronPlus abonnees :nonnon
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Auto schreef:Is er al nieuws van de synode die gisteren vergadert heeft? :OO3
LOL!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Als je maar betaalt...
Auto

Bericht door Auto »

Tiberius schreef:
Als je maar betaalt...
Maar het verschijnt toch vandaag in de krant? ..... dus waarom betalen :huhu
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Auto schreef:Is er al nieuws van de synode die gisteren vergadertd heeft? :OO3
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Auto schreef:Is er al nieuws van de synode die gisteren vergaderd heeft? :OO3
Zeker is er al nieuws, maar als RD lezer moet je anno 2014 wachten totdat de krant in de bus valt of je moet extra betalen om hetzelfde iets eerder digitaal te lezen.
Jongere

Bericht door Jongere »

Tiberius schreef:Ik vind het zelf ook bedroevend weinig en dat in een lange periode.
"Ruim 300 woorden" staat er in Standvastig, dus dat is gemiddeld 4,5 à 5 woorden per Bijbelboek. Zoiets zal je denk ik niet echt merken.

Maar (al vaker gezegd) volgens mij hebben ze sinds het vertrek van Scholten geen kenner van de klassieke talen meer in huis. Dus dat maakt het lastig. Verder valt me het tijdsbestek "enkele jaren" op: over "enkele jaren" is de volgende synode van de GG.
Ter aanvulling; dit bericht uit de krant van gisteren laat zien dat de GBS (gelukkig) breder wil denken dan alleen de woordenlijst.
De Bijbelstichting geeft aan dat ook het ”taalkleed” van de Statenvertaling aandacht verdient. „Dat vraagt meer tijd dan het alleen bezien van de woordenlijst”, aldus de brief. Zowel de GBS als de synode spraken de bereidheid uit om over dit project met elkaar in contact te blijven.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

De GG krijgt overigens ein de lijk een website (als kerkverband).
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Curatorium schreef:De GG krijgt overigens ein de lijk een website (als kerkverband).
Wordt wel verwarrend: www.gergem.info naast www.gergeminfo.nl
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

FlyingEagle schreef:
Auto schreef:Is er al nieuws van de synode die gisteren vergaderd heeft? :OO3
Zeker is er al nieuws, maar als RD lezer moet je anno 2014 wachten totdat de krant in de bus valt of je moet extra betalen om hetzelfde iets eerder digitaal te lezen.
Het is namelijk gewoon nieuw beleid. Snap je?
KB_

Bericht door KB_ »

Luther schreef:
Curatorium schreef:De GG krijgt overigens ein de lijk een website (als kerkverband).
Wordt wel verwarrend: http://www.gergem.info naast http://www.gergeminfo.nl
beter iets dan niets toch? hier in de NRC is alles verboden, belachelijk, ik hoop echt dat die regel de komende synode opgeheven zal worden. internet kan voor zulke mooie zaken gebruikt worden, zeker hier waar sommige kerken in gebieden staan waar het de enige gereformeerde kerk is. maar met een klein gebouwtje op een industrieterrein zullen mensen nooit met het Woord in aanmerking komen. internet is hier een geweldig hulpmiddel voor. ds Baan en Vergunst plaatsen hun preken nu maar op sermonweb blijkbaar mag dat wel, maar een simpele site met kerktijden/adressen enzo is ten strengste verboden. heel jammer!!
Laatst gewijzigd door KB_ op 23 jan 2014, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

KB_ schreef:
Luther schreef:
Wordt wel verwarrend: http://www.gergem.info naast http://www.gergeminfo.nl
beter iets dan niets toch? hier in de NRC is alles verboden, belachelijk, ik hoop echt dat die regel de komende synode opgeheven zal worden. internet kan voor zulke mooie zaken gebruikt worden, zeker hier waar sommige kerken in gebieden staan waar het de enige gereformeerde kerk is. maar met een klein gebouwtje op een industrieterrein zullen mensen nooit met het Woord in aanmerking komen. internet is hier een geweldig hulpmiddel voor. ds Baan en Vergunst plaatsen hun preken nu maar op SermonAudio, blijkbaar mag dat wel, maar een simpele site met kerktijden/adressen etc. is ten strengste verboden. heel jammer.
Volgens mij is het juiste adres: http://www.sermonweb.org/en/
Maar waarom is men daar zo enorm streng?
KB_

Bericht door KB_ »

toen de heritage reformed met sites begonnen hebben ze het bij ons snel verboden. en het wordt strikt gehandhaafd. zo diende de gemeente van Corsica een paar maanden terug in de classis nog een punt in dat iedereen zich er aan moet houden. ik kan me soms best voorstellen dat mensen ons sektarisch vinden, en is het niet een Bijbelse taak om naar buiten te treden? een lichtend licht te zijn?
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

KB_ schreef:toen de heritage reformed met sites begonnen hebben ze het bij ons snel verboden. en het wordt strikt gehandhaafd. zo diende de gemeente van Corsica een paar maanden terug in de classis nog een punt in dat iedereen zich er aan moet houden. ik kan me soms best voorstellen dat mensen ons sektarisch vinden, en is het niet een Bijbelse taak om naar buiten te treden? een lichtend licht te zijn?
Naar buiten treden, ja zeker. Maar door een website te maken zit je nog steeds binnen. We mogen de bijbelse taak om naar buiten te treden niet "afkopen" door een website te maken.

Fysiek naar buiten en praten met je naaste is meer bijbels, dunkt mij. Een combinatie van deze twee zaken is natuurlijk wel mogelijk.
KB_

Bericht door KB_ »

helemaal met je eens hoor eilander. maar dat is het persoonlijk naar buiten treden. als ik met iemand over de tere zaken van het geloof praat gaat het niet zo snel over 'ons kerkgebouw staat daar, en op die datum komt er een dominee'. daar is internet een uitermate geschikt middel voor in een geseculariseerde en gemedialiseerde samenleving. het is toch vreemd dat een GG in nieuwzeeland het wel mag? alsof de situatie daar zo anders is dan in noord amerika. maar dit is offtopic. laten we teruggaan naar de synode van de GG.

mooi initiatief, ik ben benieuwd naar de site als hij er is.
Plaats reactie