Pagina 38 van 56

Re: Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 01 okt 2014, 18:12
door DDD
Dat is prima verwoord. Niet in strijd met wat ik schreef, overigens.

Re: Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 01 okt 2014, 20:11
door Sheba
DDD schreef:Dat is prima verwoord. Niet in strijd met wat ik schreef, overigens.

Jij schreef hooguit ter inspiratie....
In de NBG staat dat de ceremoniële wetten tot het Woord van God behoren om ons te bevestigen in het Evangelie. Wat ze uitgetekend hebben dat is de waarheid en de substantie, de zaak, daarvan geldt ook nu nog.
Dus niet alleen ter "inspiratie" maar ook ter bevestiging. Ze hebben theologisch en ethisch hun waarde.
En daarom ook dat je homoseksualiteit niet als een onbetekende of onbelangrijk onderwerp kan en mag zien. Omdat de Heere Zelf heeft voorgehouden wat wel of niet mag.

Re: Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 01 okt 2014, 20:43
door DDD
Dat is niet met elkaar in strijd.

Maar de substantie is niet de regel zelf, maar de heenwijzing naar Christus. En vandaar dat je vervolgconclusie ook niet juist is.

Het gaat om de waarheid en substantie van de figuren en ceremonien. Dat staat er toch heel duidelijk?

Iets anders is dat wij de bepalingen in de oudtestamentische wet ook gebruiken om ons in het Evangelie te bevestigen en ook om ons leven te reguleren in alle eerbaarheid, tot Gods eer, volgens zijn wil. Als je al dit artikel zou willen gebruiken als argument moet je deze zin aanhalen, en niet de zin daarvoor. Los daarvan staat dat er niet en kun je net zo goed het tegenovergestelde beweren.

Re: Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 01 okt 2014, 20:57
door Luther
@Lien75, jij hebt zoveel vragen gesteld, ik zie even geen kans om op elke vraag in te gaan. Daarnaast stel je vragen die ik reeds beantwoord heb.

Re: Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 01 okt 2014, 21:03
door Sheba
DDD schreef:Dat is niet met elkaar in strijd.

Maar de substantie is niet de regel zelf, maar de heenwijzing naar Christus. En vandaar dat je vervolgconclusie ook niet juist is.

Het gaat om de waarheid en substantie van de figuren en ceremonien. Dat staat er toch heel duidelijk?

Iets anders is dat wij de bepalingen in de oudtestamentische wet ook gebruiken om ons in het Evangelie te bevestigen en ook om ons leven te reguleren in alle eerbaarheid, tot Gods eer, volgens zijn wil. Als je al dit artikel zou willen gebruiken als argument moet je deze zin aanhalen, en niet de zin daarvoor. Los daarvan staat dat er niet en kun je net zo goed het tegenovergestelde beweren.
Ik snap je niet.
De substantie de zaak van de wetten blijft staan. Die is niet vervallen. En daar bedoelde ik onder andere mee het volgende:
Veel wetten, ook die rondom het huwelijk getuigen van Gods bewarende liefde. Zij functioneren als een hek. De Heere bouwde een scheidsmuur ( efeze 2:14) opdat Israël niet onder de heidenen zou omkomen. De Heere deed dat om hen op te voeden tot hun heil. Om hen rein te bewaren bij Zijn dienst.

Wanneer je in het NT leest dat de Heere niet gekomen is om de wet en de profeten te ontbinden maar om te vervullen etc.. Betekent dat niet dat al die wetten zijn afgeschaft, bijvoorbeeld die rondom het huwelijk. Maar dat Christus gekomen is om die wet helemaal vol te maken.
Hij is gekomen om de heerlijkste uitleg naar voren te brengen. ( Calvijn) dat zie je bijvoorbeeld in de Bergrede terug. En om die Wet te verheerlijken en te onderhouden. Maar Hij is niet gekomen om die wetten omver te trappen.
Dus ze blijven van belang. De ethische leefregels die erin gegeven worden, ook mbt homoseksualiteit, gelden dus nog steeds. En zij. Dus niet van onbetekende zaak. Want ze getuigen tenslotte van Gods bewarende liefde...

Re: Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 01 okt 2014, 21:13
door Sheba
lien75 schreef:
DDD schreef:Dat is niet met elkaar in strijd.

Maar de substantie is niet de regel zelf, maar de heenwijzing naar Christus. En vandaar dat je vervolgconclusie ook niet juist is.

Het gaat om de waarheid en substantie van de figuren en ceremonien. Dat staat er toch heel duidelijk?

Iets anders is dat wij de bepalingen in de oudtestamentische wet ook gebruiken om ons in het Evangelie te bevestigen en ook om ons leven te reguleren in alle eerbaarheid, tot Gods eer, volgens zijn wil. Als je al dit artikel zou willen gebruiken als argument moet je deze zin aanhalen, en niet de zin daarvoor. Los daarvan staat dat er niet en kun je net zo goed het tegenovergestelde beweren.
Ik snap je niet.
De substantie de zaak van de wetten blijft staan. Die is niet vervallen. En daar bedoelde ik onder andere mee het volgende:
Veel wetten, ook die rondom het huwelijk getuigen van Gods bewarende liefde. Zij functioneren als een hek. De Heere bouwde een scheidsmuur ( efeze 2:14) opdat Israël niet onder de heidenen zou omkomen. De Heere deed dat om hen op te voeden tot hun heil. Om hen rein te bewaren bij Zijn dienst.

Wanneer je in het NT leest dat de Heere niet gekomen is om de wet en de profeten te ontbinden maar om te vervullen etc.. Betekent dat niet dat al die wetten zijn afgeschaft, bijvoorbeeld die rondom het huwelijk. Maar dat Christus gekomen is om die wet helemaal vol te maken.
Hij is gekomen om de heerlijkste uitleg naar voren te brengen. ( Calvijn) dat zie je bijvoorbeeld in de Bergrede terug. En om die Wet te verheerlijken en te onderhouden. Maar Hij is niet gekomen om die wetten omver te trappen.
Dus ze blijven van belang. De ethische leefregels die erin gegeven worden, ook mbt homoseksualiteit, gelden dus nog steeds. En zijn dus niet van onbetekende zaak. Want ze getuigen tenslotte van Gods bewarende liefde...

Re: Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 01 okt 2014, 21:15
door DDD
Dat kun jij best vinden. En ik ben het daar ook voor een groot deel mee eens. Maar dat is niet wat er staat in de door jou aangehaalde zin van artikel 25 van de NGB. Volgens mij snap je mij dan ook wel, maar artikel 25 NGB niet.

Natuurlijk zijn de wetten rondom het huwelijk wel afgeschaft. Of meende je dat de verplichting de vrouw van je overleden broer te huwen nog onverkort geldt?

De ethische regels in de oudtestamentische wet zijn nog steeds een inspiratiebron voor het leven der dankbaarheid. Dat is precies wat artikel 25 NGB zegt, en alles wat jij daar extra in leest vind ik buikspreken en cirkelredeneringen.

Re: Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 01 okt 2014, 21:30
door DDD
Waarschijnlijk is dit beter te begrijpen:
Artikel 25 - Christus de vervulling van de wet

Wij geloven dat de schaduwachtige eredienst van het oude verbond en de gebruiken die door de wet waren voorgeschreven, met de komst van Christus hebben afgedaan en dat zo aan al deze schaduwen een einde is gekomen1. Daarom moeten de christenen die niet langer handhaven. Toch blijft voor ons de waarheid en de inhoud ervan in Christus Jezus, in wie zij hun vervulling hebben.2 Wel maken wij nog gebruik van de getuigenissen uit de Wet en de Profeten, om ons in het Evangelie te bevestigen en ook om overeenkomstig Gods wil ons leven in alle eerbaarheid in te richten tot zijn eer3.
1 Mat. 27:51; Rom. 10:4; Heb. 9:9, 10. 2 Mat. 5:17; Gal. 3:24; Kol. 2:17. 3 Rom. 13:8-10; 15:4; 2Petr. 1:19; 3:2.

Re: Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 02 okt 2014, 09:30
door Sheba
DDD schreef:Dat kun jij best vinden. En ik ben het daar ook voor een groot deel mee eens. Maar dat is niet wat er staat in de door jou aangehaalde zin van artikel 25 van de NGB. Volgens mij snap je mij dan ook wel, maar artikel 25 NGB niet.

Natuurlijk zijn de wetten rondom het huwelijk wel afgeschaft. Of meende je dat de verplichting de vrouw van je overleden broer te huwen nog onverkort geldt?

De ethische regels in de oudtestamentische wet zijn nog steeds een inspiratiebron voor het leven der dankbaarheid. Dat is precies wat artikel 25 NGB zegt, en alles wat jij daar extra in leest vind ik buikspreken en cirkelredeneringen.
Nee ik zeg dat de wetten ( in navolging van Calvijn) drie functies hebben. behalve een pedagogische functie om van zonden te overtuigen. Ook het burgerlijk gebruik om de zonde te beteugelen en een normatief gebruik als regel der dankbaarheid.
Dus als er in de toenmalige wet stond dat er een verplichting was om met de vrouw van overleden broer te trouwen... Hebben we te beseffen dat dat een wet was om de zwakke positie van zo' n vrouw te versterken. Zo hebben wij de plicht in onze maatschappij en wetgeving om te zien naar de zwakken, hen te beschermen. Waarom? Omdat die wet getuigde van Gods Liefde. die zaak blijft staan. en daar hebben we naar te leven. Omdat in een nieuw en godzalig leven dat als het Goed is de vruchten van Hem zijn. Omdat Hij volmaakt barmhartig, trouw etc. is.

En Leviticus 20:13 geeft aan welke enorme straf er stond op een homoseksuele relatie. Waar beide mannen of vrouwen bewust aan meededen. Dit was zo gruwelijk omdat God het huwelijk tussen man en vrouw Zelf ingesteld heeft.
En daar gaan deze wetten ook over : het huwelijk.
Het huwelijk dat een uniek verbond uitbeeldt tussen twee mensen, een man en een vrouw, die worden samengesmeed tot een eenheid die niet verbroken mag worden en die zijn oorsprong vindt in de schepping van de mens door God. Als God uit de rib van de man de vrouw
schept, zegt de mens: ‘Dit is nu eindelijk been van mijn gebeente en vlees van mijn vlees; deze zal ‘mannin’ heten, omdat ze uit de man genomen is. Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en zij zullen tot
één vlees zijn’ (Gen. 2:23,24).
En een uitbeelding is ook van het hemels huwelijk. Tussen de bruid en de Bruidegom.

Echtscheiding is daarom een zeer ernstige zaak. Dat de Bijbel het onder bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld in geval van overspel) toestaat, is niet omdat God het goedkeurt, maar alleen vanwege de slechtheid en hardheid van het
menselijk hart (Matth.19:8). Wat God heeft samengevoegd, mag de mens niet scheiden.
Het Oude Testament geeft een verbod op overspel, echtscheiding, prostitutie en homoseksualiteit, omdat ze wezensvreemd is aan het huwelijk. Iedere seksuele relatie tussen man en vrouw buiten het huwelijk om, is verboden. Daarom zijn de straffen daarvoor ook zo zwaar. Dat we in een maatschappij leven waarin veel van bovenstaande dingen als normaal worden beschouwd, doet niets af aan de waarheid van Gods Woord. De Bijbel roept ons op om niet gelijkvormig te worden aan de wereld.
En ook omdat NB. de Heere Jezus Zelf alleen de verhouding man en vrouw noemt als huwelijk in het gedeelte over de vraag van de scheidbrief kan je het niet als een onbelangrijke zaak beschouwen ( zoals je eerder deed)

De wetten over het huwelijk had ook iets om de ons te beschermen tegen zonden overmatigheid, ontrouw, dierlijke lusten (waaruit bepaalde specifieke zonden voortvloeien) te laten zegevieren zonden aan banden te leggen. Dat alleen getuigt al weer van Gods Liefde en Trouw. En daar hebben we ons leven naar te richten. Dus zeker geen lichtvaardige zaak!

Ook NBG artikel 25 eindigt met de woorden:
Intussen gebruiken wij nog de getuigenissen, genomen uit de Wet en de Profeten, om ons in het Evangelie te bevestigen, en ook om ons leven te reguleren, in alle eerbaarheid, tot Gods eer, volgens Zijn wil. Dus als de Heere in de wetgeving, maar ook in het NT homoseksuele relaties afwijst kan je weten wat hierin Gods wil is. En dan ben ik niet aan het buikspreken of cirkel redeneren zoals jij noemde. maar blijf ik hierin dicht bij het Woord en onze Belijdenis geschriften.

Re: Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 02 okt 2014, 09:33
door Sheba
Luther schreef:@Lien75, jij hebt zoveel vragen gesteld, ik zie even geen kans om op elke vraag in te gaan. Daarnaast stel je vragen die ik reeds beantwoord heb.

Dat viel wel mee...
Maar ik heb eerlijk gezegd geen zin meer om op deze manier te discussiëren.
Laat dus maar. ::salut

Re: Re : Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 02 okt 2014, 09:40
door Marc_44
lien75 schreef:
DDD schreef:Dat kun jij best vinden. En ik ben het daar ook voor een groot deel mee eens. Maar dat is niet wat er staat in de door jou aangehaalde zin van artikel 25 van de NGB. Volgens mij snap je mij dan ook wel, maar artikel 25 NGB niet.

Natuurlijk zijn de wetten rondom het huwelijk wel afgeschaft. Of meende je dat de verplichting de vrouw van je overleden broer te huwen nog onverkort geldt?

De ethische regels in de oudtestamentische wet zijn nog steeds een inspiratiebron voor het leven der dankbaarheid. Dat is precies wat artikel 25 NGB zegt, en alles wat jij daar extra in leest vind ik buikspreken en cirkelredeneringen.
Nee ik zeg dat de wetten ( in navolging van Calvijn) drie functies hebben. behalve een pedagogische functie om van zonden te overtuigen. Ook het burgerlijk gebruik om de zonde te beteugelen en een normatief gebruik als regel der dankbaarheid.
Dus als er in de toenmalige wet stond dat er een verplichting was om met de vrouw van overleden broer te trouwen... Hebben we te beseffen dat dat een wet was om de zwakke positie van zo' n vrouw te versterken. Zo hebben wij de plicht in onze maatschappij en wetgeving om te zien naar de zwakken, hen te beschermen. Waarom? Omdat die wet getuigde van Gods Liefde. die zaak blijft staan. en daar hebben we naar te leven. Omdat in een nieuw en godzalig leven dat als het Goed is de vruchten van Hem zijn. Omdat Hij volmaakt barmhartig, trouw etc. is.

En Leviticus 20:13 geeft aan welke enorme straf er stond op een homoseksuele relatie. Waar beide mannen of vrouwen bewust aan meededen. Dit was zo gruwelijk omdat God het huwelijk tussen man en vrouw Zelf ingesteld heeft.
En daar gaan deze wetten ook over : het huwelijk.
Het huwelijk dat een uniek verbond uitbeeldt tussen twee mensen, een man en een vrouw, die worden samengesmeed tot een eenheid die niet verbroken mag worden en die zijn oorsprong vindt in de schepping van de mens door God. Als God uit de rib van de man de vrouw
schept, zegt de mens: ‘Dit is nu eindelijk been van mijn gebeente en vlees van mijn vlees; deze zal ‘mannin’ heten, omdat ze uit de man genomen is. Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en zij zullen tot
één vlees zijn’ (Gen. 2:23,24).
En een uitbeelding is ook van het hemels huwelijk. Tussen de bruid en de Bruidegom.

Echtscheiding is daarom een zeer ernstige zaak. Dat de Bijbel het onder bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld in geval van overspel) toestaat, is niet omdat God het goedkeurt, maar alleen vanwege de slechtheid en hardheid van het
menselijk hart (Matth.19:8). Wat God heeft samengevoegd, mag de mens niet scheiden.
Het Oude Testament geeft een verbod op overspel, echtscheiding, prostitutie en homoseksualiteit, omdat ze wezensvreemd is aan het huwelijk. Iedere seksuele relatie tussen man en vrouw buiten het huwelijk om, is verboden. Daarom zijn de straffen daarvoor ook zo zwaar. Dat we in een maatschappij leven waarin veel van bovenstaande dingen als normaal worden beschouwd, doet niets af aan de waarheid van Gods Woord. De Bijbel roept ons op om niet gelijkvormig te worden aan de wereld.
En ook omdat NB. de Heere Jezus Zelf alleen de verhouding man en vrouw noemt als huwelijk in het gedeelte over de vraag van de scheidbrief kan je het niet als een onbelangrijke zaak beschouwen ( zoals je eerder deed)

De wetten over het huwelijk had ook iets om de ons te beschermen tegen zonden overmatigheid, ontrouw, dierlijke lusten (waaruit bepaalde specifieke zonden voortvloeien) te laten zegevieren zonden aan banden te leggen. Dat alleen getuigt al weer van Gods Liefde en Trouw. En daar hebben we ons leven naar te richten. Dus zeker geen lichtvaardige zaak!

Ook NBG artikel 25 eindigt met de woorden:
Intussen gebruiken wij nog de getuigenissen, genomen uit de Wet en de Profeten, om ons in het Evangelie te bevestigen, en ook om ons leven te reguleren, in alle eerbaarheid, tot Gods eer, volgens Zijn wil. Dus als de Heere in de wetgeving, maar ook in het NT homoseksuele relaties afwijst kan je weten wat hierin Gods wil is. En dan ben ik niet aan het buikspreken of cirkel redeneren zoals jij noemde. maar blijf ik hierin dicht bij het Woord en onze Belijdenis geschriften.
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.

Re: Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 02 okt 2014, 09:41
door Luther
lien75 schreef:
Luther schreef:@Lien75, jij hebt zoveel vragen gesteld, ik zie even geen kans om op elke vraag in te gaan. Daarnaast stel je vragen die ik reeds beantwoord heb.

Dat viel wel mee...
Maar ik heb eerlijk gezegd geen zin meer om op deze manier te discussiëren.
Laat dus maar. ::salut
Prima. Scheelt weer tijd.
Marc_44 schreef:In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.
:tilt

Re: Re : Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 02 okt 2014, 09:49
door Sheba
Marc_44 schreef:
lien75 schreef:
DDD schreef:Dat kun jij best vinden. En ik ben het daar ook voor een groot deel mee eens. Maar dat is niet wat er staat in de door jou aangehaalde zin van artikel 25 van de NGB. Volgens mij snap je mij dan ook wel, maar artikel 25 NGB niet.

Natuurlijk zijn de wetten rondom het huwelijk wel afgeschaft. Of meende je dat de verplichting de vrouw van je overleden broer te huwen nog onverkort geldt?

De ethische regels in de oudtestamentische wet zijn nog steeds een inspiratiebron voor het leven der dankbaarheid. Dat is precies wat artikel 25 NGB zegt, en alles wat jij daar extra in leest vind ik buikspreken en cirkelredeneringen.
Nee ik zeg dat de wetten ( in navolging van Calvijn) drie functies hebben. behalve een pedagogische functie om van zonden te overtuigen. Ook het burgerlijk gebruik om de zonde te beteugelen en een normatief gebruik als regel der dankbaarheid.
Dus als er in de toenmalige wet stond dat er een verplichting was om met de vrouw van overleden broer te trouwen... Hebben we te beseffen dat dat een wet was om de zwakke positie van zo' n vrouw te versterken. Zo hebben wij de plicht in onze maatschappij en wetgeving om te zien naar de zwakken, hen te beschermen. Waarom? Omdat die wet getuigde van Gods Liefde. die zaak blijft staan. en daar hebben we naar te leven. Omdat in een nieuw en godzalig leven dat als het Goed is de vruchten van Hem zijn. Omdat Hij volmaakt barmhartig, trouw etc. is.

En Leviticus 20:13 geeft aan welke enorme straf er stond op een homoseksuele relatie. Waar beide mannen of vrouwen bewust aan meededen. Dit was zo gruwelijk omdat God het huwelijk tussen man en vrouw Zelf ingesteld heeft.
En daar gaan deze wetten ook over : het huwelijk.
Het huwelijk dat een uniek verbond uitbeeldt tussen twee mensen, een man en een vrouw, die worden samengesmeed tot een eenheid die niet verbroken mag worden en die zijn oorsprong vindt in de schepping van de mens door God. Als God uit de rib van de man de vrouw
schept, zegt de mens: ‘Dit is nu eindelijk been van mijn gebeente en vlees van mijn vlees; deze zal ‘mannin’ heten, omdat ze uit de man genomen is. Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en zij zullen tot
één vlees zijn’ (Gen. 2:23,24).
En een uitbeelding is ook van het hemels huwelijk. Tussen de bruid en de Bruidegom.

Echtscheiding is daarom een zeer ernstige zaak. Dat de Bijbel het onder bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld in geval van overspel) toestaat, is niet omdat God het goedkeurt, maar alleen vanwege de slechtheid en hardheid van het
menselijk hart (Matth.19:8). Wat God heeft samengevoegd, mag de mens niet scheiden.
Het Oude Testament geeft een verbod op overspel, echtscheiding, prostitutie en homoseksualiteit, omdat ze wezensvreemd is aan het huwelijk. Iedere seksuele relatie tussen man en vrouw buiten het huwelijk om, is verboden. Daarom zijn de straffen daarvoor ook zo zwaar. Dat we in een maatschappij leven waarin veel van bovenstaande dingen als normaal worden beschouwd, doet niets af aan de waarheid van Gods Woord. De Bijbel roept ons op om niet gelijkvormig te worden aan de wereld.
En ook omdat NB. de Heere Jezus Zelf alleen de verhouding man en vrouw noemt als huwelijk in het gedeelte over de vraag van de scheidbrief kan je het niet als een onbelangrijke zaak beschouwen ( zoals je eerder deed)

De wetten over het huwelijk had ook iets om de ons te beschermen tegen zonden overmatigheid, ontrouw, dierlijke lusten (waaruit bepaalde specifieke zonden voortvloeien) te laten zegevieren zonden aan banden te leggen. Dat alleen getuigt al weer van Gods Liefde en Trouw. En daar hebben we ons leven naar te richten. Dus zeker geen lichtvaardige zaak!

Ook NBG artikel 25 eindigt met de woorden:
Intussen gebruiken wij nog de getuigenissen, genomen uit de Wet en de Profeten, om ons in het Evangelie te bevestigen, en ook om ons leven te reguleren, in alle eerbaarheid, tot Gods eer, volgens Zijn wil. Dus als de Heere in de wetgeving, maar ook in het NT homoseksuele relaties afwijst kan je weten wat hierin Gods wil is. En dan ben ik niet aan het buikspreken of cirkel redeneren zoals jij noemde. maar blijf ik hierin dicht bij het Woord en onze Belijdenis geschriften.
In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.
Ja klopt en daar kan ik nog wel veel in leren. Maar dwalingen kosten helaas wel veel tijd om te bestrijden. Want we zeggen wel we onderschrijven de belijdenissen etc. Maar dien we het ook werkelijk? En verstaan ze we ook werkelijk vanuit het Woord?

Verder zou het helemaal niet zoveel kwaad kunnen als je wat meer leest hierover vanuit Schrift en Belijdenis. Want dat zou een hoop onzinnig geklets hebben voorkomen in dit topic.

Re: Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 02 okt 2014, 09:53
door Sheba
Luther schreef:
lien75 schreef:
Luther schreef:@Lien75, jij hebt zoveel vragen gesteld, ik zie even geen kans om op elke vraag in te gaan. Daarnaast stel je vragen die ik reeds beantwoord heb.

Dat viel wel mee...
Maar ik heb eerlijk gezegd geen zin meer om op deze manier te discussiëren.
Laat dus maar. ::salut
Prima. Scheelt weer tijd.
Marc_44 schreef:In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.
:tilt
En Luther, als jij nu eens gewoon ronduit direct eerlijk had toegegeven dat je exegese Wbt. gruwel en de geldigheid wetten niet sterk is, had je dat een hoop leeswerk gescheeld. Maar omdat je bijna nergens rechtstreeks of juist wel omzichtig op ingaat. De kernvraag gewoon laat liggen en ik zo stom ben om daar nog serieus op in te gaan had jij veel leeswerk!

Re: Homoseksualiteit in de refowereld

Geplaatst: 02 okt 2014, 10:00
door Tiberius
Kan het wat vriendelijker, aub?