Beroepingswerk discussie [7]

Job

Re: Beroepingswerk discussie [7]

Bericht door Job »

HHR schreef: Vandaag, 09:17 Ik denk dat ik een heel objectieve beoordeling gaf.
En snap serieus niet dat die post ook weer negatief geduid wordt.
Overigens heb ik, mede door goede info, redelijk zicht op de flanken binnen de GG.
En ik snap best dat wat vroeger rechts was, inmiddels als midden en gematigd geduid wordt ;)
Dus in die zin hebben jullie gelijk.
Ik lees veel van je postings met plezier. De meeste van je GG-beschouwingen wekken geven me jeuk. Je komt nogal eens met bronnen aan, maar ik denk niet dat je beseft dat het erop lijkt dat je over tamelijk selectieve bronnen beschikt cq. bronnen die jouw vooringenomenheid bevestigen. Het zou allemaal weleens veel genuanceerder kunnen liggen dan de bronnen waar jij je mee voedt.

Ik vind de vraag die Pierre je stelt heel relevant, zeker als mijn observatie klopt dat je geen lid bent van de Gereformeerde Gemeenten. Heb je zelf onder het gehoor van beide broeders gezeten? Volgens mij heb je echt pas dan recht van spreken, mits je ook in staat was te luisteren met objectieve oren.
HHR

Bericht door HHR »

MGG schreef: Vandaag, 10:16 . De eventuele combinatie van verrechtsing in leer en verlinksing in levenswandel zou wel interessant zijn.
Hiervoor hoef je alleen maar naar diverse gemeenten op de Veluwe te kijken.
Interessant proces inderdaad.
HHR

Bericht door HHR »

Job schreef: Vandaag, 10:37 Heb je zelf onder het gehoor van beide broeders gezeten? Volgens mij heb je echt pas dan recht van spreken, mits je ook in staat was te luisteren met objectieve oren.
Ja.
Ah dus er zit een voorwaarde aan ;)
refo

Bericht door refo »

HHR schreef: Vandaag, 12:09
Job schreef: Vandaag, 10:37 Heb je zelf onder het gehoor van beide broeders gezeten? Volgens mij heb je echt pas dan recht van spreken, mits je ook in staat was te luisteren met objectieve oren.
Ja.
Ah dus er zit een voorwaarde aan ;)
En een lastige voorwaarde. Objectieve oren bestaan namelijk niet. Gelukkig zegt hij: volgens mij.
Job

Bericht door Job »

Welwillende, toegenegen oren is misschien beter geformuleerd.
HHR

Bericht door HHR »

Job schreef: Vandaag, 15:58 Welwillende, toegenegen oren is misschien beter geformuleerd.
Ik had van jou een bijbelser mensbeeld verwacht. ;)
Bobber

Bericht door Bobber »

MGG schreef: Gisteren, 21:49
BSH schreef: Gisteren, 21:24 Zegt het iets dat kandidaat Kroon wel op tweetal staat in Bodegraven en Kampen, maar De Jong niet? En in Middelburg-C precies andersom?
Beide worden door het midden beroepen. Vermoedelijk Kroon wat meer links van het midden en De Jong wat meer rechts van het midden. Zoiets hoeft niks over de inhoud te zeggen. Voordracht en woordkeus speelt soms een flinke rol. Dat Middelburg-C alleen De Jong op tweetal zet, valt wel op. Waarschijnlijk wil de kerkenraad graag dat hij komt. Ik weet niet of een enkelvoudige voordracht in de GG mag. Ik zou toezeggen dat ik mijn schoen opeet als De Jong niet gekozen word.
Denk dat Middelburg geen student wil. Dat kan ook heel verstandig zijn soms. Stemmingsdatum is pas volgende week. Meestal word aan het einde van de eerste week al een beroep aangenomen.
Job

Bericht door Job »

HHR schreef: Vandaag, 16:26
Job schreef: Vandaag, 15:58 Welwillende, toegenegen oren is misschien beter geformuleerd.
Ha ha, klinkt niet echt Bijbels indd. :D

Nog anders geformuleerd: ga je er positief dan wel negatief vooringenomen zitten met betrekking tot het toelatingsbeleid van het curatorium, met betrekking tot de koers van de GG, met betrekking tot... enzovoort. En nog veel belangrijker dan positieve of negatieve vooringenomenheid: zit je er met honger naar het Woord, onwaardig om iets te ontvangen, of met een volle buik en kieskeurig. Allemaal vragen die ik mezelf genoodzaakt ben elke dienst te stellen.
refo

Bericht door refo »

Job schreef: Vandaag, 16:45
HHR schreef: Vandaag, 16:26
Ha ha, klinkt niet echt Bijbels indd. :D

Nog anders geformuleerd: ga je er positief dan wel negatief vooringenomen zitten met betrekking tot het toelatingsbeleid van het curatorium, met betrekking tot de koers van de GG, met betrekking tot... enzovoort. En nog veel belangrijker dan positieve of negatieve vooringenomenheid: zit je er met honger naar het Woord, onwaardig om iets te ontvangen, of met een volle buik en kieskeurig. Allemaal vragen die ik mezelf genoodzaakt ben elke dienst te stellen.
Je hebt het er maar druk mee.
Plaats reactie