Verzadigde en geharde vetten zijn voor iedereen slecht.JolandaOudshoorn schreef:Ach... ik heb niets tegen extra vet :-)
Als je wat meer vet op je botten wilt, kan je beter onverzadigde vetten nemen, zoals vette vis, avocado's, enzovoorts.
Verzadigde en geharde vetten zijn voor iedereen slecht.JolandaOudshoorn schreef:Ach... ik heb niets tegen extra vet :-)
Ik heb zelf een Actifry, en vind de patat daaruit lekkerder dan uit de friteuse (die ik dan weer zelf niet heb). Knapperig zonder veel vet. Tweedehands op Marktplaats voor een koopje. Ook heel geschikt voor gebakken aardappels.Tiberius schreef:Het zijn dezelfde producten; althans die ik gebruik. Ik hoop voor de friteuse geen andere patat of snacks dan voor de airfryer (ik gebruik beide).DDD schreef:Ik vind het niet zo heel raar. Want eten uit de oven moet -om een beetje lekker te blijven en niet uitgedroogd te smaken- vrij vettig of vochtig zijn.
Da's alweer achterhaald hè.Tiberius schreef:Verzadigde en geharde vetten zijn voor iedereen slecht.JolandaOudshoorn schreef:Ach... ik heb niets tegen extra vet :-)
Als je wat meer vet op je botten wilt, kan je beter onverzadigde vetten nemen, zoals vette vis, avocado's, enzovoorts.
Ik las in de krant, Op Sardinië eten ze veel vet varkensvlees, op Okinawa in Japan rauwe vis. Daar doen ze niet aan chips light.Posthoorn schreef:Da's alweer achterhaald hè.Tiberius schreef:Verzadigde en geharde vetten zijn voor iedereen slecht.JolandaOudshoorn schreef:Ach... ik heb niets tegen extra vet :-)
Als je wat meer vet op je botten wilt, kan je beter onverzadigde vetten nemen, zoals vette vis, avocado's, enzovoorts.Verzadigde vetten zijn niet per definitie schadelijk. Eet dus gerust roomboter en volle zuivel.
Zout, suiker.Wim Anker schreef:Wat is er mis met groente uit blik? Van b.v. HAK?
Ik zal eens kijken op zo'n pot.Mara schreef:Zout, suiker.Wim Anker schreef:Wat is er mis met groente uit blik? Van b.v. HAK?
Maar ja, de meeste mensen doen toch sowieso ook zout op het eten, zou je zeggen.
Ik vind sperziebonen en erwten te gaar uit blik, maar dat is een kwestie van smaak, ik laat het niet weg vanwege deze bezwaren.
Ik heb een paar potten staan voor "nood".
Wij doen geen zout op het eten. Misschien ook maar net wat je gewend bent.Mara schreef:Zout, suiker.Wim Anker schreef:Wat is er mis met groente uit blik? Van b.v. HAK?
Maar ja, de meeste mensen doen toch sowieso ook zout op het eten, zou je zeggen.
Ik vind sperziebonen en erwten te gaar uit blik, maar dat is een kwestie van smaak, ik laat het niet weg vanwege deze bezwaren.
Ik ook niet. Ik doe zelfs geen zout meer over een eitje.eilander schreef:Wij doen geen zout op het eten. Misschien ook maar net wat je gewend bent.Mara schreef:Zout, suiker.Wim Anker schreef:Wat is er mis met groente uit blik? Van b.v. HAK?
Een ei zonder zout wordt zelfs als gezegde gebruikt als zou iets niet compleet zijn.....Mara schreef:Ik ook niet. Ik doe zelfs geen zout meer over een eitje.eilander schreef:Wij doen geen zout op het eten. Misschien ook maar net wat je gewend bent.Mara schreef:Zout, suiker.Wim Anker schreef:Wat is er mis met groente uit blik? Van b.v. HAK?
En de rest van het gezin doet het naar believen.
In gerechten waar echt wel zout in moet (soepen en sauzen) gebruik ik halvazout. (minder natrium, toegevoegd kalium)
Dan heb je de verkeerde pot uit het schap gehaald. AH heeft ook 100% pindakaas. Geen vreemde olieën dus toegevoegd zoals bij de Lidl. Jumbo heeft trouwens ook een 100% puur pindakaas.merel schreef: Waar ik mij wel druk over maak is het stoppen van suikers in voedsel waar het van oorsprong niet in zit. Wij hebben altijd pindakaas vd Lidl, ingrediënten pinda's, olie, beetje zout. Zoals het denk ik ook hoort. Nu een keer pindakaas van Ah. Zit daar dextrose in. Daar baal ik van!