GerGem Kruiningen

Mosselman

Re: GerGem Kruiningen

Bericht door Mosselman »

Sola Gratia schreef:Afgelopen zondag is er tijdens de diensten beveiliging gespot. Weet iemand of dit met dit topic te maken heeft of het misschien iets anders is?
Ja klopt, staat in verband met opgelopen spanningen tussen kerkgangers/gangsters onderling, de predikant was inderdaad zelf afwezig
For God so loved the world that he gave his one and only Son, that whoever believes in him shall not perish but have eternal life.
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
Tom schreef:Maarrrrr jongens: door het Yerseke kerkbouw debacle en SGP tirannie is er in het onchristelijke gedeelte van Reimerswaal een enorme refohaat ontstaan. Ik denk zomaar dat de beveiliging daar mee te maken heeft. Bijvoorbeeld een grappenmaker die een dreigbrief stuurt.
Ik vrees (je weet dat ik een enorme pessimist ben die alles donkerzwart ziet, dat wil men toch liever horen dan dat ik realist zeg) dat dit nog maar het begin is.
Js, die SGP-tirannie lijkt niet te stoppen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
Tom schreef:Maarrrrr jongens: door het Yerseke kerkbouw debacle en SGP tirannie is er in het onchristelijke gedeelte van Reimerswaal een enorme refohaat ontstaan. Ik denk zomaar dat de beveiliging daar mee te maken heeft. Bijvoorbeeld een grappenmaker die een dreigbrief stuurt.
Ik vrees (je weet dat ik een enorme pessimist ben die alles donkerzwart ziet, dat wil men toch liever horen dan dat ik realist zeg) dat dit nog maar het begin is.
Beste vriend,
Wat bedoelt u? Ik denk dat ik wel begrijp wat u bedoelt, maar zeg het vrijuit. Aan verhullend taalgebruik hebben we niets, of het moet niet echt door de beugel kunnen? Verzoeke u vrijuit te zeggen wat u bedoelt. Immers, dat komt de verstaanbaarheid ten goede, tevens worden misverstanden zo uitgesloten. Ik wacht op een nadere reactie. Alvast vriendelijk dank.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Dat was gewoon een gevat taalgrapje, Dia.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Herman schreef:Dat was gewoon een gevat taalgrapje, Dia.
Beste vriend, ik dacht dat ik schrijver had gevraagd. Niemand weet beter wat er bedoeld wordt dan degene die het heeft gezegd.
Ik wacht nog wel even, want we hoeven toch niet voor een ander te spreken?
DDD

Bericht door DDD »

Waarom zouden we niet voor een ander mogen spreken? Ik ben altijd erg blij als iemand jouw bijdragen uitlegt, want ze zijn voor mij vaak onbegrijpelijk onduidelijk.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Waarom zouden we niet voor een ander mogen spreken? Ik ben altijd erg blij als iemand jouw bijdragen uitlegt, want ze zijn voor mij vaak onbegrijpelijk onduidelijk.
Ik heb de vraag aan een persoon gevraagd. Dan acht het normaal als ook die persoon antwoordt.
Laten we ons er niet zo makkelijk van af laten maken, door anderen het te laten zeggen. Ik acht dit geen betere weg. We horen eerlijk en recht door zee te zijn, en te allen tijde bereid om te verantwoorden wat we zeggen.
DDD

Bericht door DDD »

Wat heet antwoorden? Ik heb het idee dat jij ook heel vaak niet antwoordt op wat ik schrijf. Of voortdurend over andere onderwerpen begint. Soms is het goed als iemand dan even toelicht waar het misverstand zit. Ik zie daar geen bezwaar tegen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

On-topic graag mensen.
Charles

Bericht door Charles »

Mosselman schreef:
Sola Gratia schreef:Afgelopen zondag is er tijdens de diensten beveiliging gespot. Weet iemand of dit met dit topic te maken heeft of het misschien iets anders is?
Ja klopt, staat in verband met opgelopen spanningen tussen kerkgangers/gangsters onderling, de predikant was inderdaad zelf afwezig
Dan heeft een beveiliger buiten weinig zin lijkt me. Heeft wellicht meer te maken met de heissa om de megakerk in de buurt zoals iemand in dit draadje opmerkte.
zwaluw

Bericht door zwaluw »

Helaas hebben sommige gemeenteleden gemeend dat ze de dominee en de zaak steunen door andere gemeente leden die het niet (volledig) eens zijn met de lijn van de ds en kerkenraad te ontslaan en er gaan zelfs geruchten door de gemeente dat tenminste een gemoedsbezwaarde fysiek aangevallen is. Helaas zal de politie daarom geacht hebben dat het beter was om fysiek bij de kerk aanwezig te zijn om ook de andere gemeente leden die zich nu onveilig voelen te laten weten dat de zaak uiterst serieus genomen wordt.
Christa

Bericht door Christa »

zwaluw schreef:Helaas hebben sommige gemeenteleden gemeend dat ze de dominee en de zaak steunen door andere gemeente leden die het niet (volledig) eens zijn met de lijn van de ds en kerkenraad te ontslaan en er gaan zelfs geruchten door de gemeente dat tenminste een gemoedsbezwaarde fysiek aangevallen is. Helaas zal de politie daarom geacht hebben dat het beter was om fysiek bij de kerk aanwezig te zijn om ook de andere gemeente leden die zich nu onveilig voelen te laten weten dat de zaak uiterst serieus genomen wordt.
Wat bedoel je met ontslaan?
JCRyle

Bericht door JCRyle »

zwaluw schreef:Helaas hebben sommige gemeenteleden gemeend dat ze de dominee en de zaak steunen door andere gemeente leden die het niet (volledig) eens zijn met de lijn van de ds en kerkenraad te ontslaan en er gaan zelfs geruchten door de gemeente dat tenminste een gemoedsbezwaarde fysiek aangevallen is. Helaas zal de politie daarom geacht hebben dat het beter was om fysiek bij de kerk aanwezig te zijn om ook de andere gemeente leden die zich nu onveilig voelen te laten weten dat de zaak uiterst serieus genomen wordt.
Weet je ... ik kijk er nog geeneens van op. Het is absurd dat wel natuurlijk.
Maar zeker niet nadat ik begreep dat kerkenraadsleden weleens bedreigd werden, na een beslissing, door tegenstanders. Dit overigens totaal los van Kruiningen.
refo

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
refo schreef:
-DIA- schreef:
Beste vriend,
Wat bedoelt u? Ik denk dat ik wel begrijp wat u bedoelt, maar zeg het vrijuit. Aan verhullend taalgebruik hebben we niets, of het moet niet echt door de beugel kunnen? Verzoeke u vrijuit te zeggen wat u bedoelt. Immers, dat komt de verstaanbaarheid ten goede, tevens worden misverstanden zo uitgesloten. Ik wacht op een nadere reactie. Alvast vriendelijk dank.
Lees je eigenlijk wel de bijdragen waarop je zelf reageert? Als je dat gedaan had zou je dat niet vragen.
zwaluw

Re: RE: Re: GerGem Kruiningen

Bericht door zwaluw »

Christa schreef:
Wat bedoel je met ontslaan?
Diverse onafhankelijke gemeenteleden hebben te kennen gegeven dat er minstens een gemeentelid ontslagen zou zijn omdat hij anders over de zaak dacht dan zijn werkgever die ook lid is vandezelde kerkelijke gemeente en een ander gemeentelid zou als ondernemer werk kwijt geraakt zijn van een ondernemer die tevens lid is vandezelfde kerkelijke gemeente. Hoe je ook over de hele zaak denkt vindt ik het persoonlijk zelf als lid van de gg kruiningen diep en dieptriest
Laatst gewijzigd door zwaluw op 26 jul 2017, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie