Gisteren de dokter gebeld voor herhalingsrecept, voicemail luid, duidelijk en niet te snel ingesproken.
Vandaag naar de apotheek om de medicijnen te halen. Lange rij. Verkeerde medicijnen gekregen. Assistente van de dokter had iets anders doorgegeven dan ik besteld had. De goede mogen ze niet meegeven.
Naar de doktersassistente, die druk is met theedrinken. Na twintig minuten is haar thee op, en gaat ze luidkeels ten pleziere van de volle wachtkamer mijn medicatie doornemen. Ach ja, ze wist het weer, ik had op die voicemail wel een ander medicijn aangegeven, maar die had ik niet zo lang geleden nog gehaald, dus ze had de andere soort die ik gebruik maar doorgegeven aan de apotheek. Tuurlijk, da's heel logisch. Het duurde een tijdje voor ze snapte dat als je veel pilletjes slikt, de medicijnen ook snel op zijn. Als je weinig pilletjes slikt, doe je er langer mee. Nieuw recept doorgegeven aan de apotheek.
Naar de apotheek. Lange rij. Eindelijk aan de beurt. Mevrouw, weet u wel dat dit veel pillen zijn? Jazeker. Mevrouw, weet u wel dat u er teveel slikt? Jazeker, dat is niet teveel. Mevrouw, u hebt zojuist al medicijnen opgehaald, weet u zeker dat u die andere ook moet? Jazeker. Mevrouw, we hebben geen recept van de nieuwe hoeveelheden. Welles, die gaf de assistente van de dokter net door. Mevrouw, we hebben de medicijnen niet op voorraad.