Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Zeeuw
Berichten: 11808
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef: 05 feb 2024, 15:54
Zeeuw schreef: 05 feb 2024, 14:27
huisman schreef: 05 feb 2024, 13:08
Terri schreef: 05 feb 2024, 13:03

Ik zou me voor kunnen stellen dat de lust je vergaat als er zo over je geschreven wordt. ( vet gedrukt)
@Philphot schreef ook al dat het allemaal wat genuanceerder ligt dan menigeen nu meent te denken.
Er zijn zaken waar nuance schade brengt. Er zal niemand van ons zeggen dat de verschrikking rondom de Holocaust wat genuanceerder ligt. Rusland valt met grote macht een buurland binnen. Er vallen duizenden burgerslachtoffers. Ga de nabestaanden maar uitleggen dar het allemaal wat genuanceerder ligt.
Soms brengt alles zwart-wit maken schade. Je trekt zaken bij elkaar, waar ook Refo echt niet 'voor' is.
Ik reageerde op Terri niet op refo.
Ja hoor, uiteindelijk wel.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17587
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door huisman »

Zeeuw schreef: 05 feb 2024, 16:31
huisman schreef: 05 feb 2024, 15:54
Zeeuw schreef: 05 feb 2024, 14:27
huisman schreef: 05 feb 2024, 13:08

Er zijn zaken waar nuance schade brengt. Er zal niemand van ons zeggen dat de verschrikking rondom de Holocaust wat genuanceerder ligt. Rusland valt met grote macht een buurland binnen. Er vallen duizenden burgerslachtoffers. Ga de nabestaanden maar uitleggen dar het allemaal wat genuanceerder ligt.
Soms brengt alles zwart-wit maken schade. Je trekt zaken bij elkaar, waar ook Refo echt niet 'voor' is.
Ik reageerde op Terri niet op refo.
Ja hoor, uiteindelijk wel.
Nee, ook niet uiteindelijk.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw
Berichten: 11808
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef: 05 feb 2024, 16:48
Zeeuw schreef: 05 feb 2024, 16:31
huisman schreef: 05 feb 2024, 15:54
Zeeuw schreef: 05 feb 2024, 14:27 Soms brengt alles zwart-wit maken schade. Je trekt zaken bij elkaar, waar ook Refo echt niet 'voor' is.
Ik reageerde op Terri niet op refo.
Ja hoor, uiteindelijk wel.
Nee, ook niet uiteindelijk.
Haha, onze Huisman ::bye
Gezang
Verbannen
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 jan 2024, 19:40

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Gezang »

Terri schreef: 05 feb 2024, 13:03
ZWP schreef: 05 feb 2024, 08:03
Gezang schreef: 03 feb 2024, 22:58
refo schreef: 02 feb 2024, 14:46Misschien de geschiedenis van Rusland tov het westen eens nagaan? Er is voldoende reden waarom Rusland ons niet vertrouwt.
Een komiek kan mensen laten lachen en laten huilen. Niet voor niets gaat hij met zijn uitgestreken gezicht graag op reis. Hij kan gevoelens manipuleren. En dat doet hij.
Hij laat liever zijn land in puin vervallen, dan dat hij zijn eigen positie opgeeft. Dat is alles: zijn positie.
Kom uit je complot bubbel. Je lijkt het contact met de realiteit kwijt te zijn.
Ik ben ondertussen wel benieuwd naar de reactie van @refo zelf, en wat zijn bronnen zijn.
Ik zou me voor kunnen stellen dat de lust je vergaat als er zo over je geschreven wordt. ( vet gedrukt)
@Philphot schreef ook al dat het allemaal wat genuanceerder ligt dan menigeen nu meent te denken.
Ik denk wel dat het uit complot wereld is..
Ook klinkt er geen realiteit in door. Wel fake news. Dus denk dat m'n opmerking prima is
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23930
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door refo »

Het is geen complot. Het is gewoon wat je al vanaf de jaren 90 ziet aankomen.
We zullen wel zien wat er van Oekraïne overblijft.
Gezang
Verbannen
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 jan 2024, 19:40

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Gezang »

refo schreef: 05 feb 2024, 20:09 Het is geen complot. Het is gewoon wat je al vanaf de jaren 90 ziet aankomen.
We zullen wel zien wat er van Oekraïne overblijft.
Dus jij zag in de jaren 90 al dat er een komiek zou komen in Oekroeine die het land bedriegt voor zijn eigen positie?
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1492
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door Delftenaar »

Overigens heeft Rusland in de jaren '90 nog aan Oekraïne beloofd hun veiligheid en onafhankelijkheid te garanderen.
DDD
Berichten: 29043
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door DDD »

Het gaat er bovendien niet om of je dit zag aankomen. Sinds 2013 was best te zien aankomen dat Rusland expansiedrift zou laten zien. Maar het gaat er om hoe je daarop moet reageren.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17587
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door huisman »

refo schreef: 05 feb 2024, 20:09 Het is geen complot. Het is gewoon wat je al vanaf de jaren 90 ziet aankomen.
We zullen wel zien wat er van Oekraïne overblijft.
In de jaren 30 van de vorige eeuw zagen ook genoeg mensen de dreiging van Nazi Duitsland. Gelukkig werd en na mei 1940 niet gezegd door de geallieerden. We zullen wel zien wat er van Nederland overblijft.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9335
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door parsifal »

refo schreef: 05 feb 2024, 20:09 Het is geen complot. Het is gewoon wat je al vanaf de jaren 90 ziet aankomen.
We zullen wel zien wat er van Oekraïne overblijft.
Wat zag je aankomen?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
elbert
Berichten: 1351
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door elbert »

parsifal schreef: 06 feb 2024, 14:06Wat zag je aankomen?
Dat moet refo maar beantwoorden, maar wat ik aan zag komen was dat er spanningen en conflicten zouden ontstaan in gebieden die niet ingebed waren in een Europese veiligheidsstructuur zoals de NAVO. Dat hebben we gezien in het voormalige Joegoslavië en dat zien we nu in Oekraïne. Daarom zou het een goede zaak zijn geweest als Oekraïne eerder in de NAVO zou zijn opgenomen. Dan was deze oorlog er ook niet geweest.
Dat gaat uiteraard diametraal in tegen het Russische narratief dat de NAVO de oorzaak is van het conflict. Integendeel: dat is Rusland.
DDD
Berichten: 29043
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door DDD »

Volkomen eens. Maar wel zou dat vereisen dat Europa niet al te zelfgenoegzaam voortdobbert. Rusland is al enkele jaren volop aan het produceren in een oorlogseconomie. Als wij denken dat we er wel zonder kleerscheuren vanaf gaan komen, is dat naar mijn idee erg onnozel.

Je ziet nu al dat -deels door Russische propaganda, deels door autonome ontwikkelingen- Europa stappen zet richting een dictatuur. Het kan goed zijn dat wij over 30 jaar ook een soort Poetin hebben hier. Ik ben er helemaal niet gerust op. Als Wilders meer dan de helft van de stemmen krijgt, dan zet hij de deur naar Rusland wijd open.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17587
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door huisman »

DDD schreef: 09 feb 2024, 10:20 Volkomen eens. Maar wel zou dat vereisen dat Europa niet al te zelfgenoegzaam voortdobbert. Rusland is al enkele jaren volop aan het produceren in een oorlogseconomie. Als wij denken dat we er wel zonder kleerscheuren vanaf gaan komen, is dat naar mijn idee erg onnozel.

Je ziet nu al dat -deels door Russische propaganda, deels door autonome ontwikkelingen- Europa stappen zet richting een dictatuur. Het kan goed zijn dat wij over 30 jaar ook een soort Poetin hebben hier. Ik ben er helemaal niet gerust op. Als Wilders meer dan de helft van de stemmen krijgt, dan zet hij de deur naar Rusland wijd open.
Dat laatste is geen denkbaar scenario. Wilders of samen met Baudet meer dan 75 zetels.
Er is echter een ander invloedrijk land waar een Poetin vriend waarschijnlijk meer dan 50% van de stemmen gaat halen. Dhr. Trump. Dat zou desastreus zijn voor Oekraïne, voor Europa, voor NAVO, voor de VS , ja voor de hele wereld.
Ik hoop als dit zou gebeuren het leger in de VS de macht enige tijd overneemt, Trump afzet en verkiezingen gaat organiseren wanneer de politiek in de VS weer genormaliseerd is.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 29043
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door DDD »

Het zou hoog tijd zijn dat Europa zijn eigen broek kan ophouden. Ik heb wel wat meer vertrouwen in de democratie in Europa dan in Amerika, maar niet zoveel als jij.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17587
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Moet Nederland de JSF aanschaffen?

Bericht door huisman »

DDD schreef: 09 feb 2024, 10:42 Het zou hoog tijd zijn dat Europa zijn eigen broek kan ophouden. Ik heb wel wat meer vertrouwen in de democratie in Europa dan in Amerika, maar niet zoveel als jij.
Militair gezien kan Europa nog decennia niet zijn eigen broek ophouden. NAVO is/wordt nu versterkt met Finland en Zweden. Investeren in NAVO lijkt mij het meest noodzakelijk. Maar dan moet Trump niet de verkiezingen winnen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie