Het is een variant op de zomerlasagne, maar die vond jij te romig en te vet en ik denk dat je dit met deze ook zal vinden.merel schreef:Winterlasagne? Hoe maak je dat? Ook echt met dezelfde kruiden of is dat ook anders? Boerenkool heb ik nog nooit anders gebruikt dan in de stamppot, maar wellicht het overwegen waard om het in een lasagne te doen.
Er zit nl. mascarpone in.

Maar hier is het receptje, je kunt de mascarpone dan eventueel vervangen door een roomkaas light.
Spekjes uitbakken.
In een wok Italiaanse wokgroenten roerbakken, boerenkool bijvoegen en wokken tot het geslonken is tot de helft.
Twee eetlepels gedroogde Italiaanse kruiden toevoegen.
Melk en mascarpone tegen de kook aan brengen, geraspte kaas toevoegen, laten smelten, peper en zout naar smaak.
Een dun laagje saus op de bodem van de ovenschaal uitsmeren, bedekken met verse lasagne (het is nl een kortere oventijd dan de gewone lasagne)
De spekjes door het groentenmengsel roeren en daarmee een laagje maken, herhalen, op het laatst de saus en daarop het restant van de geraspte kaas.
Ik kan jou geen hoeveelheden geven, omdat jij meer eters hebt.
Maar voor 4 personen heb je 300 gram boerenkool nodig en ca. 400 gram groentenmix.
Ik had nu een keer geroockte speckjes, omdat ze in de aanbieding waren.
Maar ik heb liever gewone, was er niet enthousiast over.
Ze bleven wel lekker knapperig.