Ik heb het al eerder geplaatst, maar hiet nog eens:Jantje schreef:Wij hebben geen voeten om te gaan en geen handen om aan te nemen. Dat kan God alleen.Amstelodamense schreef:Exact, daar moest ik ook aan denken. Dus Pierre, laten we samen gaan.Geytenbeekje schreef:@pierre27
Die mensen moeten naar dokter Jezus, die kan hen van de lijdelijkheid afhelpen
Bij de ramp in '53 zat een man half verkleumd op een dak, de buren hadden een soort vlot gemaakt en riepen dat hij er nog wel bij kon komen, nee, riep de man, God moet het doen Hij alleen kan mij redden, enkele uren later het dak kraakte het water kolkte, de nood werd groter, gelukkig er kwam een reddingsboot, maar de man riep, nee... God moet het doen Hij alleen kan mij redden.
weer enkele uren later de nood werd onhoudbaar, zijn handen konden het dak haast niet meer vasthouden, maar gelukkig er kwam een helikopter die een touw met een lus van bovenaf liet zakken en hij gered kon worden maar: nee, riep de man, God moet het doen Hij alleen kan mij redden.
De man verdronk jammerlijk, hij vroeg aan God waarom heeft U mij niet gered? Ik heb toch steeds gezegd dat U mij alleen kon redden.
God zei:"ik heb een vlot gestuurd, toen de nood groter werd een boot, toen de nood onhoudbaar was een helikopter die je van bovenaf kon redden, maar jij heb niet gewild.