Erdee

Edelweiss

Re: Erdee

Bericht door Edelweiss »

Dank Evangelist voor je antwoord. Ik ben het volledig met je eens, met als uitzondering bijvoorbeeld een winkel aan het strand waar ze surfborden en aanverwante artikelen verkopen. Daar vind ik een korte broek prima.

huisman schreef: Vandaag, 18:25
DDD schreef: Vandaag, 18:13
Evangelist schreef: Vandaag, 17:23
DDD schreef: Vandaag, 13:20 Dat is voor mij echt ongelofelijk. Dus in een kledingzaak mag een verkoper geen korte broek dragen???

En bij Albert Heijn? Waar het trouwens altijd ijskoud is in mijn dorp dus een korte broek ligt niet zo voor de hand.
Een korte broek is wat mij betreft echt not done voor een volwassen man die gewoon aan het werk is op een kantoor, in een winkel, een shop, een autozaak, o.i.d. (Ook als antwoord op Edelweis.)
Ik vind dat verbazingwekkend. Ik ga rustig in een korte broek naar mijn werk en ik ben al een wat oudere man.

Maar los daarvan: laat je in zo'n geval de winkelwagen staan of ruim je hem zelf weer leeg?

En verder is het natuurlijk prima als leerlingen een docent met 'u' aanspreken. Heel goed zelfs. Maar volwassen mensen die elkaar herhaaldelijk spreken, tutoyeren in een normaal geval. Bijzondere clientrelaties daargelaten.
Een korte broek in in heel veel branches not done. Bij één van de (seculiere) organisaties waar ik nu voor werk is het domweg verboden. En terecht. (...)
Zeker terecht. Elke gentleman met goede smaak in een respectabel beroep dient zich wat mij betreft dienovereenkomstig te kleden.
Plaats reactie