Ik denk doordat PVV meer en meer geaccepteerd is, de publieke opinie in zijn geheel ook verschoven is (Overton-venster) en dat dat de SGP ook beïnvloedt. Sowieso zie je binnen de SGP ook twee lijnen als het gaat om de houding t.o.v. cultuurchristendom en bijv. de ontwikkelingen in de VS c.q. Trump.
Ik kan me goed voorstellen dat een groep SGP-ers het in toenemende mate moeilijker vindt om dat te rijmen met het gebod tot naastenliefde en daarom op een bepaald moment zijn/haar conclusies trekt.
Erdee
Re: Erdee
Mij verbaast die stap niet.Konijntje schreef: ↑Vandaag, 10:16 www.rd.nl/artikel/1156305-burgemeester- ... -in-de-rug
Bijzondere stap van deze man. Het verbaast mij ook wel. De SGP vaart al vele jaren een migratie kritische koers. Het stemgedrag zou toch niet als een verrassing mogen komen.
Wat mij verbaast is dat het RD een hele pagina aan die flauwekul spendeert. Er zijn zoveel mensen die van partij veranderen.
Re: Erdee
Er zijn helemaal niet veel burgemeesters die van partij veranderen. Ik vind dat je het erg bagatelliseert.
Als je de Canon van de Nederlandse geschiedenis ziet, dan zie je ook veel voorbeelden van enkele gebeurtenissen of personen waaraan een hele beweging of ontwikkeling wordt opgehangen. Zo ook hier. Zijn vertrek staat ook symbool voor een verandering van binnenuit. De SGP is weer populistischer geworden, zoals de partij dat in de populistische tijd in de aanloop van de Tweede Wereldoorlog ook was.
Als je de Canon van de Nederlandse geschiedenis ziet, dan zie je ook veel voorbeelden van enkele gebeurtenissen of personen waaraan een hele beweging of ontwikkeling wordt opgehangen. Zo ook hier. Zijn vertrek staat ook symbool voor een verandering van binnenuit. De SGP is weer populistischer geworden, zoals de partij dat in de populistische tijd in de aanloop van de Tweede Wereldoorlog ook was.