Ik heb nog nooit één voetbalwedstrijd gekeken... filmpjes dat kan, maar dat hoef je niet stil te zitten en je te concentreren om de lijn vast te houden.Albert1987 schreef:Ik vraag het toch maar:Silo schreef:Zijn er kerken in de reformatorische gezindte die bewust de diensten iets inkorten vanwege het online volgen?
Wij hebben hier thuis allemaal vrij rustige karakters en flink wat discipline. Maar die anderhalf uur online wordt echt 'killing'. De kinderen zuchten iedere week hoorbaarder. Maar ook wij als volwassenen vinden het steeds lastiger concentreren. De spanningsboog thuis lijkt net een kwartiertje korter. Ik zou het niet gek vinden dat de diensten tijdelijk iets korter duren om de thuiskijkers tegemoet te komen.
waarom is het niet zo moeilijk om anderhalf uur naar een voetbalwedstrijd te kijken?
waarom is het niet zo moeilijk om urenlang filmpjes te kijken?
Volgens mij zijn nederlandse kerkmensen gewoon veel te verwend geworden, daar komen we nu achter. Ik zeg niet dat langer dan anderhalf uur moet maar er word denk ik teveel geklaagd en te weinig gebeden. wees blij met wat we nog hebben. We mogen al bijna niet naar de kerk en nou moet het ook nog korter.
Diensten die in tweeën geknipt worden met een tussenzang, gaat al stukken beter, dat deden ze vroeger, toen was er meer oog voor.