Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Mara

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

merel schreef: Een echt lekker recept voor pompoensoep heb ik nog niet gevonden. Ik blijf iets in de smaak missen, ook in de pittige soepen en ik weet niet waar het aan ligt.
Er zijn recepten die ik een paar keer geprobeerd heb maar niet lekker zijn te krijgen.
Dat heb ik met pompoen en zoete aardappel.
Ik ben bezig met de laatste kerstrestjes opmaken, gisteren een luxe rib eye klaargemaakt. Zat gevacumeerd, maar ik was er nog niet aan toe gekomen.
Was heerlijk mals, 2 x 2 minuten bakken.
Met spruitjes en kruimige aardappeltjes.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

J.C. Philpot schreef:
merel schreef:Heel bijzonder! Hoe kwam hij bij jullie terecht? Of belde hij zomaar aan?
Hij belde aan. Normaal probeerd hij het bij dominees (vandaar dat hij bij die GG dominee heeft gegeten en bij diens zwager heeft geslapen). Hij had onze naam van iemand gehoord. In deze kou vond ik het ook heel wat om hem weer de straat op te sturen. We lazen ook net aan tafel uit de kerkgeschiedenis van Petrus Waldus, die zijn goederen verkocht en aan de armen gaf.

Hij zit nu weer te eten, heeft een levensbron gekregen en we hopen hem daarna uit te kunnen zwaaien.
Verrassingsmenu.
Voor de kinderen en voor jezelf een les voor het leven. We hebben een soortgelijke ervaring (ja ja, op ons eilandje), maar dan anders. Geen gewone zwerver. Maar wel mooi om te doen.
refo

Bericht door refo »

Wanneer gij dan aalmoes doet, zo laat voor u niet trompetten.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

refo schreef:Wanneer gij dan aalmoes doet, zo laat voor u niet trompetten.
O Refo, wat maak je toch weer een goede opmerking zo! Als we jouw toch niet hadden op het forum, dan zou iedereen hier zomaar naast zijn schoenen gaan lopen. Dank u, duizendmaal dank u!

Man, klets niet, niemand laat hier toch voor zich trompetteren, alleen jij roeptoetert nu wat.
- Niet meer zo actief -
refo

Bericht door refo »

Ja, die opmerkingen van 2000 jaar geleden, wat moet je ermee.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:Ja, die opmerkingen van 2000 jaar geleden, wat moet je ermee.
Gewoon, heel vaak lezen terwijl je een citroen, overgoten met azijn, eet.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mannetje moet die trompetten wel gehoord hebben, want die woont op hetzelfde eiland.
Ik vind dat @refo wel gelijk heeft. Dat is één van de lessen die ik toen geleerd heb (opnieuw): ik doe nu iets wat een ander niet zou doen. Natuurlijk ben ik een groot zondaar, maar toch... dit doe ik dan toch maar.
Evenwel heb ik het aan deze en gene wel verteld, omdat ik het een voorbeeld vond van de wonderlijke leiding van God. En dát mag wel verteld worden. En mijn zondige gedachten (bovenstaande, maar ook andere) heb ik er bij genoemd, tot mijn schande.

Nu zul je dit óók wel een voorbeeld van trompetten noemen, maar ja... daar kan ik dan ook niets aan doen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:Mannetje moet die trompetten wel gehoord hebben, want die woont op hetzelfde eiland.
Ik vind dat @refo wel gelijk heeft. Dat is één van de lessen die ik toen geleerd heb (opnieuw): ik doe nu iets wat een ander niet zou doen. Natuurlijk ben ik een groot zondaar, maar toch... dit doe ik dan toch maar.
Evenwel heb ik het aan deze en gene wel verteld, omdat ik het een voorbeeld vond van de wonderlijke leiding van God. En dát mag wel verteld worden. En mijn zondige gedachten (bovenstaande, maar ook andere) heb ik er bij genoemd, tot mijn schande.

Nu zul je dit óók wel een voorbeeld van trompetten noemen, maar ja... daar kan ik dan ook niets aan doen.
Nee, dat vind ik niet. Ik vind dit een prachtig voorbeeld van Philpot. Wat totaal niks met trompetten/borstklopperij te maken heeft.
En van jou vind ik het eveneens een mooi voorbeeld. Ik vind het te strict om altijd maar te zeggen 'ik vertel niks over wat ik goed doe, want anders denk ik stiekem dat ik toch nog wat ben'.
Goede daden zijn toch een vrucht van de Geest. Laten we Hem dan die eer geven.
Mara

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:
refo schreef:Wanneer gij dan aalmoes doet, zo laat voor u niet trompetten.
O Refo, wat maak je toch weer een goede opmerking zo! Als we jouw toch niet hadden op het forum, dan zou iedereen hier zomaar naast zijn schoenen gaan lopen. Dank u, duizendmaal dank u!
Je was blijkbaar zo boos dat je een taalfout maakt hier. ;)
Ik vind het wel goed dat zulke dingen hier vermeld worden.
Ik heb laatst een verkleumd meisje dat hier aan de deur stond voor een goed doel, laten plassen.
Ze had het ook bij andere mensen gevraagd maar die hadden geweigerd.
En aangezien alle horeca dicht is, kon ze geen kant op.
Dom, zei de één, misschien had ze corona onder de leden. Ze had wel iets kunnen jatten, zei de ander.
Ik ben niet naief, maar is het nu zo ver gekomen dat we zoiets niet meer normaal zijn gaan vinden?
Geef de hongerige te eten toch? Je moet niet gaan evangeliseren tegen iemand die een lege maag heeft.
Maar voed hem eerst.
Naar het voorbeeld van Jezus!
Ik hoor geen trompet. Maar ik lees berichten van forummers die barmhartig zijn.
Neem er een voorbeeld aan, zou ik zo zeggen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel

Bericht door merel »

Ik ben eerlijk gezegd ook 'blij' om deze reactie van eilander te lezen. Ik zou dit waarschijnlijk ook denken ;)
eilander schreef:Mannetje moet die trompetten wel gehoord hebben, want die woont op hetzelfde eiland.

Maar on topic; ik kreeg klachten dat we al in geen dagen gekookte aardappelen hadden gegeten en dat klopte. Afgelopen week waren het vooral andere gerechten ( curry en gado gado met rijst, erwtensoep en geroosterde groente uit de oven) Vandaag sudderlappen met rode kool, zelfgemaakte appelmoes, restje stoofperen en gekookte aardappelen.
Dodo

Bericht door Dodo »

Ik heb zaadjes van alfalfa gekocht, en die laat in een bankje in de vensterbank kiemen. Het duurt een dag of vijf voor je het kunt eten. Het is leuk om te doen, wel wat bewerkelijk. Een bak kopen in de groentewinkel is makkelijker (maar dan moet het weer zo snel op).
Maar een boterham met kaas met wat alfalfa er op is erg lekker!
Ukkie

Bericht door Ukkie »

Ik moet dit topic niet teveel lezen. Als ik de postings lees krijg ik vaak gelijk trek.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ik heb vandaag een pan macaroni gekookt. Met saus uit een Bertolli zak. :)

@mara : meer vermoeid dan boos...
- Niet meer zo actief -
Ukkie

Bericht door Ukkie »

Mannetje schreef:Ik heb vandaag een pan macaroni gekookt. Met saus uit een Bertolli zak. :)

@mara : meer vermoeid dan boos...
Wat heb je er verder in gedaan Mannetje? Vind je het leuk om te koken?
Ik ben ook een man die van koken houd :)
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Ik ben ook man en houd ook van komen. Vanavond boboti gemaakt van een verspakket. Best lekker maar niet heel speciaal ofzo
Plaats reactie