Geweldig Philpot...J.C. Philpot schreef:Twee eet-unicums vandaag.
We zijn ivm de lockdown weer ouderwets 's middags warm gaan eten.
En nu zit er hier een zwerver die aanbelde 6 boterhammen met kaas, 2 tomaten en 2 eieren naar binnen te werken.
(het heeft voordelen: de kinderen zijn nog nooit zo voorbeeldig stil geweest tijdens de maaltijd.)
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-
Zaterdag pan verse tomatensoep gemaakt omdat ik er trek in had. Maar in mijn eentje doe ik wel ff met zo'n pan. Dus na 3 dagen tomatensoep is hij nu leeg en ben ik er voorlopig wel weer klaar mee!
,over een paar maanden weer eens maken.

Laatst gewijzigd door Cornelia83 op 04 jan 2021, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Ja lekker van verse tomaten. Vroeger toen ik in de tuinderij werkte kon ik er vaak gratis aankomen.Cornelia83 schreef:Zaterdag pan verse tomatensoep gemaakt omdat ik er trek in had. Maar in mijn eentje doe ik wel ff met zo'n pan. Dus na 3 dagen tomatensoep is hij nu leeg en ben ik er voorlopig wel weer klaar mee!, over een paar maanden weer eens maken.
Die waren ook lekker rijp en zoet.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Tip: deel invriezen!Cornelia83 schreef:Zaterdag pan verse tomatensoep gemaakt omdat ik er trek in had. Maar in mijn eentje doe ik wel ff met zo'n pan. Dus na 3 dagen tomatensoep is hij nu leeg en ben ik er voorlopig wel weer klaar mee!,over een paar maanden weer eens maken.
- J.C. Philpot
Zijn slaapplek in de schuur is in gereedheid gebracht. Ivm het veilige gevoel wil hij ingesloten worden, dus ik doe ik de deur van de schuurdeur straks op slot. Morgen krijgt hij weer te eten, en gaat zijn reis verder.samanthi schreef:Geweldig Philpot...J.C. Philpot schreef:Twee eet-unicums vandaag.
En nu zit er hier een zwerver die aanbelde 6 boterhammen met kaas, 2 tomaten en 2 eieren naar binnen te werken.
(het heeft voordelen: de kinderen zijn nog nooit zo voorbeeldig stil geweest tijdens de maaltijd.)
Hij heeft overigens vorige maand nog bij een GerGem dominee gegeten die hier weleens besproken word, en bij zijn schoonfamilie geslapen. En hij had preken van ds HH de Haan op zijn telefoon, die hij ons liet horen. Maar dat kan hij ook gebruiken om ons mild te stemmen natuurlijk.
Wel weer bijzonder om mee te maken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Zoiets zal je ook niet dagelijks overkomen.J.C. Philpot schreef:Zijn slaapplek in de schuur is in gereedheid gebracht. Ivm het veilige gevoel wil hij ingesloten worden, dus ik doe ik de deur van de schuurdeur straks op slot. Morgen krijgt hij weer te eten, en gaat zijn reis verder.samanthi schreef:Geweldig Philpot...J.C. Philpot schreef:Twee eet-unicums vandaag.
Hij heeft overigens vorige maand nog bij een GerGem dominee gegeten die hier weleens besproken word, en bij zijn schoonfamilie geslapen. En hij had preken van ds HH de Haan op zijn telefoon, die hij ons liet horen. Maar dat kan hij ook gebruiken om ons mild te stemmen.
Wel mooi om te doen joh!
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
- Dodo
Met deze kou geen plekje hebben... Wat erg (en er zijn er zoveel als hij). Wat mooi dat je wat voor hem kunt betekenen!
Voor iedereen die ook wel iets zou willen doen: stichting Ontmoeting kan altijd een gift gebruiken.
Voor iedereen die ook wel iets zou willen doen: stichting Ontmoeting kan altijd een gift gebruiken.
-
- Verbannen
Heel erg bijzonder.J.C. Philpot schreef:Zijn slaapplek in de schuur is in gereedheid gebracht. Ivm het veilige gevoel wil hij ingesloten worden, dus ik doe ik de deur van de schuurdeur straks op slot. Morgen krijgt hij weer te eten, en gaat zijn reis verder.samanthi schreef:Geweldig Philpot...J.C. Philpot schreef:Twee eet-unicums vandaag.
Hij heeft overigens vorige maand nog bij een GerGem dominee gegeten die hier weleens besproken word, en bij zijn schoonfamilie geslapen. En hij had preken van ds HH de Haan op zijn telefoon, die hij ons liet horen. Maar dat kan hij ook gebruiken om ons mild te stemmen natuurlijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Sjonge zeg, wat een verhaal! Ik moest wel even glimlachen om de, te begrijpen, argwaan na het laten horen van wat prekenJ.C. Philpot schreef:Zijn slaapplek in de schuur is in gereedheid gebracht. Ivm het veilige gevoel wil hij ingesloten worden, dus ik doe ik de deur van de schuurdeur straks op slot. Morgen krijgt hij weer te eten, en gaat zijn reis verder.samanthi schreef:Geweldig Philpot...J.C. Philpot schreef:Twee eet-unicums vandaag.

Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Heel bijzonder! Hoe kwam hij bij jullie terecht? Of belde hij zomaar aan?
- J.C. Philpot
Hij belde aan. Normaal probeerd hij het bij dominees (vandaar dat hij bij die GG dominee heeft gegeten en bij diens zwager heeft geslapen). Hij had onze naam van iemand gehoord. In deze kou vond ik het ook heel wat om hem weer de straat op te sturen. We lazen ook net aan tafel uit de kerkgeschiedenis van Petrus Waldus, die zijn goederen verkocht en aan de armen gaf.merel schreef:Heel bijzonder! Hoe kwam hij bij jullie terecht? Of belde hij zomaar aan?
Hij zit nu weer te eten, heeft een levensbron gekregen en we hopen hem daarna uit te kunnen zwaaien.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Heel apart! Weet je ook waar hij nu weer heengaat?
Uit de nieuwste allerhande:Dodo schreef:Drie kwartier!?! Tien minuten, meer niet.
Verwarm 50 g boter (per 4 personen) in een ruime stoofpan. Voeg de rodekool toe en bak omscheppend 3 min. op middelhoog vuur. Voeg het kaneelstokje, de azijn, suiker, laurierblaadjes en het water toe. Breng aan de kook. Zet het vuur laag en laat met de deksel op de pan 1 uur zachtjes stoven. Schep af en toe om. Voeg wat extra water toe als de rodekool te droog lijkt te worden. Schil ondertussen de appels, verwijder het klokhuis en snijd de appel in blokjes van ca. 3 cm. Voeg de appel na 30 min. toe aan de rodekool en laat nog 30 min. meestoven.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... e-en-worst
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
We hebben gisteren een recept van het AD gegeten. Pompoensoep met appel. Het was best lekker, wat friszoet. Maar persoonlijk vindt ik het lekkerder als het wat pittig is, met kerrie bijvoorbeeld.
In het recept moest er geraspte geitenkaas over, maar dat voegde niet veel toe hoorde ik. Zelf eet ik dat niet, en ik heb het ook niet gemist.
In het recept moest er geraspte geitenkaas over, maar dat voegde niet veel toe hoorde ik. Zelf eet ik dat niet, en ik heb het ook niet gemist.
Ik stoof het ook altijd een klein uurtje en doe op de bodem wat zonnebloemolie en schud dan de kool op. Ik gebruik meestal ook wat ui en kruidnagel en weinig kaneel.Mara schreef:Uit de nieuwste allerhande:Dodo schreef:Drie kwartier!?! Tien minuten, meer niet.
Verwarm 50 g boter (per 4 personen) in een ruime stoofpan. Voeg de rodekool toe en bak omscheppend 3 min. op middelhoog vuur. Voeg het kaneelstokje, de azijn, suiker, laurierblaadjes en het water toe. Breng aan de kook. Zet het vuur laag en laat met de deksel op de pan 1 uur zachtjes stoven. Schep af en toe om. Voeg wat extra water toe als de rodekool te droog lijkt te worden. Schil ondertussen de appels, verwijder het klokhuis en snijd de appel in blokjes van ca. 3 cm. Voeg de appel na 30 min. toe aan de rodekool en laat nog 30 min. meestoven.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... e-en-worst
Een echt lekker recept voor pompoensoep heb ik nog niet gevonden. Ik blijf iets in de smaak missen, ook in de pittige soepen en ik weet niet waar het aan ligt.Dodo schreef:We hebben gisteren een recept van het AD gegeten. Pompoensoep met appel. Het was best lekker, wat friszoet. Maar persoonlijk vindt ik het lekkerder als het wat pittig is, met kerrie bijvoorbeeld.