Wat is daarvoor jouw favoriete recept?merel schreef:Bananen brood. Ook makkelijk om in plakken in te vriezen.Zita schreef:Ik heb niet zoveel kookfantasie op het moment, dus ik laat het menu bepalen door too good to go. Ook leuk. Eet je weer eens wat anders.
Iemand nog een goed idee voor iets om te bakken met vier bruinige bananen?
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Het is deze geworden:
https://www.kokenmetkarin.nl/2014/08/19/banana-bread/
Met minder vanillemerg, want ik vond dat gepiel in een vanillestokje vervelend. En geen sinaasappelschil, want ik eet nooit sinaasappels. Had wel mandarijn, maar die schil wilde niet lekker raspen. Toen heb ik maar een schep sinaasappelmarmelade erin gegooid. En ik had niet genoeg rozijnen, dus nog wat stukjes gedroogde abrikoos erbij. Dus als het eindproduct niet te eten is, ligt het niet aan Karin.
Het blijft altijd leuk: bananen prakken. Iedere keer ben ik weer verbaasd hoe vloeibaar ze worden. Zeker met de staafmixer gaat dat fantastisch. Sorry, ik moet vandaag ook ergens mijn vermaak uit halen.
Met minder vanillemerg, want ik vond dat gepiel in een vanillestokje vervelend. En geen sinaasappelschil, want ik eet nooit sinaasappels. Had wel mandarijn, maar die schil wilde niet lekker raspen. Toen heb ik maar een schep sinaasappelmarmelade erin gegooid. En ik had niet genoeg rozijnen, dus nog wat stukjes gedroogde abrikoos erbij. Dus als het eindproduct niet te eten is, ligt het niet aan Karin.
Het blijft altijd leuk: bananen prakken. Iedere keer ben ik weer verbaasd hoe vloeibaar ze worden. Zeker met de staafmixer gaat dat fantastisch. Sorry, ik moet vandaag ook ergens mijn vermaak uit halen.
Wat betreft je laatste regels... Het zijn de kleine dingen die het doen.Zita schreef:Het is deze geworden:

Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
250 gr speltmeelZita schreef:Wat is daarvoor jouw favoriete recept?merel schreef:Bananen brood. Ook makkelijk om in plakken in te vriezen.Zita schreef:Ik heb niet zoveel kookfantasie op het moment, dus ik laat het menu bepalen door too good to go. Ook leuk. Eet je weer eens wat anders.
2 theelepels backing soda
115 gr roomboter
50 gram suiker
40 gram honing
2 eieren
4 rijpe bananen
150 gram frambozen, ik gebruik ingevroren frambozen
40 gram geraspte kokos
boter met honing en suiker mixen. Bananen fijn prakken en eieren toevoegen. Dit bij het botermengsel doen. Meel toevoegen en mixen. Daarna de kokos en frambozen erdoor heen spatelen en een uurtje in de oven op 180.
Recept komt uit smakelijck zoet
Laatst gewijzigd door merel op 19 dec 2020, 17:04, 2 keer totaal gewijzigd.
merel schreef:250 gr speltmeelZita schreef:Wat is daarvoor jouw favoriete recept?merel schreef:Bananen brood. Ook makkelijk om in plakken in te vriezen.Zita schreef:Ik heb niet zoveel kookfantasie op het moment, dus ik laat het menu bepalen door too good to go. Ook leuk. Eet je weer eens wat anders.
2 theelepels backing soda
115 gr roomboter
50 gram suiker
40 gram honing
2 eieren
4 rijpe bananen
150 gram frambozen, ik gebruik ingevroren frambozen
40 gram geraspte kokos
boter met honing en suiker mixen. Bananen fijn prakken en eieren toevoegen. Dit bij het botermengsel doen. Meel toevoegen en mixen. Daarna de kokos en frambozen erdoor heen spartelen en een uurtje in de oven op 180

Weet iemand nog een recept voor een lekkere vooraf soep?
Laatst gewijzigd door merel op 19 dec 2020, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Johann Gottfried Walther
Paddenstoelenrisotto.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mag ik het recept? Ik heb nog risotto staan
Dankje voor het recept!merel schreef:de tablet maakt zelf woorden
Weet iemand nog een recept voor een lekkere vooraf soep?
Ik ben de laatste tijd nogal into de doperwtensoep op een basis van kippenbouillon. Maar dat is vooral uit gemakzucht.
Tomatenplaattaart met pesto en feta. Met daarop een salade van rucola, rode ui en honing.
Was een nieuw recept, en zeker een succes!
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9S met Tapatalk
Was een nieuw recept, en zeker een succes!
Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9S met Tapatalk
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Spaghettitaart.
Gelukkig had ik de bakplaat er ook in geschoven, want de springvorm bleek te lekken.
Maar hij was lekker.
Gelukkig had ik de bakplaat er ook in geschoven, want de springvorm bleek te lekken.

Maar hij was lekker.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gisteravond boerenkoolsoep gemaakt, met koolraap.
En die was zo lekker. Ik had al 2 schaaltjes neergezet om het restant in te vriezen, maar de pan was schoon leeg.
En die was zo lekker. Ik had al 2 schaaltjes neergezet om het restant in te vriezen, maar de pan was schoon leeg.

Was het een vegetarische soep? Ik wil je recept wel!Mara schreef:Gisteravond boerenkoolsoep gemaakt, met koolraap.
Ik ook wel! Bijzondere smaken!
Gesnipperde uitjes zachtjes glazig fruiten, daarna blokjes vastkokende aardappel erbij, blokjes knolraap, als dat "aangezet" is, de boerenkool erbij, bouillon toevoegen en met het deksel niet helemaal op de pan, gaar laten koken. Af en toe roeren.helma schreef:Was het een vegetarische soep? Ik wil je recept wel!Mara schreef:Gisteravond boerenkoolsoep gemaakt, met koolraap.
Ik heb de staafmixer er even doorheen gehaald.

En spekblokjes uitgebakken en op het laatst toegevoegd.
Er kunnen dus (vega)spekjes of (vega)rookworst in, maar het hoeft niet.
Peper en zout naar smaak uiteraard.
Het oorspronkelijk recept staat op AH, maar ik heb er een eigen draai aan gegeven.