Wat doen we vandaag?

helma

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

parsifal schreef:Vandaag hebben we in een grote indoor speeltuin rondgelopen met onze bijna 11 maanden oude zoon, die nu redelijk kan lopen (hij kan nu ook zonder vallen een helling oplopen en trap klimmen), maar waar we nog wel een zachte ondergrond voor willen hebben. Hij vond het geweldig. Er was een grote speelgoed keuken en hij was volkomen gefascineerd door een speelgoedblok wat hij van een hellinkje kon laten rollen. Ook het ballenbad was geweldig. En aangezien de scholen in Indonesië weer begonnen zijn waren er het grootste deel van de tijd maar een of twee andere kinderen.

Het leuke is dat hij na het spelen ook volkomen uitgeteld is en lekker lang in de kinderwagen slaapt, terwijl vrouwlief en ik weer eens gezellig samen buiten de deur kunnen eten :). (En dat tegen Indonesische prijzen).
Dat is wel vlot, lopen met 11 maanden!
Genieten hè, zo'n kleine dreumes!
parsifal

Bericht door parsifal »

helma schreef:
parsifal schreef:Vandaag hebben we in een grote indoor speeltuin rondgelopen met onze bijna 11 maanden oude zoon, die nu redelijk kan lopen (hij kan nu ook zonder vallen een helling oplopen en trap klimmen), maar waar we nog wel een zachte ondergrond voor willen hebben. Hij vond het geweldig. Er was een grote speelgoed keuken en hij was volkomen gefascineerd door een speelgoedblok wat hij van een hellinkje kon laten rollen. Ook het ballenbad was geweldig. En aangezien de scholen in Indonesië weer begonnen zijn waren er het grootste deel van de tijd maar een of twee andere kinderen.

Het leuke is dat hij na het spelen ook volkomen uitgeteld is en lekker lang in de kinderwagen slaapt, terwijl vrouwlief en ik weer eens gezellig samen buiten de deur kunnen eten :). (En dat tegen Indonesische prijzen).
Dat is wel vlot, lopen met 11 maanden!
Genieten hè, zo'n kleine dreumes!
Hij begon al rond negen maanden weg te stappen van de meubels (en te vallen na twee stappen) . Ik las dat kinderen die erg ondernemend zijn, vaak vroege lopers zijn. Met zitten was hij juist erg laat.

Hij wil dingen verder vooral snel. Hij is ook in de taxi op weg naar het ziekenhuis geboren (en wonderlijk gespaard) dus dat gehaaste zat er vroeg in.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel

Bericht door merel »

parsifal schreef: Hij begon al rond negen maanden weg te stappen van de meubels (en te vallen na twee stappen) . Ik las dat kinderen die erg ondernemend zijn, vaak vroege lopers zijn. Met zitten was hij juist erg laat.

Hij wil dingen verder vooral snel. Hij is ook in de taxi op weg naar het ziekenhuis geboren (en wonderlijk gespaard) dus dat gehaaste zat er vroeg in.
Ik vraag mij af of je dat zo kan duiden. Het jongetje dat bij ons fysiek overal het eerste mee was ( lopen voor zijn eerste verjaardag, heel vroeg kruipen, rollen, zitten, springen, steppen met 16 mnd en fietsen zonder zijwieltjes voor zijn derde ) is nu de meest voorzichtige en meest dromerige van het stel. Eigenlijk is hij ook wat banger van aard. Degenen die nooit in de benen kwamen en, pas liepen rond 20 maanden en vriendelijk lachend op hun rug in de box lagen zijn nu het meest onbesuisd, ondernemend en eigenlijk ook gevaarlijk.

Veel plezier nog in Indonesië!
parsifal

Bericht door parsifal »

merel schreef:
parsifal schreef: Hij begon al rond negen maanden weg te stappen van de meubels (en te vallen na twee stappen) . Ik las dat kinderen die erg ondernemend zijn, vaak vroege lopers zijn. Met zitten was hij juist erg laat.

Ik vraag mij af of je dat zo kan duiden. Het jongetje dat bij ons fysiek overal het eerste mee was ( lopen voor zijn eerste verjaardag, heel vroeg kruipen, rollen, zitten, springen, steppen met 16 mnd en fietsen zonder zijwieltjes voor zijn derde ) is nu de meest voorzichtige en meest dromerige van het stel. Eigenlijk is hij ook wat banger van aard. Degenen die nooit in de benen kwamen en, pas liepen rond 20 maanden en vriendelijk lachend op hun rug in de box lagen zijn nu het meest onbesuisd, ondernemend en eigenlijk ook gevaarlijk.

Ik doelde vooral als baby heel ondernemend. Niet stilzitten om te luisteren en om te observeren, maar direct ergens op af proberen te gaan en veel bewegen enz. Ook toen hij nog niet kon lopen, kroop hij richting de actie. En als hij op schoot zit wil hij vooral dingen vasthouden en er hard mee bewegen. Als ik het vergelijk met de babies van vrienden, zit onze zoon aan het heel beweeglijke eind van het spectrum.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Nathanaël

Bericht door Nathanaël »

parsifal schreef:
merel schreef:

Ik doelde vooral als baby heel ondernemend. Niet stilzitten om te luisteren en om te observeren, maar direct ergens op af proberen te gaan en veel bewegen enz. Ook toen hij nog niet kon lopen, kroop hij richting de actie. En als hij op schoot zit wil hij vooral dingen vasthouden en er hard mee bewegen. Als ik het vergelijk met de babies van vrienden, zit onze zoon aan het heel beweeglijke eind van het spectrum.
Haha, herkenbaar! Mijn zoontje is net iets ouder (nu 1 jaar en 1 maand) en liep ook met 11 maanden. Stil zitten is er vrijwel niet bij, behalve als hij heel moe is of als het eten heel erg lekker is :D
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Lees: pannenkoeken of patat. :)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Lees: pannenkoeken of patat. :)
Het is friet; geen patat.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
samanthi

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:
Reserve belg?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
merel

Bericht door merel »

Stilzitten is sowieso wel een lastig ding bij een aantal kinderen, althans die van mij wiebelen altijd.

Maar goed, on topic;
Vanmorgen een aantal uren gewerkt, zo meteen de kinderen met vriendjes halen, samen lunchen en vanmiddag kamer en keuken soppen en vanavond de was. Ik had eindelijk een huishoudelijke hulp geregeld, maar helaas zij had het uiteindelijk toch te druk :ouin
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

samanthi schreef:
Jantje schreef:
Reserve belg?
Neen; ik ben Zeeuw in hart en nieren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Orchidee

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

samanthi schreef:
Jantje schreef:
Reserve belg?
Idd, friet bij de Zeeuwen.
Als wij als kind af en toe naar vrienden van mijn ouders gingen in "het verre Zeeland" voelde dat voor ons als "buitenland"Afbeelding
We aten daar géén patat maar friet, héél grote boterhammen, bolussen en "wuste" (varkensgehakt)Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
samanthi

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:
samanthi schreef:
Jantje schreef:
Reserve belg?
Neen; ik ben Zeeuw in hart en nieren.
:humhihi
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Jantje schreef:
Ik dacht dat Nathanaël boven de rivieren woont. Dus patat.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
Jantje schreef:
Ik dacht dat Nathanaël boven de rivieren woont. Dus patat.
De naam van friet of patat is afgeleid van de woordcombinatie patates frites; Belgisch-Frans voor 'gefrituurde aardappelen'. In Vlaanderen wordt meestal van friet, frieten, frietjes en soms ook fritten gesproken, in de drie zuidelijke provincies van Nederland en in het zuiden van Gelderland spreekt men van friet of frites, in de rest van Nederland wordt vaak het woord patat gebruikt. Het gebruik van het woord "patat" kan in Vlaanderen, Zeeland, Nederlands Limburg en Noord-Brabant verwarring veroorzaken, bij de eerste twee omdat het woord daar "aardappel" of "klap/slag" betekent en in de laatste gevallen omdat het woord er niet of nauwelijks gebruikt wordt.

Het veroorzaakt verwarring bij Jantje.

Maar Jan, ik kan het woord patat ook echt niet uit mn mond krijgen. Brrrrr. Stel je toch voor: een patatkot. Dat klinkt niet. :D
samanthi

Bericht door samanthi »

Nou geef mij maar petat hoor!
Plaats reactie