Maatregelen kerk ivm coronavirus

-DIA-

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door -DIA- »

Herman schreef:Als iemand vol in zijn irritatiezone zit en niet verder komt dan wat afbraakopmerkingen, dan is een gesprek niet echt vruchtbaar.
Ook kerkmensen kunnen wel wat fatsoen en feed-back regels gebruiken, alvorens je begint aan het bespreken van de preek.
Dit is ook een feit: de beste en ook wel blijvende contacten krijg ik hier 'achter de schermen", van hen die niet meediscussiëren maar wel lezen wat ik hier schrijf. Op die manier vindt je wel eens verrassend gelijkgezinden, om zo te zeggen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Habitat

Bericht door Habitat »

parsifal schreef:
Hollander schreef:De verwachting is dat de overheid de uitzonderingsmogelijkheden voor binnenlocaties gaat intrekken, aldus: https://nos.nl/artikel/2352052-kabinet- ... perkt.html
Kortom is het ook deze week weer een spannende week voor vele kerken die maatwerk hebben toegepast.
Maximaal dertig man tegelijk in de supermarkt. Dat wordt leuk.
In het artikeltje staat: "Het is nog onduidelijk wat er gaat gelden voor wat het kabinet 'doorstroomlocaties' noemt, denk aan musea en grote winkels." Wat dat betreft is het dus nog even afwachten.
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

parsifal schreef:
Hollander schreef:De verwachting is dat de overheid de uitzonderingsmogelijkheden voor binnenlocaties gaat intrekken, aldus: https://nos.nl/artikel/2352052-kabinet- ... perkt.html
Kortom is het ook deze week weer een spannende week voor vele kerken die maatwerk hebben toegepast.
Maximaal dertig man tegelijk in de supermarkt. Dat wordt leuk.

Tja dat wordt tijd uittrekken om boodschappen te halen. En gezellig in de rij buiten te staan. Met of zonder kapje. Maar je mag straks ook niet met meer dan vier samenscholen buiten...
:)
Lilian197

Bericht door Lilian197 »

Ad Anker schreef:
Ik las het ook. Ik verwacht inderdaad dat we zondag met heel weinig mensen mogen samenkomen. Al kunnen ze het toch niet verplichten? Ik blijf het erg lastig vinden. Bij ons zijn er zoveel maatregelen zodat het zo veilig is. Ik hoop daarom dat maatwerk voor kerken mogelijk blijft.
Ik weet het niet. Ze kunnen het nog steeds niet verbieden. Toch? Het is aan de kerken zelf wat ze doen. Net als bij de laatste afschaling. Het plaatst ze wel voor een dilemma. Er is dat overleg met dat orgaan. Maar dat is niet bindend.
Het is de vraag wat de kerken zelf doen. En eerlijk gezegd kan ook ik me niet voorstellen dat er met het huidige maatwerk ook maar een reëele kans op besmetting is. En of het meebewegen met de overheid nu echt goed is. Ik heb er steeds meer moeite mee.
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 12 okt 2020, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wat er gaat gebeuren weet ik niet. Ik heb zondag twee predikanten gehoord die het erg somber inzagen wat betreft de wereld en met name ons land.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:Wat er gaat gebeuren weet ik niet. Ik heb zondag twee predikanten gehoord die het erg somber inzagen wat betreft de wereld en met name ons land.
Ik ben blij dat ik dan een tweetal preken heb gehoord, waarin duidelijk werd geuit dat ook of juist, in donkere omstandigheden de Heere altijd wil zorgen. En dat het op een eeuwige toekomst voor Zijn kinderen aan gaat.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:Wat er gaat gebeuren weet ik niet. Ik heb zondag twee predikanten gehoord die het erg somber inzagen wat betreft de wereld en met name ons land.
Ik ben blij dat ik dan een tweetal preken heb gehoord, waarin duidelijk werd geuit dat ook of juist, in donkere omstandigheden de Heere altijd wil zorgen. En dat het op een eeuwige toekomst voor Zijn kinderen aan gaat.
Let wel, het ging dan niet over Gods volk hè? En de meerderheid van ons land en ook veel kerken staan vijandig tegenover de Waarheid. Hoewel ook Gods volk, het overblijfsel, onder het oordeel door zal moeten. Dan wedervaart enerlei de rechtvaardige en de goddeloze.
Het punt is dat we de afgelopen zomer enige verlichting mochten krijgen, maar dat wij deze tijd verzondigd hebben. Dat wij ons niet bekeerd hebben, onder deze duidelijke sprake Gods. En, als wij ons nu niet bekeren, dat geldt mij, u en iedereen, dan staan ons veel zwaardere oordelen te wachten.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
Let wel, het ging dan niet over Gods volk hè? En de meerderheid van ons land en ook veel kerken staan vijandig tegenover de Waarheid. Hoewel ook Gods volk, het overblijfsel, onder het oordeel door zal moeten. Dan wedervaart enerlei de rechtvaardige en de goddeloze.
Het punt is dat we de afgelopen zomer enige verlichting mochten krijgen, maar dat wij deze tijd verzondigd hebben. Dat wij ons niet bekeerd hebben, onder deze duidelijke sprake Gods. En, als wij ons nu niet bekeren, dat geldt mij, u en iedereen, dan staan ons veel zwaardere oordelen te wachten.
Gelukkig dat we het niet van onze bekering hoeven te verwachten. Wat zou het dan reddeloos verloren zijn.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

We zouden kunnen reageren maar laten het na. Ik merk alweer dat het niet begrepen wordt. Ik moet nu nalaten er dieper op in te gaan, anders staat het forum zo op z'n kop. Dat leert de ervaring ook.
Christen

Bericht door Christen »

Mara schreef:
Erskinees schreef:
Mara schreef:Ik mis het napraten niet, want dat doe ik zelden of nooit. Soms loop ik met iemand een stuk mee, omdat hij of zij ook mijn kant op moet. Het gevaar bestaat dat in een gesprek nl. ook het graan wordt weggepikt.
Het idee van een hechte gemeente is dat er ook onderlinge ontmoeting plaatsvindt. Hoe geef je dat praktisch dan handen en voeten als je op zondag geen sociale activiteiten met gemeenteleden uitvoert?
Dat is heel moeilijk uit te leggen.
Als je in een verdeelde gemeente kerkt, versta je elkaar vaak niet.
Bovendien ben ik voorzichtig geworden om een diepgaand geestelijk gesprek aan te gaan over een preek die mij net diep geraakt heeft.
Het is helaas net iets te vaak gebeurd dat ik een soort kous op mijn kop kreeg.
Ik schiet daarmee niet in de slachtofferrol, maar mensen blijken vaak iets anders gehoord te hebben, zich geërgerd te hebben aan iets.
En het zal wel aan mij liggen, ik overpeins het graag in mijn eentje.
Ik ook. Ik ga het woord 'overwinteren' steeds beter begrijpen. Met mijn man kan ik alles wel goed bespreken.. die haalt vaak een bemoediging uit oude of nieuwe preek erbij. Ik ben zo blij met de geestelijke vrijheid die ik van hem krijg..
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Forummer

Bericht door Forummer »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
Maar Dia, hoe weet jij dat er afgelopen zomer geen mensen bekeerd zijn tot God? Dat God deze sprake bij sommigen heeft willen gebruiken? Al zou er maar 1 mens door bekeerd zijn, dan is het allemaal al niet voor niets geweest.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Forummer schreef: Maar Dia, hoe weet jij dat er afgelopen zomer geen mensen bekeerd zijn tot God? Dat God deze sprake bij sommigen heeft willen gebruiken? Al zou er maar 1 mens door bekeerd zijn, dan is het allemaal al niet voor niets geweest.
Dat weet ik ook niet. Maar we hebben geen vruchten van verootmoediging gezien. Integendeel: Men morde dat de sport stil lag. Men morde dat de economie zou instorten. enz. Dat zijn toch niet bepaald vruchten van een wederkeer.
Forummer

Bericht door Forummer »

Ok, duidelijk.

Ik ben het volledig met je eens dat als wij ons niet bekeren dan staan ons veel zwaardere oordelen te wachten.

We liggen al verloren. Zonder het geloof in Jezus Christus treft ons na het sterven het zwaarste oordeel.

Maar wij leven nog in de genade tijd.
Haast u om uws levens wil!

God heeft nog nooit een bidder laten staan. Hij geeft ongedacht en onverdiend zelfs méér dan waar wij om gevraagd hebben. Zouden we zo'n genadige God dan niet zoeken?
Beseffen we dat we God tot leugenaar stellen als wij niet in Hem geloven?

En dat is heel persoonlijk, voor iedereen nodig. We kunnen het niet doen met ons voorgeslacht. God vraagt ons telkens om ons te bekeren. Hoe vaak heeft God ons al geroepen? En wat doen wij? Kruipen wij weg achter oude wijsheden? Wij hebben vele vonden gezocht.

Of zoeken wij vandaag God nog tot ons deel te krijgen? Aan God ligt het niet. Genade in overvloed, voor ieder die tot Hem komt!
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Bertiel

Bericht door Bertiel »

-DIA- schreef:
Forummer schreef: Maar Dia, hoe weet jij dat er afgelopen zomer geen mensen bekeerd zijn tot God? Dat God deze sprake bij sommigen heeft willen gebruiken? Al zou er maar 1 mens door bekeerd zijn, dan is het allemaal al niet voor niets geweest.
Dat weet ik ook niet. Maar we hebben geen vruchten van verootmoediging gezien. Integendeel: Men morde dat de sport stil lag. Men morde dat de economie zou instorten. enz. Dat zijn toch niet bepaald vruchten van een wederkeer.
En, welk voorbeeld heb jjj aan de samenleving gegeven?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Zeeuw schreef:Gelukkig dat we het niet van onze bekering hoeven te verwachten. Wat zou het dan reddeloos verloren zijn.
Nog vromer dan de Heere Jezus, Die duidelijk zegt: "Indien gij u niet bekeert, zo zult gij insgelijks vergaan"?
Plaats reactie