Solipsis schreef: Het idee is hetzelfde, alleen de uitvoering daarvan verschilt. Je naaste lief hebben betekent niet dat je hem maar half lief hebt door zijn geloof niet te respecteren maar te willen verbannen.
Inderdaad. Als persoon moet je de ander lief hebben, dat betekend dat die persoon niet minder is als jijzelf, namelijk een mens MET een ziel. Maar met dat geloof mag je het niet eens zijn en daar moet je alles aan doen om dat te veranderen. Dat betekend dus niet dat je die mensen af moet kraken, want een christelijke levenshouding tegenover die personen is ook een verplichting. Maar wij moeten niet alleen bezorgd zijn om onze eigen ziel, maar ook die van onze onchristelijke naaste!
Solipsis schreef:Dat lijkt wellicht een essentieel verschil, maar in beginsel is de gedachte die er aan vooraf gaat hetzelfde. Volgens mij beweerde je een aantal posts terug nog dat we van harte kunnen toejuichen dat bepaalde groeperingen het land uitgezet mogen worden en de islam bestreden en geweerd moet worden. Daarin zie ik weinig liefde terug.
Daarbij moeten we een belangrijk onderscheid maken tussen moslims en extremistische moslims. Daarnaast zijn er ook allochtonen, al dan niet in Nederland geboren, maar je weet welke groepen ik bedoel.. die meer last dan lust geven.
Het ligt complex om die uit Nederland te zetten en is ook voor 98% van de gevallen onmogelijk en daarnaast ook onchristelijk.
Maar stop in ieder geval de import van buitenaf die er nu nog steeds gaande is. Dat aan banden leggen is al een groot winstpunt.
Daarnaast ben ik zelf ook van mening dat 'tuig' hard gestraft moet worden en waar mogelijk een oplossing buiten Nederland gezocht moet worden. Dat betreft niet alleen de overbekende allochtonen, maar ook illegalen etc.
Solipsis schreef:Eenieder is nog altijd vrij om zijn of haar persoonlijke standpunten te behouden en daarnaar te leven.
Inderdaad voor een groot deel nog altijd vrij. Maar de tekenen die steeds meer boven komen drijven geven veel reden tot bezorgdheid.
Solipsis schreef:We hebben in een aantal gevallen nog wel een juridische voorrangspositie ten opzichte van iemand die niet gelooft. Dat lijkt vaak vergeten te worden.
Als ik het goed aan je woorden merk dan heb jij veel met wetgeving, juridische zaken etc. te maken?
Wij hebben nog steeds vrijheden die veel te weinig worden gewaardeerd. Daar heb je helemaal gelijk in!
Gebruik het verleden om het heden te verbeteren.