Mannes schreef:Dit heeft denk ik geen aanvulling nodig. Zo is het!Brbndr schreef: Wat ds. De Heer schrijft sta ik van harte achter. Dat is de belevenis van Gods volk. Hoe verder geleid hoe armer in zichzelf. Hoe dieper dat er gegraven word hoe meer zonde gezien word. Het ergste dat Gods volk hier op aarde moeten beleven is een beleving dat God niet meer naar hun spreekt en de gevoel dat ze van God verlaten zijn (gehoord van een kind des Heeren). Wat Zefanja schrijft is de beleving van Gods volk. En als je die mensen zouden vragen omdat gemis te willen te ruilen voor de hele wereld zouden ze het nooit doen. De Heere zal overeind houden zijn eigen werk en daar zullen Elims zijn in de wildernis. Sorry maar ik kan het niet zo makkelijk in woorden brengen maar ik heb mijn best geprobeerd - misschien kan iemand anders aanvullen.
Ik bedoel dit niet vervelend, maar spreek je er nu over of spreek je er uit? Je schrijft: "gehoord van een kind des Heeren" en dat is nu net geen goed argument om iets te onderbouwen.