Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
StAndrews
Berichten: 164
Lid geworden op: 08 jun 2011, 14:30
Locatie: Mesech

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door StAndrews »

Wegwijzer der uitverkoren ware gelovigen, door de tijdelijke dood naar het eeuwige leven, Rippertus Sixtus.
KB_
Berichten: 264
Lid geworden op: 29 nov 2013, 15:42
Locatie: Canada

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door KB_ »

net een doos oude jaarboeken gevonden. dus die weer eens aan het doorlezen.
wanneer komen die van 2014 (gg/ggin enzovoorts)??
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Orchidee »

:?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door -DIA- »

KB_ schreef:net een doos oude jaarboeken gevonden. dus die weer eens aan het doorlezen.
wanneer komen die van 2014 (gg/ggin enzovoorts)??
Eind mei/begin Juni geloof ik...? Ik weet het niet zeker...
Voor wie het beter weet, of denkt te weten, is het geoorloofd om mij te verbeteren, aan te vullen of uit te breiden.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Cremar »

Wij kregen paar dagen geleden een brochure door de bus. Deze is geschreven voor mensen die passief afwachten totdat God hen bekeerd. In de brochure wordt meer je eigen verantwoordelijkheid benadrukt.

Onze dominee heeft er al tegen gewaarschuwd. Hij zei dat een mens dan alles moest doen om bekeerd te worden. Ik weet niet wat ik er van moet denken, het is helder beschreven en ik vind het eigenlijk best mooi.

http://www.benikweluitverkoren.nl/uploa ... 0(web).pdf
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door jakobmarin »

Cremar schreef:Wij kregen paar dagen geleden een brochure door de bus. Deze is geschreven voor mensen die passief afwachten totdat God hen bekeerd. In de brochure wordt meer je eigen verantwoordelijkheid benadrukt.

Onze dominee heeft er al tegen gewaarschuwd. Hij zei dat een mens dan alles moest doen om bekeerd te worden. Ik weet niet wat ik er van moet denken, het is helder beschreven en ik vind het eigenlijk best mooi.

http://www.benikweluitverkoren.nl/uploa ... 0(web).pdf
Controleer in je bijbel of het klopt wat die brochure zegt en wat je dominee zegt en houd de bijbel voor waar aan.
Best kans dat je ermee in de knel komt, en daarvoor is maar een adres: Jezus Christus.
Hij nodigt jou uit om bij Hem te komen, en vertrouw je erop dat het waar is wat Hij zegt?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door eilander »

Cremar schreef:Wij kregen paar dagen geleden een brochure door de bus. Deze is geschreven voor mensen die passief afwachten totdat God hen bekeerd. In de brochure wordt meer je eigen verantwoordelijkheid benadrukt.

Onze dominee heeft er al tegen gewaarschuwd. Hij zei dat een mens dan alles moest doen om bekeerd te worden. Ik weet niet wat ik er van moet denken, het is helder beschreven en ik vind het eigenlijk best mooi.

http://www.benikweluitverkoren.nl/uploa ... 0(web).pdf
Ik zou het houden op hoofdstuk 17 in dit boekje: "Wat God zegt, is altijd belangrijker dan wat mensen zeggen", met daarin tips over het houden van stille tijd.
Tegen veel andere hoofdstukken heb ik ernstige bedenkingen, zoals:
- er staat niets in over het werk van de Heilige Geest
- de verwerping van eeuwigheid wordt expliciet geloochend (daarmee in strijd met de Dordtse Leerregels)
- er wordt veel nadruk gelegd op wat wij moeten doen, b.v. "Het enige wat God van ons vraagt, is dat wij die genade accepteren". Er wordt in deze brochure niets gezegd over de doodstaat van de mens.

Zo evenwichtig als de Dordtse Leerregels zijn, zo onevenwichtig is deze brochure, ondanks alle goede bedoelingen.
ejvl
Berichten: 5783
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door ejvl »

Toch is het lastig om met een evenwichtige brochure te komen.
Eigen activisme van ik doe het allemaal kan niet maar afwachten och mocht het nog eens komen te gebeuren, net zo goed niet...
Misschien een eenvoudige versie van het Kort Begrijp of zoiets.
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Cremar »

jakobmarin schreef:Controleer in je bijbel of het klopt wat die brochure zegt en wat je dominee zegt en houd de bijbel voor waar aan.
Best kans dat je ermee in de knel komt, en daarvoor is maar een adres: Jezus Christus.
Hij nodigt jou uit om bij Hem te komen, en vertrouw je erop dat het waar is wat Hij zegt?
Klopt, ik merk als ik mijn vertrouwen op Jezus stel -dus niet op mijn bevindingen- veel rust en vrede geeft. Maar als ik dan weer in de kerk kom hoor ik dat je niet zomaar mag vertrouwen op Jezus. Je moet eerst wel wat dingen doorleven. Dus dan komt de twijfel weer opzetten.
eilander schreef:Ik zou het houden op hoofdstuk 17 in dit boekje: "Wat God zegt, is altijd belangrijker dan wat mensen zeggen", met daarin tips over het houden van stille tijd.
Tegen veel andere hoofdstukken heb ik ernstige bedenkingen, zoals:
- er staat niets in over het werk van de Heilige Geest
- de verwerping van eeuwigheid wordt expliciet geloochend (daarmee in strijd met de Dordtse Leerregels)
- er wordt veel nadruk gelegd op wat wij moeten doen, b.v. "Het enige wat God van ons vraagt, is dat wij die genade accepteren". Er wordt in deze brochure niets gezegd over de doodstaat van de mens.

Zo evenwichtig als de Dordtse Leerregels zijn, zo onevenwichtig is deze brochure, ondanks alle goede bedoelingen.
Ik denk ook dat het wel een beetje eenzijdig is, er wordt inderdaad niet gesproken over het werk van de Heilige Geest. Maar dit hebben ze bewust gedaan omdat dit in onze kerken altijd centraal staat. En wij deze kant eigenlijk nooit horen...
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Terri »

Cremar schreef:
jakobmarin schreef:Controleer in je bijbel of het klopt wat die brochure zegt en wat je dominee zegt en houd de bijbel voor waar aan.
Best kans dat je ermee in de knel komt, en daarvoor is maar een adres: Jezus Christus.
Hij nodigt jou uit om bij Hem te komen, en vertrouw je erop dat het waar is wat Hij zegt?
Klopt, ik merk als ik mijn vertrouwen op Jezus stel -dus niet op mijn bevindingen- veel rust en vrede geeft. Maar als ik dan weer in de kerk kom hoor ik dat je niet zomaar mag vertrouwen op Jezus. Je moet eerst wel wat dingen doorleven. Dus dan komt de twijfel weer opzetten.
eilander schreef:Ik zou het houden op hoofdstuk 17 in dit boekje: "Wat God zegt, is altijd belangrijker dan wat mensen zeggen", met daarin tips over het houden van stille tijd.
Tegen veel andere hoofdstukken heb ik ernstige bedenkingen, zoals:
- er staat niets in over het werk van de Heilige Geest
- de verwerping van eeuwigheid wordt expliciet geloochend (daarmee in strijd met de Dordtse Leerregels)
- er wordt veel nadruk gelegd op wat wij moeten doen, b.v. "Het enige wat God van ons vraagt, is dat wij die genade accepteren". Er wordt in deze brochure niets gezegd over de doodstaat van de mens.

Zo evenwichtig als de Dordtse Leerregels zijn, zo onevenwichtig is deze brochure, ondanks alle goede bedoelingen.
Ik denk ook dat het wel een beetje eenzijdig is, er wordt inderdaad niet gesproken over het werk van de Heilige Geest. Maar dit hebben ze bewust gedaan omdat dit in onze kerken altijd centraal staat. En wij deze kant eigenlijk nooit horen...

@ Cremar, je eerste zin; wat een mooi getuigenis!
Want als het er op aan komt is dat het fundament, met minder kan het niet en met meer hoeft het niet.
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Cremar »

@ Terri, dank je, mooi om te horen!
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Desiree »

Nou, dat vind ik weer mooi om te horen :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Mara »

Het smalle pad van de liefde, Vonne van der Meer.
Ik vind het niet haar beste boek.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
sander
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 jun 2008, 19:24

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door sander »

Heilige Oorlog van Bunyan
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door dennis »

sander schreef:Heilige Oorlog van Bunyan
Bijzonder boek, vind je niet...
Plaats reactie