Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Afgewezen

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [8]

Bericht door Afgewezen »

-DIA- schreef:Nieuw behang, en nieuwe vloerbedekking...
Eindelijk de boel een beetje weer op orde!
Dan is het misschien ook wat prettiger om thuis te zijn. ;)
henriët

Bericht door henriët »

-DIA- schreef:Nieuw behang, en nieuwe vloerbedekking...
Eindelijk de boel een beetje weer op orde!
Ah, wat fijn voor je!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
huisman

Bericht door huisman »

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Auto

Bericht door Auto »

huisman schreef:Afbeelding

http://nos.nl/artikel/359106-eerste-tes ... everd.html

Wauwww...........sweet dreams :garde
Zit er ook een calculator bij?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1184 ... SF___.html
gertje

Bericht door gertje »

Auto schreef:
huisman schreef:Afbeelding

http://nos.nl/artikel/359106-eerste-tes ... everd.html

Wauwww...........sweet dreams :garde
Zit er ook een calculator bij?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1184 ... SF___.html
tja tis wat met huisman, die zet zn hart op de vliegtuigen :wiz , maar bedankt,. heb weer een foto voor het project voor de kinders op school :)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

gertje schreef: tja tis wat met huisman, die zet zn hart op de vliegtuigen :wiz , maar bedankt,. heb weer een foto voor het project voor de kinders op school :)
:haha
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
TAF

Bericht door TAF »

Ik zie die JSF's toch liever gaan.

Het leger wil veel te graag amerikaanse troep en de lui bij de luchtmacht nog liever (ongeacht of die goedkoper is of niet, er word vrijwel uitsluitend bij lockhead besteld)
Waar ik het juist goed acht om ALLE europese wapenaankopen ook europees aan te besteden (investeren in eigen economie en knowhow)

Daarnaast past het niet om in tijden als deze (waar men aan alle kanten de armen en zwakken doet creperen, om de villasubsidie en belastingschuilkelders voor vermogenden maar niet aan te tasten) overdreven dure speeltjes als de JSF te kopen.

Koop gewoon een paar Saab Gruppens.. en vergeet die JSF waanzin.

-> niet dat ik niet vind dat onze defensie word stukbezuinigd, maar dan liever wat minder excentrieke vliegtuigen en meer voetsoldaten, en de tanks behouden.
die JSF's komen toch alleen van pas in toekomstige conflicten als afganistan, waar wij niks te zoeken hebben, en waarvan alleen al de contactsleutel omdraaien ons een halve ton kost.. geen JSF's en geen militaire missies meer, stukken goedkoper.

gewoon een leger getraind om onze eigen commerciele vloot te beschermen, en om in calimiteitsgebieden (overstromingen, epedemieen, rampen) de burgerbevolking in ons land en europa ten dienste te staan..) en verder niet.
huisman

Bericht door huisman »

TAF schreef:Ik zie die JSF's toch liever gaan.

Het leger wil veel te graag amerikaanse troep en de lui bij de luchtmacht nog liever (ongeacht of die goedkoper is of niet, er word vrijwel uitsluitend bij lockhead besteld)
Waar ik het juist goed acht om ALLE europese wapenaankopen ook europees aan te besteden (investeren in eigen economie en knowhow)

Daarnaast past het niet om in tijden als deze (waar men aan alle kanten de armen en zwakken doet creperen, om de villasubsidie en belastingschuilkelders voor vermogenden maar niet aan te tasten) overdreven dure speeltjes als de JSF te kopen.

Koop gewoon een paar Saab Gruppens.. en vergeet die JSF waanzin.

-> 1.niet dat ik niet vind dat onze defensie word stukbezuinigd, maar dan liever wat minder excentrieke vliegtuigen en meer voetsoldaten, en de tanks behouden.
die JSF's komen toch alleen van pas in toekomstige conflicten als afganistan, waar wij niks te zoeken hebben, en waarvan alleen al de contactsleutel omdraaien ons een halve ton kost.. geen JSF's en geen militaire missies meer, stukken goedkoper.

gewoon een leger getraind om onze eigen commerciele vloot te beschermen, en om in calimiteitsgebieden (overstromingen, epedemieen, rampen) de burgerbevolking in ons land en europa ten dienste te staan..) en verder niet.
De Saab Gruppen ken ik niet maar je zal de Saab Grippen bedoelen.
Af en toe worden wij van de luchtmacht gedwongen om een europees wapensysteem te kopen met als resultaat.
1. Altijd gigantische overschrijdingen van het budget.
2. Altijd een veel te late levering (Soms tot 10 jaar toe)
3. Altijd toestellen die bij lange na niet de specs leveren die contractueel zouden moeten.
Briljant en meest recent voorbeeld. Onze nieuwe helicopter (NH 90) die voldoet aan alle drie punten.

Tanks zijn echt wapens die in modernen oorlogsvoering volkomen overbodig en zeer kwetsbaar zijn. (zoiets als met paard en wagen WW2 ingaan)

De JSF is de enige vervanging die een substantiele verbetering t.o.v. onze F16 (Ook zo'n amerikaans product die 33 jaar na zijn introductie nog steeds mee kan komen met europese jets van veel latere datum)

Ja en jouw opmerking ( geen JSF's en geen militaire missies meer, stukken goedkoper. ) is echt zeer korte termijn denken en slecht voor ons land . (economisch ook! )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
TAF

Bericht door TAF »

De taak van een leger is primair de EIGEN nationale veiligheid van een land.

**beschermen tegen invasielegers**
**eigen bevolking helpen bij calimiteiten**
**kweken van gezonde mentaliteit bij eigen jeugd**

Terwijl op het moment de meeste kosten gemaakt worden tijdens missies in verweggistan, waar wij, bot gezegd niks te zoeken hebben, en waar als het slechts om onze eigen veiligheid ging (bvb om aanslagshaarden te voorkomen) veel goedkopere oplossingen zijn.

Als je punt dan is dat het leger een reclamebord is, waarmee we internationaal goodwill dienen te kweken (en dan opdrachten binnenslepen) is mij dat nog maar zeer de vraag.
Het klopt dat men er altijd in geslaagd is dat kleine Nederland internationaal rond de tafel te houden in de VN, maar wat leverd ons dat financieel op, voor politieke goodwill koopt men niks.

aangaande je commentaar :

Af en toe worden wij van de luchtmacht gedwongen om een europees wapensysteem te kopen met als resultaat.
3. Altijd toestellen die bij lange na niet de specs leveren die contractueel zouden moeten.
Briljant en meest recent voorbeeld. Onze nieuwe helicopter (NH 90) die voldoet aan alle drie punten.

-> dan moet de luchtmacht beterere contracten afsluiten, als ik een product koop, dan spreek ik af dat
-> het op datum x geleverd moet zijn, en voor elke dag verdraging ik x minder hoef te betalen
-> ik bedrag x betaal, eventuele prijsfluctuaties voor risico van de leverancier NIET mij als klant zjn
-> als het product niet doet wat beloofd is, is de leverancier in gebreke en heb ik recht op retournering, danwel een forse terruggave van de aankoopprijs.
gewoon dus je opdrachtcontracten voor aankopen beter afsluiten en producenten het risico laten dragen ipv de staat.

tanks zijn zeker niet overbodig in de belangrijkste taak : het beschermen van het eigen grondgebied. je kunt nog zoveel leuk speelgoed hebben, alleen een tank midden in een dorp of stad zorgt dat jij in een strijdveld echt dat dorp bezit.
Inderdaad passen tanks minder in het type conflict wat men vaak voert nu : verre missies in andere landen, maar aangezien ik die taak toch al wil schrappen, blijven tanks dus hun functie wel houden. En natuurlijk moderniseren tanks ook..
tanks uit ww2 hadden geen gimmics als reflective armour en secondairy hull om over hun digitale besturing nog te zwijgen..
en er is nog ruimte genoeg ze verder te verbeteren,
denk aan tanks met omlaag gerichte (nucleaire/ion)straalmotoren die over het land hooveren om zich voort te bewegen, geconcentreerde lazertechniek om doelen uit te schakelen, emp-wapens (in het steeds meer gerobotiseerde strijdperk een steeds machtiger wapen)

maar dreiging is de beste landsverdediging, dus ik zou een eigen nederlandse nucleare sub met een stuk of 6 nucleare ICBM ook aanmoedigen, het bevalt me niks dat we de bescherming van amerika's nuclaire paraplu nodig hebben, ik zou er veel liever een paar in eigen handen hebben.
Niets ontmoedigd anderen beter om ons met rust te laten dan de wetenschap dat we keihard terug kunnen slaan.

Dus is mijn vraag wat moet je met een JSF als je missies als afganistan, irak en dergelijke gewoon nooit meer wilt doen, en daarintegen meer wilt inzetten op beschermen handelsvloot (piraterij harder bestrijden) en ingrijpen calimiteiten -> binnen 24 ter plaatsen als bvb de bossen in spanje weer eens in de fik staan)

De reden dat ik dus tegen de JSF ben is omdat ik niet geloof in de taak die het leger op dit moment gebruikelijk uitvoerd : politieagent in dienst van de VN, om de wet uitgeschreven door datzelfde orgaan uit te dragen.

verder zijn het natuurlijk prachtige stukken speelgoed.. die JSF's als ik de centen had kocht ik er ook een om zelf mee te spelen.. alleen in dit geval betaald een ander (de burger) het speelgoed.. en doe je dat dus niet..;)
Overigens de amerikanen hebben in de F-22 wel het beste vliegtuig in handen (al hebben de chinezen iets dergelijks) het zegt genoeg dat die "not for sale" is..
huisman

Bericht door huisman »

TAF schreef:De taak van een leger is primair de EIGEN nationale veiligheid van een land.

**beschermen tegen invasielegers**
**eigen bevolking helpen bij calimiteiten**
**kweken van gezonde mentaliteit bij eigen jeugd**

Terwijl op het moment de meeste kosten gemaakt worden tijdens missies in verweggistan, waar wij, bot gezegd niks te zoeken hebben, en waar als het slechts om onze eigen veiligheid ging (bvb om aanslagshaarden te voorkomen) veel goedkopere oplossingen zijn.

Als je punt dan is dat het leger een reclamebord is, waarmee we internationaal goodwill dienen te kweken (en dan opdrachten binnenslepen) is mij dat nog maar zeer de vraag.
Het klopt dat men er altijd in geslaagd is dat kleine Nederland internationaal rond de tafel te houden in de VN, maar wat leverd ons dat financieel op, voor politieke goodwill koopt men niks.

aangaande je commentaar :

-> dan moet de luchtmacht beterere contracten afsluiten, als ik een product koop, dan spreek ik af dat
-> het op datum x geleverd moet zijn, en voor elke dag verdraging ik x minder hoef te betalen
-> ik bedrag x betaal, eventuele prijsfluctuaties voor risico van de leverancier NIET mij als klant zjn
-> als het product niet doet wat beloofd is, is de leverancier in gebreke en heb ik recht op retournering, danwel een forse terruggave van de aankoopprijs.
gewoon dus je opdrachtcontracten voor aankopen beter afsluiten en producenten het risico laten dragen ipv de staat.

tanks zijn zeker niet overbodig in de belangrijkste taak : het beschermen van het eigen grondgebied. je kunt nog zoveel leuk speelgoed hebben, alleen een tank midden in een dorp of stad zorgt dat jij in een strijdveld echt dat dorp bezit.
Inderdaad passen tanks minder in het type conflict wat men vaak voert nu : verre missies in andere landen, maar aangezien ik die taak toch al wil schrappen, blijven tanks dus hun functie wel houden. En natuurlijk moderniseren tanks ook..
tanks uit ww2 hadden geen gimmics als reflective armour en secondairy hull om over hun digitale besturing nog te zwijgen..
en er is nog ruimte genoeg ze verder te verbeteren,
denk aan tanks met omlaag gerichte (nucleaire/ion)straalmotoren die over het land hooveren om zich voort te bewegen, geconcentreerde lazertechniek om doelen uit te schakelen, emp-wapens (in het steeds meer gerobotiseerde strijdperk een steeds machtiger wapen)

maar dreiging is de beste landsverdediging, dus ik zou een eigen nederlandse nucleare sub met een stuk of 6 nucleare ICBM ook aanmoedigen, het bevalt me niks dat we de bescherming van amerika's nuclaire paraplu nodig hebben, ik zou er veel liever een paar in eigen handen hebben.
Niets ontmoedigd anderen beter om ons met rust te laten dan de wetenschap dat we keihard terug kunnen slaan.

Dus is mijn vraag wat moet je met een JSF als je missies als afganistan, irak en dergelijke gewoon nooit meer wilt doen, en daarintegen meer wilt inzetten op beschermen handelsvloot (piraterij harder bestrijden) en ingrijpen calimiteiten -> binnen 24 ter plaatsen als bvb de bossen in spanje weer eens in de fik staan)

De reden dat ik dus tegen de JSF ben is omdat ik niet geloof in de taak die het leger op dit moment gebruikelijk uitvoerd : politieagent in dienst van de VN, om de wet uitgeschreven door datzelfde orgaan uit te dragen.

verder zijn het natuurlijk prachtige stukken speelgoed.. die JSF's als ik de centen had kocht ik er ook een om zelf mee te spelen.. alleen in dit geval betaald een ander (de burger) het speelgoed.. en doe je dat dus niet..;)
Overigens de amerikanen hebben in de F-22 wel het beste vliegtuig in handen (al hebben de chinezen iets dergelijks) het zegt genoeg dat die "not for sale" is..
Dit is wel een erg lange post. zit het jouw zo hoog? :hum
1. Ter geruststelling : De JSF zal primair gebruikt worden voor luchtverdediging van ons eigen luchtruim.
2. Ter informatie: 1 Israëlische F16 schakelde op 1 missie 7 tanks uit. Als je luchtoverwicht hebt dan zijn alle tanks waardeloos. Klein voorbeeldje hieronder.
Munitie voorzien van verarmd uranium werd eind jaren zeventig ontwikkeld met het oog op de superieure Sovjettanks van het type T-72. De bepantsering van deze tanks was ondoordringbaar voor de traditionele westerse antitankwapens.

Tijdens de Golfoorlog in 1991 werd de nieuwe munitie voor het eerst op het slagveld getest, zeer tot tevredenheid van de Amerikaanse militairen. Aangekomen bij een tank, doorboort het projectiel de pantserplaten, waarbij het verarmde uranium verbrandt en een intense hitte produceert. Daardoor ontstaat er in het pantser een "prachtig rond gaatje alsof erin geboord is." Eenmaal binnen ontploft de granaat. Op deze manier werden tijdens de Golfoorlog 1400 Iraakse tanks en hun bemanningen uitgeschakeld. Munitie met verarmd uranium werd verschoten door de A-10-Warthog-vliegtuigen, bijgenaamd "tankkiller".
Je hebt mijn kritiek op europese wapens blijkbaar niet begrepen. Als je wat zou lezen van de ontwikkeling van het Tornado gevechtvliegtuig in de jaren 70 en 80 zie je wat ik bedoel. Te duur, Te laat in productie,verouderd bij zijn entree bij de Duitse, Engelse en Italiaanse luchtmachten. Kan veel minder dan beloofd.
Dan de amerikaanse F16. Alles binnen het oorspronkelijke budget gebleven, door updates nog steeds een zeer advanced fighter (Na 33 jaar!!! )Geleverd op tijd.
Niemand binnen welke luchtmacht ook ziet de JSF of welke fighter als een "speeltje" of speelgoed. De vraag is in deze economische crisis (Waar onze welvaart dreigt terug te gaan naar 2004 :bobo of wij het toen zo slecht hadden) of wij het lef hebben om buiten onze landsgrenzen verantwoordelijkheid te blijven dragen middels defensie en ontwikkelingshulp.
Ichtus

Bericht door Ichtus »

Studieboeken!!! Het wordt echt :yahoo
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
parel

Bericht door parel »

..en leuk jurkje met een bijpassend jasje :D
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
vlinder

Bericht door vlinder »

Ichtus schreef:Studieboeken!!! Het wordt echt :yahoo
Leuk! Heel veel succes.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
TAF

Bericht door TAF »

parel schreef:..en leuk jurkje met een bijpassend jasje :D
leuk! kom je die showen als je komt "oppassen";)
parel

Bericht door parel »

TAF schreef:
parel schreef:..en leuk jurkje met een bijpassend jasje :D
leuk! kom je die showen als je komt "oppassen";)
Wie weet. Dat is nog een verrassing ;-)
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Plaats reactie