Volgens mij besteedt hij dat kokswerk uit hoor.FlyingEagle schreef:Het is dat m’n schoonouders van “niet ritmische psalmgezang op een zo langzaam mogelijk tempo” houden zodat is weet wie Pieter Heykoop is. Maar dat hij ook kok was vertelden ze er dan weer niet bij
Wist je dat...
-
- Verbannen
Re: Wist je dat...
FlyingEagle schreef:Het is dat m’n schoonouders van “niet ritmische psalmgezang op een zo langzaam mogelijk tempo” houden zodat is weet wie Pieter Heykoop is. Maar dat hij ook kok was vertelden ze er dan weer niet bijBezorgd schreef:Als ik elke naam moet Googlen ...Tiberius schreef:Zie hier: http://www.google.com.Bezorgd schreef:Wie is Pieter Heykoop?
Ik heb er jaren geleden wel eens gegeten. Dat was heel goed, herinner ik me.
Maar een goede kok dus blijkbaar.
Jammer dat hij stopt dan.

-
OnlineFlyingEagle
Joh..GerefGemeente-lid schreef:Volgens mij besteedt hij dat kokswerk uit hoor.FlyingEagle schreef:Het is dat m’n schoonouders van “niet ritmische psalmgezang op een zo langzaam mogelijk tempo” houden zodat is weet wie Pieter Heykoop is. Maar dat hij ook kok was vertelden ze er dan weer niet bij

Vooral zware kost heb ik wel eens begrepen.Mannetje schreef:Hij kookt met hele noten.
In zekere zin fastfood, in zekere zin ook juist niet fastBezorgd schreef:Vooral zware kost heb ik wel eens begrepen.Mannetje schreef:Hij kookt met hele noten.

~~Soli Deo Gloria~~
-
- Verbannen
Nee hoor.Bezorgd schreef:Vooral zware kost heb ik wel eens begrepen.Mannetje schreef:Hij kookt met hele noten.
Sommige mensen hebben gewoon een zwakke maag of behoefte aan vloeibaar voedsel wat je zo kunt doorslikken.
't wordt zo wel ingewikkeld 

Waar gaan we heen moet zulke 'spotternij"? Of mag dit niet zo genoemd worden? Valt dit onder de vrijheid van meningsuiting of van godsdienst? Weet het forum dat het zo een bepaalde groep, de meest serieuze misschoen wel, van zich vervreemd? Dit moeten we toch als een christelijk forum niet willen. Een bepaalde groep wordt hier heel subtiel in feite belachelijk gemaakt. Em wil dit erbij zeggen, het gaat om wat denk of zeg, maar wel om geloofwaardigheid van dit forum.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Volgens mij moet je er niet zo zwaar aan tillen DIA. Pieter Heykoop is een bekende organist met een eigen manier van spelen die gewaardeerd wordt, maar door sommigen ook niet. En i.c.m. zijn restaurant en zijn werk als kok worden daar wat grapjes over gemaakt, volgens mij weinig bijzonders. Ik heb persoonlijk niet zoveel met het spel van Heykoop, ben meer een Bach liefhebber. Als ik dan soms hoor wat daarover gezegd wordt, dan valt bovenstaande nog wel mee.-DIA- schreef:Waar gaan we heen moet zulke 'spotternij"? Of mag dit niet zo genoemd worden? Valt dit onder de vrijheid van meningsuiting of van godsdienst? Weet het forum dat het zo een bepaalde groep, de meest serieuze misschoen wel, van zich vervreemd? Dit moeten we toch als een christelijk forum niet willen. Een bepaalde groep wordt hier heel subtiel in feite belachelijk gemaakt. Em wil dit erbij zeggen, het gaat om wat denk of zeg, maar wel om geloofwaardigheid van dit forum.
Laat het het dan (en is zelfs dat ook wel wenselijk?) af en toe toe, maar er zijn hier ook mensen die er haast een sport van maken om een bepaalde groep uit onze gezindte zacht uitgedrukt wat verachtelijk weg te zetten als ouderwets, stijfhoofdig enz. enz. Dit zijn wel doorgaans steeds dezelfde personen. Ik zal geen namen noemen, maar dit kan gewoon iedereen constateren. Een buitenstaander zal dit minder snel opmerken.Henk J schreef:Volgens mij moet je er niet zo zwaar aan tillen DIA. Pieter Heykoop is een bekende organist met een eigen manier van spelen die gewaardeerd wordt, maar door sommigen ook niet. En i.c.m. zijn restaurant en zijn werk als kok worden daar wat grapjes over gemaakt, volgens mij weinig bijzonders. Ik heb persoonlijk niet zoveel met het spel van Heykoop, ben meer een Bach liefhebber. Als ik dan soms hoor wat daarover gezegd wordt, dan valt bovenstaande nog wel mee.-DIA- schreef:Waar gaan we heen moet zulke 'spotternij"? Of mag dit niet zo genoemd worden? Valt dit onder de vrijheid van meningsuiting of van godsdienst? Weet het forum dat het zo een bepaalde groep, de meest serieuze misschoen wel, van zich vervreemd? Dit moeten we toch als een christelijk forum niet willen. Een bepaalde groep wordt hier heel subtiel in feite belachelijk gemaakt. Em wil dit erbij zeggen, het gaat om wat denk of zeg, maar wel om geloofwaardigheid van dit forum.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Jammer dat de Heyzon gaat stoppen. Ik heb daar de eerste dag van mijn huwelijk mogen meemaken 

-
- Verbannen
En je komt speciaal terug op het forum om dat te melden?TSD schreef:Jammer dat de Heyzon gaat stoppen. Ik heb daar de eerste dag van mijn huwelijk mogen meemaken

Wat een onzinbericht weer. Er deed hier niemand lelijk over de muziek van Pieter Heykoop.-DIA- schreef:Laat het het dan (en is zelfs dat ook wel wenselijk?) af en toe toe, maar er zijn hier ook mensen die er haast een sport van maken om een bepaalde groep uit onze gezindte zacht uitgedrukt wat verachtelijk weg te zetten als ouderwets, stijfhoofdig enz. enz. Dit zijn wel doorgaans steeds dezelfde personen. Ik zal geen namen noemen, maar dit kan gewoon iedereen constateren. Een buitenstaander zal dit minder snel opmerken.Henk J schreef:Volgens mij moet je er niet zo zwaar aan tillen DIA. Pieter Heykoop is een bekende organist met een eigen manier van spelen die gewaardeerd wordt, maar door sommigen ook niet. En i.c.m. zijn restaurant en zijn werk als kok worden daar wat grapjes over gemaakt, volgens mij weinig bijzonders. Ik heb persoonlijk niet zoveel met het spel van Heykoop, ben meer een Bach liefhebber. Als ik dan soms hoor wat daarover gezegd wordt, dan valt bovenstaande nog wel mee.-DIA- schreef:Waar gaan we heen moet zulke 'spotternij"? Of mag dit niet zo genoemd worden? Valt dit onder de vrijheid van meningsuiting of van godsdienst? Weet het forum dat het zo een bepaalde groep, de meest serieuze misschoen wel, van zich vervreemd? Dit moeten we toch als een christelijk forum niet willen. Een bepaalde groep wordt hier heel subtiel in feite belachelijk gemaakt. Em wil dit erbij zeggen, het gaat om wat denk of zeg, maar wel om geloofwaardigheid van dit forum.
En hoewel ik het in mijn jeugd regelmatig hoorde, zal ik het zelf niet meer luisteren. Maar het is ook gewoon geestelijke muziek.
En inderdaad kan ik me nog wel herinneren hoe het Geref.Gemeentelid @Jantje lelijk deed over Bach

'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
GerefGemeente-lid schreef:En je komt speciaal terug op het forum om dat te melden?TSD schreef:Jammer dat de Heyzon gaat stoppen. Ik heb daar de eerste dag van mijn huwelijk mogen meemaken

(Nee natuurlijk, maar iets moet je eerste post zijn. Ik ga niet beloven weer heel actief te worden, maar ik doe misschien weer af en toe mee, en natuurlijk gewoon met mijn oude account