Formatie 2010

Ander

Re: Formatie 2010

Bericht door Ander »

refo schreef:Overdrijven is ook een vak.

Het maakt allemaal niet uit.
Politieke realiteit is: de oude centrumpartijen, PvdA links, VVD rechts, CDA ertussen zullen aan de bak moeten. Dat vinden ze niet leuk, daarom duurt het zolang. Maar daar hebben we ze voor.
Als Pechtold en Halsema er maar niet bij hoeven vind ik het eigenlijk ook wel prima. Al zie ik helemaal niks in de PvdA.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Marie-Henriëtte schreef:Zo, wordt er nu al indirect toegegeven dat de andere politieke partijen zó ernstig zullen falen, dat Wilders over vier jaar de 40 zetels bereikt. :haha
Dan zijn er toch waarschijnlijk heel wat zaken mis!
Tja, je kunt niet om Wilders heen en toch wil men om hem heen. Ik vraag me af: hebben die CDA'ers niet door dat als ze de onderhandelingen afbreken links aan zet is, dat is een ramp voor christelijk Nederland, maar ja wellicht de tekenen der tijden...
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

refo schreef:Weet ik niet (nooit gebeurd)

Maar je kunt van Klink van alles zeggen, maar niet dat hij niet inhoudelijk is.
Er is dus gewoon iets aan de hand.

Nu komt PvdA-CDA-VVD in beeld.
Hoewel ik vind dat ook opties zonder VVD moeten bekeken worden, denk ik niet dat dat nu al zal gebeuren. Niet voor Sinterklaas.

En als de formatie toch verdergaat, dan eet ik mijn hoed op (heb ik toch niet) en overweeg ik serieus emigratie.
Hoewel ik ook weer niet weet waarheen.
Volgens gaat PvdA en CDA op dit moment niet samen...
Ander

Bericht door Ander »

refo schreef: En als de formatie toch verdergaat, dan eet ik mijn hoed op (heb ik toch niet) en overweeg ik serieus emigratie.
kom naar Flakkee. :hum
Daar zijn ze nog behoudend.
Solipsis

Bericht door Solipsis »

MG28 schreef:Joden werden als een slecht ras gezien en kregen overal de schuld van.
Dezelfde tendens is zichtbaar: allochtonen en moslims in het bijzonder krijgen overal de schuld van. Terwijl dat niet bepaald aspecten zijn die aan bepaalde problemen ten grondslag liggen.
Wilders zal dat absoluut niet in de mond nemen, hij veroordeelt het extremistische van de Islam. Aanslagen, terreur, haat en nijd...DAT veroordeelt hij.
Dat wordt zo gestigmatiseerd dat Wilders het doet voorkomen alsof iedere moslim een fundamentalist is die geweld wil aangrijpen. Wat de grootst mogelijke onzin is.
"Zo lang niet duidelijk is dat de Nederlandse moslimgemeenschap de orde en spelregels van de Nederlandse rechtsstaat van harte accepteert, ontbreekt het fundament van vertrouwen dat noodzakelijk is om grondwettelijke rechten en vrijheden in dezelfde mate toe te kennen als aan andere groepen in Nederland die deze orde en spelregels hebben gevormd en dragen."
"Als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen". Op de vraag van de interviewer hoeveel van de moslims in Europa de door Wilders geschetste problemen vertegenwoordigen, zegt hij: "Miljoenen. Tientallen miljoenen."
Laat nu juist de Islam dat als ideologie hebben
Aanslagen, terreur, haat en nijd? Welnee.
dan kunnen we dus wel zeggen dat Wilders de Islam totaal bestrijdt.
Als je op die manier een karikatuur van de islam maakt kan ik me inderdaad voorstellen dat je die karikatuur wilt bestrijden.
Hij bestrijdt niet zo zeer de buitenlanders die hier zijn, maar meer het geloof wat zij aanhangen.
Hij bestrijdt wel degelijk de 'buitenlanders' die hier zijn. Denk alleen al aan de voorgestelde deportatie om 'allochtonen' het land uit te zetten.
refo

Bericht door refo »

Ander schreef:
refo schreef: En als de formatie toch verdergaat, dan eet ik mijn hoed op (heb ik toch niet) en overweeg ik serieus emigratie.
kom naar Flakkee. :hum
Daar zijn ze nog behoudend.
Daar komt mijn vrouw vandaan en daar wil ik ook niet wonen.
MG28

Bericht door MG28 »

@Solipsis Aanslagen, terreur, haat en nijd? Welnee.
Waar zijn de moslimlanden? Vooral het Midden-Oosten.
Waar zijn de meeste aanslagen, terreur, haat en nijd op dit moment? Voor het Midden-Oosten.
@Solipsis Hij bestrijdt wel degelijk de 'buitenlanders' die hier zijn. Denk alleen al aan de voorgestelde deportatie om 'allochtonen' het land uit te zetten.
Dat punt van hem kunnen we toch voor een groot deel van de allochtoonse bevolking alleen maar van harte toejuichen? Ik weet dat er dan ook problemen zouden komen!

Maar mensen die hier geen Nederlands spreken, al wonen ze er al jaren. Allochtonen die hier de misdaadstatistieken domineren. Die profiteren van onze verzorgingsstaat.
DAT is de groep die Nederland niet hoeft te behouden.

Alleen is het probleem dat die bevolkingsgroep vaak als een geheel wordt gezien, terwijl er ook grote delen zijn die zich wel aanpassen, die zich wel correct gedragen die wel willen werken etc. Maar van deze groep heb je vaak geen last. Wel van dat 'tuig'!

Als laatste wil ik zeggen, Solipsis, dat de overheid de taak heeft om elke valse godsdienst te bestrijden. Dat houdt niet in dat bevolkingsgroepen gediscrimineerd of apart gezet moeten worden en de één boven de ander verheven dient te worden, maar wel dat de (in dit geval) Islam bestreden en geweerd moet worden!
Gebruik het verleden om het heden te verbeteren.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Werken de allochtonen dat ook niet zelf in de hand dan, ze plegen drie keer vaker misdrijven dan de Nederlanders.
Cijfers liegen niet.

De islam is zeker wel een geweldadige ideologie, kijk maar in de landen waar de islam het voor het zeggen heeft hoe Christenen en andersdenkenden worden vervolgd en gediscrimineerd.

Als je niks aan doet, word Nederland binnen 10-15 jaar een land waar moslims ons de regels voorschrijven.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:Overdrijven is ook een vak.

Het maakt allemaal niet uit.
Politieke realiteit is: de oude centrumpartijen, PvdA links, VVD rechts, CDA ertussen zullen aan de bak moeten. Dat vinden ze niet leuk, daarom duurt het zolang. Maar daar hebben we ze voor.
Dat kan niet!

- VVD-PvdA kan niet samen.
- CDA-PvdA kan niet samen.

Max van Weezel krijgt toch nog gelijk: Aan het einde van de zomer ligt iedereen knock-out in de hoek en komt premier Job Cohen uit de hoge hoed.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Solipsis

Bericht door Solipsis »

MG28 schreef:
@Solipsis Aanslagen, terreur, haat en nijd? Welnee.
Waar zijn de moslimlanden? Vooral het Midden-Oosten.
Waar zijn de meeste aanslagen, terreur, haat en nijd op dit moment? Voor het Midden-Oosten.
Het is veel te makkelijk om de islam daardoor een gewelddadige ideologie te noemen. Als die stelling daadwerkelijk zou kloppen, zouden in landen als Indonesië, India en Maleisië ook veel terreur voorkomen en mensenrechten geschonden worden. Wat niet bepaald het geval is. Dat je daar veel aanslagen en terreur ziet heeft vooral te maken met de staatsinrichting.
Dat punt van hem kunnen we toch voor een groot deel van de allochtoonse bevolking alleen maar van harte toejuichen? Ik weet dat er dan ook problemen zouden komen!
Schei uit. Definieer eerst eens "allochtoon". Is dat iemand die hier niet geboren is? Dan heb je al een groot probleem, want het merendeel is al van de 3e of 4e generatie. Los van de juridische complicaties.
Maar mensen die hier geen Nederlands spreken, al wonen ze er al jaren. Allochtonen die hier de misdaadstatistieken domineren. Die profiteren van onze verzorgingsstaat.
DAT is de groep die Nederland niet hoeft te behouden.
Jawel. Wij hebben ze hier binnengehaald omdat we zo graag wilden profiteren van goedkope arbeidskrachten. En nu we daar de gevolgen van zien werken we die groep het liefst zo snel mogelijk weg.
Alleen is het probleem dat die bevolkingsgroep vaak als een geheel wordt gezien, terwijl er ook grote delen zijn die zich wel aanpassen, die zich wel correct gedragen die wel willen werken etc. Maar van deze groep heb je vaak geen last. Wel van dat 'tuig'!
Zie dat onderscheid maar eens op een legale wijze te maken. Het is veel te makkelijk om de problemen die we zelf op onze hals hebben gehaald op te willen lossen door problemen te ontkennen en herrieschoppers maar te willen verwijderen.
Als laatste wil ik zeggen, Solipsis, dat de overheid de taak heeft om elke valse godsdienst te bestrijden. Dat houdt niet in dat bevolkingsgroepen gediscrimineerd of apart gezet moeten worden en de één boven de ander verheven dient te worden, maar wel dat de (in dit geval) Islam bestreden en geweerd moet worden!
De overheid maakt helemaal geen onderscheid tussen valse en niet valse godsdiensten, omdat dat onderscheid niet bestaat voor de wetgever. We wonen geloof ik niet in een theocratie. Dat argument snijdt totaal geen hout dus. Als we dat punt door zouden zetten belanden we uiteindelijk in dezelfde situatie als waar jij zo op ageert en krijgen we ook hier een dictatoriale cultuur zoals we die in Iran zien.
Josephus

Bericht door Josephus »

Luther schreef: - VVD-PvdA kan niet samen.
Kunnen lijkt me hier niet het probleem. Eerder willen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Josephus schreef:
OK, ook goed. Ik zou het ook niet willen!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Solipsis

Bericht door Solipsis »

Rijssen schreef:Werken de allochtonen dat ook niet zelf in de hand dan, ze plegen drie keer vaker misdrijven dan de Nederlanders.
Cijfers liegen niet.
Die materie is nogal complex. Zoals ik eerder al zei: dat heeft vooral te maken met sociale (en culturele) aspecten. Er zijn groepen die in een sociaal isolement belanden (of worden geplaatst door overheden) zodat er een negatieve spiraal ontstaat. Als er sprake zou zijn van een gelijke 'start', denk ik niet dat deze problemen nog voor zouden komen.
De islam is zeker wel een geweldadige ideologie, kijk maar in de landen waar de islam het voor het zeggen heeft hoe Christenen en andersdenkenden worden vervolgd en gediscrimineerd.
Dat je daar gewelddadige excessen ziet wil niet zeggen dat de kern ook daadwerkelijk fascistisch is. De islam is een instrument wat misbruikt wordt om in landen als Iran de macht te behouden. Zo'n 500 jaar geleden zagen we ook dat het christendom de staatsgodsdienst was en er veel geweld voorkwam in naam van de Bijbel. Wil dat zeggen dat het christendom an sich gewelddadig is?
Als je niks aan doet, word Nederland binnen 10-15 jaar een land waar moslims ons de regels voorschrijven.
Nee hoor:

- De moslimgemeenschap groeit lang niet zo hard als geclaimd voornamelijk door de dalende geboortes per gezin onder hen.
-Moslims vormen geen monolithisch blok dat een zogenaamd eensgezind doel nastreeft, maar bestaan uit onderling vaak zeer uiteenlopende richtingen, denkwijzen en opvattingen.
- De meeste moslims willen politiek en sociaal integreren in hun westerse omgeving.
- Ondanks hun aantal hebben ze bijna geen invloed op de politieke besluitvorming betreffende buitenlandse politiek bijvoorbeeld aangaande Israel.

Bron.
Josephus

Bericht door Josephus »

Luther schreef:
Josephus schreef:
OK, ook goed. Ik zou het ook niet willen!
Why not? Natuurlijk zijn er onderlinge verschillen, maar het wordt tijd dat de Haagse heren en dames hun eigen ego eens wat minder belangrijk maken. Termen als 'links' en 'rechts' zijn in deze tijd behoorlijk achterhaald. Daarnaast denk ik dat de invloed die je als nationaal kabinet c.q. parlement hebt op maatschappelijke processen behoorlijk wordt overschat, zeker als je bedenkt hoe groot de internationale vingers in de Nederlandse pap zijn.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Mara

Bericht door Mara »

Ik word er al doodmoe van als ik het zo op het nieuws zie.
laat staan voor die mensen zelf ! De ouderen haken wel eerder af hoor, Hillen ging bijv gisteravond tamelijk vroeg naar huis.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie